Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@02:31:25 GMT

خسارت سیل در کهگیلویه و بویراحمد/ رانش زمین در چند منطقه

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۳۵۴۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 30 MB

به گزارش خبرنگار مهر، بارش‌های سنگین بر پایه فعالیت سامانه مانسون به زیرساخت‌های مختلف به ویژه کشاورزی و آبزی پروری کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد و هزاران قطعه ماهی نیز تلف شد.

سامانه بارشی فعال در استان، سبب وقوع سیلاب و پر شدن بسیاری از مسیل‌ها شده است.

چندین مزرعه پرورش ماهی با تلفات و خسارت سنگین مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساخت‌های گردشگری در مناطقی مانند کوه گل سی سخت دچار تخریب شده است.

همچنین در مناطق عشایری و چندین روستا دسترسی جاده‌ای با رانش زمین از بین رفته است.

در حال حاضر تمامی دستگاه‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند.

محور سی سخت به پادنا و باغچه سادات با ریزش و مشکلات تردد رو به رو شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این راستا، گفت: محور «باغچه سادات» که به علت رانش زمین مسدود شده بود، با تلاش تیم‌های راهداری و دستگاه‌ها بازگشایی شد.

کیامرث حاجی زاده جمعه شب در بازدید از جاده یاسوج به شیراز، افزود: تمام محورهای مواصلاتی استان در حال حاضر باز است.

وی ابراز داشت: ۳٠٠ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین بخش دولتی و خصوصی در حال خدمات رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل و بارندگی هستند.

تلفات جانی نداشتیم

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه سیل به بخش‌های مختلف کشاورزی استان آسیب وارد کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشته‌ایم.

حاجی زاده از تخصیص ۱٠٠ تن کالای استراتژیک توسط سازمان هلال احمر به استان خبر داد و اظهار کرد: این کالاها به سمت استان بارگیری خواهد شد.

کد خبر 5550724

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل استانداری کهگیلویه و بویراحمد وقوع سیلاب سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران کرمانشاه سیل کرمان همدان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد