Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری گلستان روز شنبه در بازدید از مرکز ایرنای گلستان که دادستان مرکز استان نیز حضور داشت، گفت: مجتمع پتروشیمی گلستان که از ۱۶ سال قبل به حالت رکود در آمده بود، با ورود دستگاه قضایی در مرحله اجرای تشریفات قانونی برای فعالیت سرمایه‌گذار جدید است.  

حیدر آسیابی اظهار داشت: برای اجرایی شدن دوباره مجتمع پتروشیمی گلستان، تشریفات قانونی از جمله انتقال سرمایه، بورس و افزایش سرمایه آن در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دو هفته قبل با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس، نشستی برای تسریع در حل تشریفات قانونی مجتمع پتروشیمی گلستان برگزار شده است.

مجتمع پتروشیمی گلستان در مرحله تشریفات قانونی برای فعالیت سرمایه‌گذار جدید است

به گفته وی سرمایه‌گذار جدید راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان قرار است ۲۲۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای فعالیت این طرح وارد استان کند.

راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان از جمله مطالبه‌های مردم استان از مسوولان ارشد کشور بود که در سفر آذرماه سال ۱۴۰۰ رییس قوه قضائیه به این خطه بر حل آن تاکید شد.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر استانی سال ۸۴ هیات دولت مصوب شده بود و سال ۸۶ هم عملیات ساخت آن آغاز شد اما پیشرفت چندانی نداشت.

مردم از پذیره‌نویسی ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در آبان ۸۵ استقبال گسترده‌ای داشتند و افزون بر ۹۴ هزار نفر سهام این شرکت را خریده بودند.

نقد منصفانه رسانه‌ها/ رسانه‌های به جای قضاوت به جایگاه تبیینی خود بپردازند
رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه امنیت روانی مردم مهم است، گفت: نقد منصفانه یکی از رسالت‌های رسانه‌ها بوده و نباید نقد همراه با توهین، افترا و نشر اکاذیب باشد.

آسیابی افزود: برخی از رسانه‌ها نقد را نمی‌دانند و در قالب نقد، توهین می‌کنند که این روش، جرم محسوب می‌شود.

وی تاکید بر اینکه فضای مجازی نباید به بهانه مسائل اقتصادی التهاب‌آفرینی کنند، یادآور شد: رسانه‌های به اظهارنظر پیش از موعد و قضاوت به وظیفه اصلی خود که جایگاه تبیینی است، بپردازند.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: قضاوت کردن کار سخت و پیچیده است چراکه برای امر قضاوت باید همه ابعاد موضوع بررسی شود اما در حال حاضر مشاهده می‌شود برخی در فضای مجازی بدون توجه به این مهم به راحتی قضاوت می‌کنند و هر نوع اتهامی را متوجه افراد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان همیار دستگاه قضایی و به ویژه دادستان در موضوعاتی از جمله حفظ حقوق عامه مردم، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی بوده، گفت: رسانه‌های استان باید امیدآفرین حتی در انعکاس مشکلات جامعه باشند.

آسیابی با بیان اینکه مهمترین انتظاری که از رسانه‌های داریم این است که مسائل و مشکلات به گوش مسئولان برسانند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های باید امیدآفرینی را سرلوحه خود قرار دهند نباید با سیاه‌نمایی مشکلات یاس را در جامعه ترویج دهند.

وی با اشاره به جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری اظهار داشت: رسانه‌ها با افتخار دستاوردهای نظام را تبیین کنند چراکه رسانه‌های معاند در تلاش هستند دستاوردهای نداشته رژیم سابق را به نسل جوان به دروغ برجسته کنند وگرنه کدام انسان باانصاف تفاوت آن دوران و توانمندی‌ها و پیشرفت نظام در همه ابعاد را می‌تواند کتمان کند.

پیگیر رونق تولید در گلستان
رییس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به اینکه شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، دادگستری استان هم بر همین اساس اقدام‌های بسیارخوبی در حمایت از تولید و رونق آن در منطقه آغاز کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری، حمایت از رونق تولید را در دستور ویژه خود قرار گرفته به طوری که بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرهای مختلف استان از جمله آق‌قلا، گنبدکاووس، نشست از شرکت‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری، نشست با فعالان اقتصادی استان، بازید از ۱۴ شرکت دانش‌بنیان، فعالیت میز خدمت دادگستری برای رفع موانع و مشکلات تولید، انجام و در دست پیگیری است.

وی صدور سند برای زمین پارک علم و فناوری و شهرک صنعتی «پنج‌پیکر» در ترکمن، رونق واحدهای تولیدی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان از جمله اقدامات دادگستری استان عنوان کرد.

ایجاد پرونده برای ترک فعل مدیران دستگاه‌ها
رییس کل دادگستری گلستان گفت: دادگستری استان نخستین ورود جدی خود را برای نجات خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری آشوراده انجام داده که اکنون در دادستانی مرکز استان پرونده‌ای برای ترک فعل مدیران که به وظیفه خودشان به موقع عمل نکرده‌اند، تشکیل داده است.
وی تاکید کرد: دادگستری استان مطابق قانون اگر دستگاهی کار محوله را انجام ندهد، ورود می‌کند و مطالبه‌گری خود را از طریق دادستانی مرکز استان برای حل آن پیگیری می‌کند.

خلیج گرگان سال‌هاست که گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان، شکار بی‌رویه، لایروبی نکردن کانال‌های آبرسان، افزایش تعداد آب‌بندان و مزارع پرورش ماهی در بالادست شده و این عوامل بر بحرانی شدن شرایط منطقه افزوده و ضرورت تلاش برای حل آن را جدی تر کرده است.

در سفر دولت سیزدهم به گلستان شتاب برای نجات خلیج گرگان دوچندان شده است.
خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر نیز هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان صفر شد
رییس کل دادگستری گلستان گفت اکنون کار ساخت و ساز غیرمجاز در روستای تاریخی «زیارت» گرگان با تشدید نظارت‌ها به صفر رسیده است.
آسیابی با تاکید بر توجه ویژه به حمایت و رونق گردشگری روستای «زیارت» گرگان افزود: این روستای دارای ظرفیت گردشگری منحصر به فرد باید بیشتر مورد توجه متولیان گردشگری استان قرار گیرد.

روستای گردشگری زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی دارای هزار و ۹۶۴ نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

http://ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان متوقف شد

http://دستگاه قضایی موانع گردشگری زیارت گرگان را برطرف می‌کند

http://رفع موانع رونق صنعت گردشگری اولویت دادگستری گلستان است

برچسب‌ها استان گلستان پتروشیمی دادگستری رونق تولید گرگان خلیج گرگان زیارت آشوراده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان پتروشیمی دادگستری استان گلستان پتروشیمی دادگستری رونق تولید گرگان خلیج گرگان زیارت آشوراده مجتمع پتروشیمی گلستان دادگستری استان تشریفات قانونی دانش بنیان خلیج گرگان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه

وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری صبح امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه و هیت همراه بود.

وزیر دادگستری در این دیدار اظهار داشت: سطح روابط حقوقی و قضایی ایران و روسیه در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته که در این زمینه موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی متعددی نیز بین دو کشور امضا و اجرایی شده است.

رحیمی با اشاره به سفر وزیر دادگستری روسیه به کشورمان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در این سفر نشست‌ها و جلسات تخصصی بین نمایندگان دو کشور انجام شد که ماحصل آن توسعه و ارتقای سطح روابط حقوقی و قضایی دو کشور است، برگزاری اجلاس حقوقی بزرگ سنت پترزبورگ در روسیه نیز اتفاق بزرگی بود که منجر به تفاهمات و همگرایی بیشتر دو کشور شده است.

وی با تاکید بر لزوم اشتراک‌گذاری تجارب دو کشور در حوزه حقوقی و قضایی اظهار داشت: ایران و روسیه در خصوص مسایل بین‌المللی از جمله موضوع ترورسیم و تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواضع مشترک و سازنده‌ای اتخاذ کرده‌اند، همچنین در خصوص جنایات رژیم جعلی اسراییل در غزه و کشتار و زنان و کوکان نیز دو کشور موضع شفاف و مشترکی دارند.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با کنستانتین کورسیک اظهار داشت: در ایران مردم این امکان را دارند که در خصوص اموال غیرمنقول اقدام به معاملات غیررسمی و سنتی نمایند که این موضوع ضمن ایجاد مشکلات متعدد، سبب افزایش ورودی پرونده‌های قضایی و شکایت در محاکم شده، از این رو پیگیر تصویب قانونی هستیم تا همه معاملات اموال غیرمنقول نیز به صورت رسمی ثبت شوند زیرا هرچه تعاملات حقوقی مردم به صورت رسمی ثبت شود، اطمینان خاطر و امنیت بیشتری را برای جامعه و مردم به ارمغان می‌آورد.

کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خشنودی از دیدارهای انجام شده با مقامات حقوقی و قضایی کشورمان، سطح مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور را دارای اهمیت برشمرد و گفت: در دیدار با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، راه‌های ارتقای تعاملات را بررسی کردیم، با توجه به اینکه تعداد زیادی از اتباع ایرانی در روسیه فعالیت دارند، تلاش داریم ضمن هماهنگی با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، با ارایه خدمات مناسب بستر فعالیت و آسایش شهروندان دو کشور را فراهم آوریم.

وی همچنین بر اهتمام کشورش در استفاده از تکنولوژی روز دنیا در حوزه ثبت اسناد و املاک خبر داد و اظهار امیدواری کرد از تجارب و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوقی قضایی بخصوص ثبت اسناد و املاک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است