Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:46:58 GMT

رشد ۴۴.۱  درصدی اعتبارات شهرستان رشت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۳۹۲۵

رشد ۴۴.۱  درصدی اعتبارات شهرستان رشت

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: با رشد ۴۴.۱ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰،  در سال جاری ۳۱۶.۷۶۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان اعتبار به شهرستان رشت اختصاص می‌یابد که۵۰ درصد از آن صرف محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کمتر برخوردار خواهد شد.

حمیدرضا امام‌پناهی در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با هدف توزیع اعتبارات سالجاری از سه محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، قانون استفاده متوازن و سه درصد نفت و گاز که با حضور نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش، اظهار کرد: تخصیص، توزیع و هزینه اعتبارات باید با توجه به برخورداری مناطق از سهم متوازن، عادلانه و سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌ها و ادامه خدمات‌رسانی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به محرومیت‌های عدیده رشت در حوزه‌های گوناگون و پس از سال‌ها، سهم سه درصدی نفت و گاز به شهرستان اختصاص یافته که ۵۰ درصد از آن صرف محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کمتر برخوردار خواهد شد، افزود: با رشد ۴۴.۱ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰،  در سال جاری ۳۱۶.۷۶۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان اعتبار به شهرستان رشت اختصاص خواهد یافت.

فرماندار رشت با اشاره به لزوم کار جهادی و تلاش شبانه روزی برای زدودن محرومیت از چهره شهرستان به خصوص در مناطق روستایی، گفت: دستگاه‌هایی مانند آب و فاضلاب،راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و برق که ارتباط بیشتری با مقوله عمران و رونق روستاها دارند، باید با افزودن به تلاش‌ها در راه توسعه هرچه بیشتر نواحی روستایی گام بردارند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه برق، آب شرب و راه روستایی از جمله مهمترین نیازهای شهرستان هستند، تکمیل خطوط آبرسانی سنگر به کوچصفهان، تامین آب شرب دهستان سراوان با استفاده از مخزن ۶۰۰۰ مترمکعبی گلسرک و همچنین آسفالت و بهسازی بیش از ۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته را گام‌های اولیه در راه برقراری عدالت در خدمت دانسته و خواستار ادامه این راه شد.

محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مرتبط در مدیریت منابع آبی و تحمیل کمترین خسارات ممکن به کشاورزان، گفت: مسئولین باید زبان مطالبه‌گر مردم بوده و سعی نمایند تا طعم خوش خدمت و حرکت جهادی در محرومیت زدایی برای مردم ملموس باشد.

سردار آقازاده، دیگر نماینده رشت و خمام نیز در این جلسه اظهار کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهرستان از بسیاری شاخص‌های برخورداری استانی و کشوری، نیازمند رعایت عدالت در توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌های برخورداری هستیم.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام نیز با اشاره به نقش اختصاص هدفمند بودجه در ایجاد تحول اقتصادی شهرستان، عنوان کرد: تخصیص اعتبارات پروژه‌های با اولویت بالاتر و تکمیل طرح‌هایی نظیر راه آهن رشت به بندر کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور، می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی و رونق اقتصادی شهرستان ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیته برنامه ریزی فرماندار رشت توزیع اعتبارات شهرستانی شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت:   بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است  که برای  این پروژه ها  یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ  ریالی در بودجه به این پروژه ها  تخصیص داده نشده  است و تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی  بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.

او بیان کرد:  گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است  که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود  اما فاصله هزینه ها  با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش توضیح داد: در حوزه  صنعت شهرها تا به امروز  تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین  روستایی را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام