Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@11:09:31 GMT

خسارت سیل به شالیزارهای خیرآباد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۳۴۱۱

خسارت سیل به شالیزارهای خیرآباد

شدت بارش‌ها در گچساران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها،خروش و طغیان آن‌ها خسارت جدی به بخش کشاورزی به‌ویژه به شالیزارهای برنج وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛ فعالیت سامانه بارشی مونسون که از عصر پنجشنبه در کهگیلویه و بویراحمد آغازشده کماکان با شدت و ضعف و به‌طور فراگیر در نقاط مختلف استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابرا اعلام سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد شدت بارش‌ها در برخی نقاط استان منجر به آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شده که در ادامه نیز خسارت گسترده به باغات(ماهور باشت) و شالیزارهای (خیرآباد) گچساران را در پی داشته است.

از ابتدای فعالیت سامانه بارشی مونسون که از روز پنجشنبه گذشته به استان واردشده به ترتیب مناطق امیر آبادبابکان 95میلی متر ،ستنگان 58 میلی متر ،تنگ سرخ57 میلی متر ،ماهور باشت55 میلی متر ،منصور خانی کاکان43میلی متر، گنجگون 39 و گچساران نیز با حدود 36 میلی متر رکورددار بیشترین میزان بارش در استان بوده‌اند.

بر این اساس نیز براثر طغیان رودخانه خیرآباد و جاری شدن سیل در دره های فصلی، بخشی از شالیزارهای برنج منطقه خیرآباد گچساران در این شهرستان تخریب شدند.

اگرچه هنوز آمار دقیقی از خسارت های موجود در دست نیست و کارشناسان جهاد کشاورزی مشغول جمع بندی هستند که با تکمیل شدن نهایی آمار مربوطه اعلام خواهد شد.

ادامه نیز ویدوئی از خسارت به شالیزارهای خیرآباد گچساران را مشاهده کنید.
 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

بارش های سیل آسای اخیر به زمین های حاصلخیز کشاورزی در روستای عباس آباد از توابع شهرستان مینودشت استان گلستان خسارت زد. به گفته شهروند خبرنگار ما یکی از دلایل این خسارات نامساعد بودن بستر رودخانه نرماب است که هر ساله به خاطر لایروبی نشدن برای کشاورزان در حوزه کشت گندم، چغندر، نخود فرنگی و دیگر محصولات مشکل ساز شده است.

 شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: جمال سرحدی - گلستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید