Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن بازرگانی چه وظیفه‌ای دارد؟ نگاهی به تعداد رایزن های بازرگانی کشور در یک دهه اخیر تعداد رایزن های بازرگانی کشورهای مختلف

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خراسان، یکی از مهم ترین عوامل توسعه تجارت خارجی در کشورها وجود اطلاعات بازارهای هدف و شناسایی چگونگی ورود به آن‌ها و تسهیل توافقات دوجانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا حضور رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی در سفارتخانه کشورها و نقش تسهیل‌گری آنان بسیار مهم قلمداد می‌شود. در عین حال ما به رغم همسایه بودن با ۱۵ کشور و داشتن مرز آبی و خاکی با آن ها، در تعدادی از این کشورها رایزن بازرگانی را برای فروش محصولات تولید شده به دست توانمند تولیدکنندگان داخلی نداریم، در حالی که اغلب کشورهای جهان تعداد قابل توجهی رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف دارند. مطابق آمارهای اعلامی توسط مسئولان سازمان توسعه تجارت، ایران در بین ۲۰۵ کشور دنیا هم اکنون تنها ۱۲ رایزن بازرگانی دارد. البته پیش از این و در دولت سابق تعداد رایزن های بازرگانی به دو رایزن کاهش پیدا کرده بود. به هر حال در این گزارش ضمن بررسی نقش رایزن بازرگانی در گسترش روابط تجاری با کشورهای دیگر، تعداد رایزن های بازرگانی کشورهای مختلف را بررسی کرده ایم.

رایزن بازرگانی چه وظیفه‌ای دارد؟

امروزه می توان ادعا کرد به همان اندازه که تولید مهم است، بازاریابی محصول هم مهم است و بسیاری بازاریابی محصولات را مقدم بر تولید آن می دانند. هر کشوری که بخواهد کالایی را به فروش برساند، نیاز به افرادی دارد تا در کشورهای مختلف ضمن سنجیدن وضعیت بازار آن ها، رقبای موجود در بازار، انجام هماهنگی‌ها و مذاکرات لازم، فروش محصول آن کشور را انجام دهند. در واقع رایزن بازرگانی در آخر خط تولیدکننده داخلی، وظیفه بازاریابی و فروش محصولات را بر عهده دارد که اگر توجه جدی به آن نشود، عملاً زحمات تولیدکننده داخلی به ثمر نمی‌نشیند.

نگاهی به تعداد رایزن های بازرگانی کشور در یک دهه اخیر

در ابتدای سال ۹۲ تعداد رایزنان بازرگانی ایران ۲۱ نفر بود اما از سال ۹۷ و درست بعد از تحریم های یک طرفه و البته ظالمانه آمریکا به بهانه کمبود بودجه این تعداد به دو نفر رسید که این عمل به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نوعی خود تحریمی به شمار می آمد. با این حال با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقداماتی برای اعزام رایزن بازرگانی انجام شد و هم اکنون رایزن های بازرگانی کشورمان به ۱۲ نفر رسیده که به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت در آخر سال به ۲۰ رایزن افزایش پیدا می کند. پیش از این هم وزیر صمت وعده اعزام ۱۲۰ رایزن بازرگانی تا سال ۱۴۰۴ به کشورهای مختلف را داده بود.

تعداد رایزن های بازرگانی کشورهای مختلف

مقایسه وضعیت ایران با برخی کشورهای منتخب نشان می‌دهد درحالی ایران فقط ۱۲ رایزن اقتصادی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه و چین و هند دارد که تعداد رایزن‌های کشور سوئد ۲۳۵ نفر (۲۰ برابر ایران)، چین ۲۲۱ نفر (۱۸ برابر ایران)، آلمان ۲۱۳ نفر (۱۷ برابر ایران)، هند ۱۹۸ نفر (۱۶ برابر ایران)، فرانسه ۱۵۶ نفر (۱۳ برابر ایران) و آمریکا ۱۵۰ نفر (۱۱.۵ برابر ایران) است و دیگر کشورهای ذکر شده در نمودار نیز چند برابر ایران رایزن بازرگانی دارند.

منبع: خراسان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر رایزن بازرگانی اخبار صنعت، معدن و تجارت اخبار مرتبط یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اسقاط کامیون فرسوده! ۱۴۰۱/۵/۸ واحدهای عرضه کالای دخانی مکلف به داشتن پروانه کسب و QR کد شدند ۱۴۰۱/۵/۸ ارایه خدمات پس از فروش به لوازم خانگی اجباری می شود ۱۴۰۱/۵/۸ ترانزیت خارجی از ۵ میلیون تن عبور کرد ۱۴۰۱/۵/۸ مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و مدیریت درگذشت ۱۴۰۱/۵/۷ صادرات غیرنقتی در ۴ ماهه به ۱۷ میلیارد دلار رسید ۱۴۰۱/۵/۶ آخرین ویدیو ها فرو ریختن بنایی تاریخی در تفت پس از سیل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۲:۳۵ دلیل مرگ زودهنگام مردان نسبت به زنان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۲:۲۷ واکنش غیر منتظره حامد آهنگی بعد از دیدن یک هدیه عجیب! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۲:۲۴ فریاد نگهبان ملکه انگلیس بر سر یک زن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۱:۵۵ احساساتی شدن همایون شجریان پس از پایان کنسرت هایش + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۱:۳۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۳:۴۸ کدام کشورها ۲۰ برابر ایران رایزن بازرگانی دارند؟ ۱۳:۴۱ ایلان ماسک از توییتر شکایت متقابل کرد ۱۳:۳۸ شاخص کل در تبریز آتش گرفت! / این بازار زور صعود ندارد ۱۳:۳۰ پیام تسلیت ماه محرم ۱۴۰۱ + استوری، متن رسمی و عکس ۱۳:۲۵ نرخ بهره بین بانکی بالاخره کاهشی شد ۱۳:۲۲ ۶۳ درصد وکلا مالیات ندادند! ۱۳:۱۷ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اسقاط کامیون فرسوده! ۱۳:۱۶ رییس مجمع نمایندگان استان یزد: سیل به بافت تاریخی یزد خسارت وارد کرده ۱۳:۱۴ قبل از سفر با این شماره تماس بگیرید ۱۳:۱۲ بهادری جهرمی: دستاوردهایی در شروع رشد اقتصادی داریم ۱۳:۰۹ جوی های پایتخت گنجایش این میزان بارندگی را ندارد ۱۳:۰۶ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۱/۵/۸) ۱۳:۰۳ تجهیز تمامی نانوایی های تهران به کارتخوان‌ هوشمند تا چند روز آینده ۱۳:۰۰ افتتاح اینترنت کودک و نوجوان در آینده نزدیک ۱۲:۵۵ قطعی آب در برخی مناطق تهران در پی وقوع سیلاب ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶ واحدهای عرضه کالای دخانی مکلف به داشتن پروانه کسب و QR کد شدند ۱۲:۴۳ صلوات خاصه امام حسین (ع) + دانلود فایل صوتی ۱۲:۳۴ سایه روشن‌ های یک رکود؛ تورم پایین و انرژی های سبز ۱۲:۲۷ دلیل مرگ زودهنگام مردان نسبت به زنان + فیلم ۱۲:۲۲ واکنش علی کریمی به سیل های اخیر + عکس ۱۲:۱۷ فال شخصیت شناسی با حروف اول اسم ۱۲:۰۷ این ۲۸ برنامه را فورا از گوشی خود حذف کنید + لیست ۱۲:۰۵ دانلود نوحه و مداحی برای شب اول محرم ۱۴۰۱ ۱۲:۰۱ طالبان: داعش در این جا شکست خورده و در حال محو شدن است ۱۱:۵۹ امنیت واتس‌اپ را برای هیچ دولتی پایین نمی آوریم ۱۱:۵۷ عقب نشینی اینستاگرام از تغییرات جدید ۱۱:۵۵ فریاد نگهبان ملکه انگلیس بر سر یک زن + فیلم ۱۱:۵۲ آغاز پویش «نذر آب» همزمان با شروع ماه محرم ۱۱:۵۰ ابراز همدردی رابرت مالی با خانواده های داغدار سیل در ایران ۱۱:۴۸ اجاره خانه دلاری؛ راست یا دروغ؟ ۱۱:۴۷ سیل در تجریش تکذیب شد ۱۱:۴۴ فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی از فردا (۹ مرداد) ۱۱:۳۸ آیا عشق سابق باز می گردد؟ ۱۱:۳۶ وام ۷۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز تصویب نشده است ۱۱:۲۶ ستاره ورزش زنان در کنار عادل فردوسی پور + عکس ۱۱:۲۵ قدردانی از بیمه سرمد در نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت ۱۱:۲۵ آیت‌ الله‌ العظمی صافی: امر به معروف طوری ادا شود که اسباب تنفر دیگران از دین فراهم نشود ۱۱:۲۰ بروجردی: سوپرانقلابی ها همان تندروهایی هستند که تربیت دینی نشده اند ۱۱:۱۷ تست بینایی؛ در ۶ شماره زرافه را پیدا کنید ۱۱:۱۳ روزنامه جمهوری اسلامی: توافق دولت روحانی را امضا کنید سندش هم به نام شما باشد ۱۱:۰۷ لودرسواری نمایندگان مجلس در امام زاده داوود + فیلم ۱۱:۰۶ بورس به رنگ سبز کم رنگ / فشار عرضه شاخص را عقب می کشاند؟ ۱۱:۰۵ قیمت لیر امروز ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳ هزینه وام مسکن کاهش یافت ۱۱:۰۰ قیمت یورو امروز ۸ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰ قیمت جدید تلویزیون ال جی چند؟ (جدول) ۱۰:۵۹ آیت‌ الله مکارم: گرانی ها نباید شور عزاداری های محرم را تحت الشعاع قرار بدهد ۱۰:۵۶ قیمت دلار امروز ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲ بارش شدید شب گذشته در تهران + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رایزن بازرگانی اخبار صنعت معدن و تجارت تعداد رایزن های بازرگانی کشور رایزن بازرگانی کشورهای مختلف برابر ایران ۱۴۰۱ ۵ ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)