Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@12:56:17 GMT

برپایی ۲۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۳۲۱۲

برپایی ۲۰۰ نمایشگاه شمیم حسینی در سراسر کشور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز شنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه شمیم حسینی که با حضور مسئولان ادارات شهرستان ری و  جمع کثیری از مسئولان هیئات مذهبی ری و جنوب تهران انجام گرفت، افزود: به گونه ای باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) مدیریت شود که همچنان نهضت حسینی زنده بماند و مردم حقایق دینی آشنا شوند و سبک زندگی اسلامی را بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: باید از سر اخلاص این مجالس و با توجه خداوند و با هدف، آموزه های دینی مطرح شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به تاکید چندین باره دین مبین اسلام و قرآن کریم مبنی بر پیروزی حق در برابر باطل، اظهارداشت: هر کسی که بخواهد در برابر اراده خدا قد علم کند بدون شک منکوب خواهد شد.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) جریان عاشورا و قیام امام حسین(ع) را نیز مقابله حق و باطل برشمرد و گفت: هدف بنی امیه دفن و نابودی اسلام و ائمه معصومین بود و تصور می کردند که پس از عاشورا همه مسائل در این زمینه خاتمه یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تا امروز نیز فشارها و توطئه های بسیاری اجرا شده است تا اجازه ندهند نامی از امام حسین(ع) و عاشورا باقی بماند در حالی که امام حسین(ع) و نهضت حسینی همیشه زنده است در حالی که خبر از نام آنان نیست.

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: در شرایطی که خداوند به ما نعمت جمهوری اسلامی را عنایت کرده، هیاتی ها، مداحان و سخنوران باید در راستای احیای همان سنت حق در برابر باطل قدم بردارند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی اعلام کرد: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) تلاش شود تا نهضت امام حسین(ع) ذلیلانه مطرح نشود و متوجه باشیم که اگر بنا بود امام حسین(ع) ذلت را بپذیرد که هرگز به شهادت نمی رسید.

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور نیز در ادامه این مراسم گفت: این سازمان عهده دار نیت واقفان است و برای انسجام بخشی به کمک به هیآت مذهبی در سطح کشور راه اندازی چنین نمایشگاه هایی را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ نمایشگاه در سراسر کشور برای عرضه اقلام مورد نیاز هیات مذهبی راه اندازی شده است تا به این طریق بتوان برای بخشی از مایحتاج این مجالس را کمک کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور ماه های محرم و صفر را مغتنم ترین فرصت برای برنامه های تبلیغی دانست و گفت: از این فرصت باید برای نشر معارف و کمک به برپایی مراسم ها و مجالس دینی استفاده کرد.

نمایشگاه شمیم حسینی در سطح شهرستان ری به مدت سه روز از هشتم تا یازدهم مرداد در محل حرم شیخ صدوق برپاست.

شیخ صدوق، (۳۰۵-۳۸۱ق) از عالمان شیعه در قرن چهارم هجری قمری که مشهورترین محدّث و فقیه مکتب کلامی و حدیث‌محور قم به شمار می‌آید. حدود ۳۰۰ اثر علمی به او نسبت داده‌ شده ولی بسیاری از آنها امروزه در دسترس نیست. یکی از مهمترین آثار وی، کتاب من لایحضره الفقیه از کتب اربعه شیعه است. از دیگر آثار شیخ صدوق، معانی الاخبار، عیون اخبار الرضا، الخصال، علل الشرایع و صفات الشیعة است.

برخی از مشهورترین شاگردان وی عبارتند از سید مرتضی، شیخ مفید و تلعکبری. مدفن شیخ صدوق در قبرستان ابن‌بابویه در شهر ری است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: نمایشگاه شمیم حسینی حجت الاسلام امام حسین ع شیخ صدوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟