Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@20:00:59 GMT

پیام وزیر علوم به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۲۱۵۵

پیام وزیر علوم به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش پیامی صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم متن پیام وزیر علوم به شرح زیر است؛

"نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز

دانش آموزان عالم را همه آگاه کند

"از تاریخ آموختن؛ فلسفه‌ اسلام است آن چنان که پروردگار متعال در آموزه‌های وحی همواره انسان را به مرور گذشتگان و عاقبت پیشینیان فراخوانده است و به تاکید؛ فرجام جهان را متعلق به متقین دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعه‌ عظیم کربلا به وجود مبارک حضرت حسین‌بن‌علی (ع) و آزادمردی اصحابش، تاریخ تابناکی‌ست که به هر روزگار، تبلور عزت و شرف و آزادگی و تجسم انسان کاملی‌ست که بقای اخروی را به فنای دنیوی ترجیح داده است.

محرم اگر چه از یک سو هنگامه‌ گریستن بر مظلومیت کاروان کربلاست، اما از دیگر سو افق نگریستن بر اندیشمندانی‌ست که درک و درد و دوام دین را به بهای جان خویش الویت دانستند. رمزگشایی از این واقعه و روزآمد کردن سیره‌ سلیم سرور و سالار آزادگان و بهره‌مندی از آن در جهل مرکب این روزگار؛ تکلیف و تعهد اصحاب دانش است.

روزگار ما بیش از دیگرروزگاران؛ زخم‌خورده‌ نابکاران و نابلدانی‌ست که یا ملتفت مرهم دین نبوده‌اند و یا قرائت متقنی از آن را در پیش نداشته‌اند. وقت مغتنمی‌ست که به دوباره‌خوانی عقبه و عاقبت آزادمردان و شیرزنان کربلا طرحی نو دراندازیم و ایام خدمت و روزگار تحصیل خویش را به هم‌قدمی با اباعبدالله‌الحسین (ع) متبرک سازیم.

گریستن و نِگریستن بر این تاریخ؛ تعالی نسل امروز و فردای این سرزمین و دیگر سرزمین‌هاست که نه فقط ما بلکه، به غنیمت پرشکوه‌بودن آن عزای عظیم، جمعیتی بی‌شمار، دانش‌آموختگان دانشگاه محرم و صفر اند."

کد خبر 592168

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فناوری وزیر علوم وزارت علوم ماه محرم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما متن پیام مریم کاظمی پور به شرح زیر است:   دیگر بار دختری از خطه دلیرپرور این سرزمین با تلاش و همت خود بنام مردم ایران اسلامی تاریخ‌سازی کرد. نازنین فاطمه عیدیان، با کسب مدال طلای دو و میدانی، نخستین بار در ماده ۴۰۰متر با مانع در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کسب مدال و ثبت رکوردی جدید نام خود را برجریده ورزش قاره کهن ثبت کرد تا آغازی برای افتخارآفرینی‌های آتی بانوان این سرزمین در رشته دوومیدانی در رویداد‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر از جمله المپیک آسیایی و جهانی باشد. اینجانب فتح قله رقابت‌های دوومیدانی جوانان آسیا و کسب مدال تاریخی طلا و رکوردی تازه در این ماده را به جامعه ورزش کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روزافزون را برای نازنین فاطمه عیدیان، شیر زن دوومیدانی کار کشورمان خواستارم.

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم