Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:27:26 GMT

ایلان ماسک هم علیه توییتر شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۲۵۴۱

ایلان ماسک هم علیه توییتر شکایت کرد

ایلان ماسک، ثروت‌مندترین فرد جهان، علیه توییتر شکایت محرمانه‌ای را تنظیم کرد و مبارزه قانونی خود را با این رسانه اجتماعی به منظور کناره گیری از خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت با شدت بیشتری ادامه داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایلان ماسک روز جمعه علیه توییتر شکایت محرمانه‌ای را تنظیم کرد و مبارزه قانونی خود را با این رسانه اجتماعی به منظور کناره گیری از خرید 44 میلیارد دلاری این شرکت با شدت بیشتری ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که این سند 164 صفحه‌ای برای عموم هنوز در دسترس نیست، بر اساس قوانین دادگاه، نسخه ویرایش شده آن می‌تواند به زودی عمومی شود.

شکایت ماسک ساعاتی پس از آن مطرح شد که کاتلین مک کورمیک، قاضی دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور، دستور داد که یک محاکمه پنج روزه از 17 اکتبر آغاز شود تا مشخص شود که آیا این میلیاردر می‌تواند از این معامله صرف نظر کند یا خیر.

پیروزی زودهنگام توییتر در دادگاه علیه ایلان ماسکتوییتر ایلان ماسک را برای کاهش درآمد خود مقصر اعلام کرد

همچنین روز جمعه، یکی از سهامداران توییتر از آقای ماسک شکایت کرد و از دادگاه خواست که به این میلیاردر دستور دهد تا این معامله را تکمیل کرده، وی را متوجه کند که وظیفه امانتداری خود را در قبال سهامداران توییتر انجام نداده و به خاطر ضررهایی که به بار آورده است، غرامت بدهد.

ماسک به دلیل تصاحب 9.6 درصد از سهام توییتر و به دلیل اینکه توافقنامه تصاحب به او حق وتوی بسیاری از تصمیمات شرکت را می دهد، بر اساس این دادخواست، نسبت به سهامداران توییتر وظیفه امانتداری دارد.

این شکایت توسط لوئیجی کریسپو، صاحب 5500 سهم توییتر، در دادگاه عالی مطرح شد.

ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، در تاریخ 8 ژوئیه اعلام کرد که از خرید این شرکت دست می کشد. وی توییتر را به دلیل نقض این توافق با ارائه نادرست تعداد حساب های جعلی در پلت فرم خود مقصر دانست.

توییتر چند روز بعد شکایت کرد و ادعا درباره حساب‌های جعلی را یک موضوع حاشیه‌ای خواند و گفت که آقای ماسک متعهد شده است که قرارداد ادغام را با قیمت 54.2 دلار برای هر سهم ببندد.

سهام این شرکت در روز جمعه با قیمت 41.61 دلار بسته شد که بالاترین رقم از زمانی است که ماسک این معامله را کنار گذاشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد

عصر ایران - دادگاه کیفری لاهه، جمعه 14 اردیبهشت، به افرادی که علیه این مرجع قضایی بین‌المللی و کارکنان آن تهدید به انتقام‌جویی می‌کنند، هشدار داده و تاکید کرد که چنین اقداماتی ممکن است «حمله به اجرای عدالت» تلقی شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از العربیه، دفتر کریم خان، دادستان کل مستقر در لاهه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت «ایکس» منتشر شد، گفت تلاش می‌کند در هر بار که گفت‌وگوها با اختیاراتش سازگار شود، با همه ذی‌نفعان تعاملی سازنده برقرار کند.

خان در ادامه افزود: «اما این استقلال و بی‌طرفی زمانی تضعیف می‌شود که افراد تهدید می‌کنند در صورت اتخاذ «تصمیماتی» در خصوص تحقیقاتی که در حیطه اختیارات وی است، اقدامات تلافی‌جویانه علیه دادگاه یا کارکنان آن انجام دهند.»

دادستان کل دادگستری بین‌المللی نیز هشدار داد که «چنین تهدیدهایی، حتی در صورت عملی نشدن، می‌تواند یک حمله به اجرای عدالت تلقی شود که رسیدگی به آن به او در دادگاه کیفری بین‌المللی سپرده می‌شود.

وی در ادامه گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار پایان دادن «فوری» به «اقداماتی است که برای مقامات این دادگاه مانع، ارعاب یا تأثیر غیرقانونی ایجاد می‌کند.

دفتر دادستان لاهه در گزارش به خبرگزاری «فرانسه» مشخص نکرد که چه کسی این تهدیدات را مطرح کرده است و یا این که این تهدیدات با اسرائیل و جنگ غزه مرتبط است یا خیر.

دادگاه کیفری بین‌المللی در سال 2021 تحقیقاتی را درباره عملکرد اسرائیل و همچنین جنبش حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی فلسطین آغاز کرد.

این دادگاه بین‌المللی پس از آن دامنه تحقیقات را گسترش داد تا شامل تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ورزی‌هایی شود که از ابتدای تهاجم اسرائیل به غزه در پاسخ به حمله 7 اکتبر حماس آغاز و به موازات آن در کرانه باختری نیز تشدید شده است.

مقامات اسرائیلی به «نیویورک تایمز» گفتند که احتمال می‌رود دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت اعضای دولت اسرائیل و احتمالاً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را در ارتباط با مدیریت عملیات نظامی ویران‌کننده‌ای که اسرائیل در نوار غزه در پاسخ به حمله حماس آغاز کرد، صادر کند.

آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز چهارشنبه، احتمال طرح اتهام از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه مقامات اسرائیلی در رابطه با جنگ غزه را «خطری برای دموکراسی‌ها» دانست(!) و از متحدانش خواست تا با آن «مخالفت» کنند.

نتانیاهو به نوبه خود گفت که هدف از صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیل در صورت صدور، «تهدید فرماندهان و سربازان اسرائیل و به ویژه فلج کردن توانایی اسرائیل برای دفاع از خود» خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حکم بازداشت نتانیاهو در آستانه صدور

دیگر خبرها

  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • رد شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت