Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

عصبانیت بی بی سی و اصلاح طلبان از لباس گِلی شهردار تهران

حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و دیگر مسئولان در مناطق سیل زده و انتشار تصاویر لباسِ گلی آنها، عصبانیت رسانه‌های معاند را در پی داشت؛ اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه‌های اصلاح طلب در داخل همصدا با رسانه‌های جریان برانداز و ضدانقلاب نسبت به انتشار این تصاویر واکنش نشان داده و ابراز ناراحتی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «عکس‌ها نتیجه عکس داشت» نوشت: «پس از وقوع سیل تصاویری از حضور برخی مسئولان شهری و کشوری در محل حادثه سیل امامزاده داود با لباس و شلوار گلی منتشر شد. پیش‌تر اگر با این تصاویر می‌شد خود را همراه مشکلات مردم نشان داد اما حالا گویا شرایط تغییر کرده است زیرا واکنش‌های مردمی در فضای مجازی در مورد این تصاویر خوب نبود. آن‌ها از مدیران عمل گرایی انتظار دارند و این تصاویر برایشان قانع کننده نیست.»

 

روزنامه سازندگی- ارگان رسانه‌ای حزب اشرافی کارگزاران- نیز با انتشار تصویر «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در مطلبی با عنوان «سیل ریاکاری؟»، حضور مقامات و مسئولین در میدان برای تسریع در رسیدگی به امور را مورد هجمه قرار داد.

 

و اما در آن سو بی بی سی فارسی- از حامیان اصلی خط تحریم، تحقیر و ناامیدسازی مردم ایران- در مطلبی نوشت: «انتشار تصاویر حضور شهردار تهران و نمایندگان مجلس ایران در گل ولای منطقه سیل‌زده در کن تهران و امام زاده داوود واکنش‌های زیادی به همراه داشته است.»

این وبسایت ضدایرانی در ادامه نوشت: «در تصاویر مسئولین با لباس‌های رسمی و کت و شلوار در داخل گل و لای بجا مانده، از سیلاب رفته‌اند. بسیاری از کاربران توییتر با بازنشر این تصاویر، انتشار عکس‌ها از حضور مسئولین را برای جلب توجه مردم دانسته‌اند. یکی از کاربران نوشته که عکس یادگاری در گل ولای چاره کار نیست! «مدیریت شهری عقل و تخصص می‌خواهد نه فرورفتن در گل و لای.»

 

این هجمه هماهنگ برخی رسانه‌های اصلاح طلب و جریان معاند در حالی است که اولاً، حضور میدانی مسئولین در مواقعی همچون بروز بلایای طبیعی، نشانه همدردی با مردم و به عبارتی مردم داری است و قطعاً قابل دفاع و ارزشمند است.

ثانیاً، جریانی که اکنون حضور میدانی مقامات و مسئولین را مورد هجمه قرار داده در دولت قبل و هنگامیکه معاون اول رئیس جمهور با کفش وارد چادر زلزله زدگان شد، سکوت کرده و همچنین در مقطعی که استاندار دولت روحانی در هنگام بروز سیل در سفر خارجی بود و یا رئیس جمهور در هنگام بروز سیل در سفر تفریحی در جزایر خلیج فارس بود، هیچگاه رگ غیرتشان بیرون نمی‌زد.

 

نوع واکنش اصلاح طلبان و جریان معاند به حضور میدانی و لباسِ گلی برخی مسئولین و از جمله شهردار تهران، بیش از از هر چیز نشانه ترس و واهمه است. ترس از مقایسه رفتار مسئولین نزد افکارعمومی. مردم هنوز به خاطر دارند که «محمدعلی نجفی» شهردار محبوب اصلاح طلبان در مواقع بروز برف و باران شدید در تهران، چه کرد و کجا بود.

 

کارویژه جریان تحریف برای ضریب دادن به اثرات تحریم

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در روزهای گذشته در سی اُمین سفر استانی در همدان، در دیدار با نخبگان گفت: «ما باید با شعار "ما می‌توانیم" امور را پیش ببریم. این موضوع معنایش شکست دشمنان انقلاب است به‌طوری‌که مردم رسماً اعلام می‌کنند می‌توان با مقاومت تحریم را بی‌اثر کرد، بنابراین وظیفه خود می‌دانیم به خواست مردم ایستادگی مقابل زیاده‌خواهان و مقابل نظام سلطه را در دستور کار قرار دهیم و از مواضع جمهوری اسلامی عقب‌نشینی نکنیم.»

این اظهارات رئیس جمهور با هجمه و تخریب همزمان توسط برخی رسانه‌های اصلاح طلب و رسانه‌های معاند همراه شد.

در همین رابطه روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «انتخاب سیاست ریاضت اقتصادی؟» به این اظهارنظر رئیس جمهور واکنش نشان داد. عباس عبدی در این روزنامه نوشت: «اگر مسئولین محترم حتی اندکی از دردها و سختی‌های ناشی از تحریم‌ها را متحمل شوند، آن گاه حق دارند از جانب مردم شعار مقاومت دهند.»

 

احمد زیدآبادی از محکومین فتنه 88 نیز در این روزنامه نوشت: «اگر آنچه در طول یک سال گذشته در حوزه اقتصاد رخ داده از نظر آقای رئیسی به معنای بی اثرکردن تحریم‌هاست، لطفاً از این پس اجازه دهند تحریم‌ها تا سر حد ممکن اثر کند!»

روزنامه هم میهن در ادامه نوشت: «دولت رئیسی به سمت انتخاب سیاستی رفته که با مناسبات موجود، گریزناپذیر می‌نماید. بسته شدن راه معیشت در داخل، پیامد طبیعی بسته شدن راه منابع خارجی است.»

این روزنامه اصلاح طلب در مغلطه‌ای آشکار، رویکرد خنثی سازی تحریم‌ها را معادل ریاضت اقتصادی جا زده است. این در حالی است که این دو با یکدیگر تفاوت‌های فاحشی دارند.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در سرمقاله شماره امروز نوشت: «برخلاف شعارهائی که داده می‌شود، بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور و معیشت مردم به تحریم‌ها گره خورده است. اینکه گفته شود تحریم‌ها را خنثی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم به زندگی مردم لطمه وارد کنند، شعار خوبی است اما پشتوانه عملی ندارد. این قبیل شعارها برای دوران تبلیغات انتخاباتی کاربرد دارند ولی همان کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به این قبیل شعارها متوسل شده بودند، اکنون که نزدیک یکسال است مسئولیت اجرائی کشور را برعهده دارند، به این نتیجه رسیده‌اند که بدون رفع تحریم‌ها نمی‌توانند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.» 

 

یکی از نتایج رویکرد دولت در مواجهه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تدبیر در مسئله واکسیناسیون کرونا بود. مقام‌های دولت قبل مدعی بودند که تا برجام احیا نشده و تحریم‌ها رفع نشود و تا وقتی ایران به FATF نپیوندد، خبری از واکسیناسیون سراسری کرونا در ایران نیست؛ اما با مجموعه اقدامات دولت رئیسی مشخص شد که این ادعاها هیچ نسبتی با واقعیت ندارد.

 

غنی سازی 20 درصد و کاربردهای ویژه آن در حوزه‌های مختلف و از جمله حوزه پزشکی و تأمین داروی بیماران خاص و همچنین خودکفایی در تولید بنزین از جمله نتایج مقاومت در مقابل تحریم‌هاست.

واقعیت آن است که جریان تحریف و تحریم، دقیقاً مانند دو لبه قیچی علیه ملت ایران عمل می‌کند؛ به عبارت دیگر، یکی از کارویژه های جریان تحریف، ضریب دادن به اثرات تحریم است.

چندی پیش دستورالعمل یکی از افسران موساد خطاب به خبرنگاران غربی در موضوع برجام افشا شد. در این دستورالعمل آمده بود: «جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که چه با برجام و چه بدون برجام، توانایی رسیدن به سوخت ۲۰ درصد و بالاتر از آن را هم دارد و این نشان می‌دهد تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، کارایی قبلی خود را از دست داده اما باید فضای رسانه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.»

حال سؤال اینجاست که چرا برخی فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب، همصدا با رسانه‌های انگلیسی، سعودی و آمریکایی مشغول ضریب دادن به اثرات تحریم با همان دستورالعمل افسر موساد هستند؟!

 

اقتدارزدایی از پلیس، مقدمه‌ای برای کلیدزدن آشوب خیابانی

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «مرثیه‌ای برای پلیس» نوشت: «موج جدید بگیر و ببندهای سختگیرانه درخصوص پوشش بانوان مدتی است که آغاز شده و متاسفانه هر روز فیلم و عکس تازه‌ای از رفتارهای خشن و ناهنجار ماموران گشت ارشاد و درگیری‌های آنان با اقشار مختلف مردم خصوصاً بانوان و نیز درگیری بین گروه‌هایی از مردم با یکدیگر منتشر می‌شود که انصافاً دل هر انسان آزاده‌ای را می‌خراشد و به تهدیدی برای روح و روان مردم ایران تبدیل شده است. مردمی که به لحاظ شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در یکی از دشوارترین تنگناهای دوران زندگی خود قرار گرفته‌اند.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «قدیم‌ها وقتی در مدرسه از بچه‌ها می‌پرسیدند می‌خواهی در آینده چه کاره شوی یکی از گزینه‌های پرتکرار پلیس بود. نمی‌دانم امروز هم با این فیلم‌ها و این رفتارها فرزندان دیروز و امروز ما چنین علاقه‌ای داشته باشند.»

 

رسانه‌های معاند همواره در پی آن هستند تا با اقتدارزدایی از پلیس و نفرت پراکنی علیه حافظان نظم و امنیت در کشور، میوه این پروژه را در آشوب‌های خیابانی بچینند. نکته قابل توجه اینجاست که برخی رسانه‌های اصلاح طلب در داخل با بازی در این پازل ضدایرانی، به اقتدارزدایی و نفرت پراکنی علیه نیروی انتظامی دامن می‌زنند.

 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: خط ویژه رصد ویژه اصلاحات مدیریت جهادی BBC فارسی برخی رسانه های اصلاح طلب مطلبی با عنوان شهردار تهران حضور میدانی جریان تحریف اصلاح طلبان رئیس جمهور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان