Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@10:40:24 GMT

تشریح وضعیت آب و هوای استان و نقاط خطر وقوع سیلاب

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۳۶۴۷

تشریح وضعیت آب و هوای استان و نقاط خطر وقوع سیلاب

محمد نکوآمال گفت: اوج بارش‌ها از عصر امروز شروع می شود و بارش ۴۰ میلیمتری باران در مناطق مختلف استان از جمله رابر، شیرینک، چشمه سنگ، کشکوئیه، ترنگ، تاج آباد، بزنجان، باب پیشگان، وحیدآباد، انجیرک پیش بینی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمد نکوآمال ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمان با تأکید بر اینکه امروز احتمال وقوع بارش‌های سنگین در ارتفاعات کرمان، ده بالا، سکنج، ماهان و به ویژه جوپار دور از انتظار نیست، گفت: پیش بینی های چند روز گذشته به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل سازمان هواشناسی استان کرمان ادامه داد: سیستم بارش سیلابی از جنوب استان وارد و ارتفاعات جیرفت را در برگرفته است تا بعد از ظهر امروز پیش بینی می شود که در رفسنجان و مس سرچشمه حدود ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

وی شکل گیری ابر قیفی در شهربابک را پدیده ای نادر و عجیب خواند و تصریح کرد: برای اولین بار در حداقل در ۳۰ سال گذشته، پدیده مونسون، سودان و پدیده آب های قطبی با هم وارد کشور ایران شده اند و سامانه مونسون توسط پدیده سودانی که از سمت عربستان به ایران آمده تقویت شده است.

نکوآمال اظهار کرد: وقوع سیل در مناطق ماهان، راین، جوپار، ده بالا، سکنج، عرب آباد، گلباف، سیرچ، اندوهجرد و گزک قابل پیش بینی است و همچنین وقوع سیل در جیرفت و محمدآباد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: اوج بارش ها از عصر امروز شروع می شود و بارش ۴۰ میلیمتری باران در مناطق مختلف استان از جمله رابر، شیرینک، چشمه سنگ، کشکوئیه، ترنگ، تاج آباد، بزنجان، باب پیشگان، وحیدآباد، انجیرک پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در حال حاضر بارندگی ده میلیمتر تولید سیل کند، ابراز کرد: مناطق ارزوئیه، دولت آباد، دهوج و سکوئیه عصر امرز شرایط مساعدی ندارند همچنین سیرجان به سمت بافت بارندگی دارند و جاده زید آباد به سمت استان فارس دچار آبگرفتگی خواهد شد.

نکوآمال کاهش بارش ها در سطح استان از روز دوشنبه دور از انتظار نیست، خاطر نشان کرد: ارتفاعات عنبرآباد و ارتفاعات جبالبارز و هلیل رود جیرفت نیز از سیلاب در امان نخواهند بود و بارندگی در شهرستان بردسیر از ساعت سه عصر امروز آغاز می شود و سیستم بارشی روی گلزار فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم

روستای کوهستانی حصن آباد از توابع شهرستان زرند استان کرمان است. در این روستا سد خاکی وجود دارد که بر اثر بارش باران اخیر پرآب شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمان

 

بیشتر بخوانید:

پرآب شدن رودخانه روستای سراب گزنهله در پی بارش‌های اخیر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان