Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدتقی شاهچراغی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم ۸ دستور در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به شیوع موج جدید کرونا، ابلاغ کرد.

استاندار قم به شرح زیر است:

با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا و خسارت مادی و معنوی ناشی از بیماری مذکور در سنوات گذشته تطویل روند، مدیریت بحران در کشورهای مختلف دنیا و با امعان نظر به شیوع انواع جهش یافته ویروس و ابلاغ دستورالعمل‌های تخصصی متعدد در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، ضرورت دارد ابعاد روانشناختی مدیریت بحران در زمینه تقویت روحیه مجریان و تداوم اهتمام جدی برای اجرای تکالیف در سطح دستگاه‌های اجرایی و همچنین عزم عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح افکار عمومی جامعه مورد توجه جدی قرار گرفته و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از عادی انگاری وضعیت و تداوم جریان هشدار و آمادگی به مورد اجرا گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ترتیبی اتخاذ نمائید تا شخصاً بر اجرای موارد زیر در سطح آن دستگاه / سازمان نظارت گردیده و تا اطلاع ثانوی آمادگی لازم برای مقابله با بیماری کرونا متناسب با ابلاغیه‌های ستاد مدیریت بحران استان در دستور کار قرار گرفته و گزارش اقدامات به صورت منظم به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

۱- اجرای دقیق مفاد مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا و ستاد مدیریت بحران استان در سطح آن دستگاه و واحدهای تابعه.

۲- اتخاذ تمهیدات برای حفظ آمادگی متناسب با وضعیت هشدار و خروج از عادی انگاری شرایط.

۳- همکاری جدی با بازرسان ستاد مدیریت بحران استان و بازرسان مرکز بهداشت و اقدام فوری در زمینه اجرایی نمودن توصیه‌ها و تذکرها و رفع ایرادات در کوتاه‌ترین زمان ممکن.

۴- اتخاذ تدابیر لازم بمنظور ارتقای روحیه کارکنان و مجریان دستورالعمل‌ها و مصوبات مرتبط با مدیریت بحران کرونا.

۵- برنامه ریزی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی متناسب با وضعیت‌های اعلامی و انجام واکسیناسیون کلیه کارکنان.

۶- اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در راستای نهادینه کردن استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های رجوع و کاهش نیاز به خدمات حضوری.

۷- برنامه ریزی برای بهره برداری حداکثری از امکانات دولت الکترونیک بمنظور ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع و کاهش نیاز به خدمات حضوری.

۸- جلب مشارکت و همکاری تشکل‌های مردم نهاد، خیرین و داوطلبان در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و بهره‌برداری حداکثری از مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف مردم برای همراهی و همکاری در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا.

کد خبر 5551316

منبع: مهر

کلیدواژه: قم ویروس کرونا سید محمد تقی شاهچراغی سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران کرمانشاه سیل کرمان همدان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت بیماری کرونا مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان