Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@18:29:14 GMT

متخلفان در حوزه ارز ترجیحی چه سرنوشتی پیدا کردند؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۲۲۶۷

متخلفان در حوزه ارز ترجیحی چه سرنوشتی پیدا کردند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درست است که قوه قضائیه با متخلفین در ارتباط با ارز ترجیحی برخورد کرد، اما مردم می‌خواهند بدانند این متخلفان امروز چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر توزیع ارز ترجیحی بر معیشت و سفره مردم اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد و شرکت‌های دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی، تخلف کردند و در ابتدای پرداخت ارز ترجیحی سوء استفاده ها و فسادهای مالی گسترده ای صورت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فسادی توسط شرکتی شخصی و نهادی که وارد کننده بوده و از ارز ترجیحی استفاده کرده صورت گرفته باید آن مسئله علاج می شد و قاطعانه با آن برخورد می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: دولت باید دامنه دریافت یارانه را متناسب با تورم و گرانی که ایجاد می شود تغییر دهد و بتواند دایره یارانه بگیران را افزایش دهد زیرا میزان یارانه‌ای که مردم به صورت نقدی دریافت می کنند متناسب با این شرایط نیست.

رحیمی جهان آبادی گفت: دولت سیزدهم ارز ترجیحی را حذف کرده ولی باید آسیب های این طرح با قاطعیت و سرعت شناسایی شود تا میزان ضرر و زیان مردم و فشار روی مردم کاهش پیدا کند زیرا مردم تاب و تحمل گرانی های اخیر را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این که یارانه به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود تصمیم درستی است اما آیا تمام مردم نیازمند به این یارانه نقدی آن را دریافت می کنند؟ آیا یارانه متناسب با افزایش قیمت همه کالاها که اتفاق افتاده پرداخت می شود؟

وی افزود: در حال حاضر به هیچ عنوان بین درآمد و هزینه مردم تناسب وجود ندارد و ما به عنوان تصمیم‌گیرندگان حاکمیت وظیفه داریم نیاز مردم را تامین کنیم؛ اگر مردم در فشار باشند و متحمل ضرر و زیان شدید شوند این تصمیم اشتباه خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: اینکه یارانه نقدی باشد یا کالا برگ خیلی مهم نیست زیرا وقتی کارگری یارانه دریافتی یک دهم نیازهایش را هم برطرف نکند برایش فرقی نمی کند که این یارانه نقدی یا کالابرگ باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ارز ترجیحی حذف ارز ترجیحی ارز ۴۲۰۰ تومانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عضو کمیسیون امنیت ملی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: «آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم، اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کار‌های کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرف‌های وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه‌ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها