Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت امور دروس معارف با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در راستای اجرای طرح کوتاه‌مدت تحول در سرفصل‌های دروس معارف، سرفصل‌های ۱۰ درس اصلی دروس معارف را تغییر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به همت مدیریت امور دروس معارف اسلامی و دانشگاه معارف اسلامی با حضور برخی از اساتید مطرح گرایش مبانی نظری اسلام، طرح «مدیریت سیاستگذاری گرایش مبانی نظری اسلام» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه حجت الاسلام حیدرزاده، حجت الاسلام پناهی، عباس بخشنده بالی، جناب محمد اصلانی، حجت الاسلام حمید کریمی، غلامحسین گرامی، ابراهیم نوئی، حجت الاسلام سید جواد احمدی، یحیی صباغچی، عبدالرسول مشکات، حسین مطیع، حجت الاسلام علی اکبر محمدی، رحیم دهقان، حجت الاسلام سعید حسنی، حجت الاسلام محمد مهدوی و … نکات خود را در خصوص طرح بیان کردند.

خاطرنشان می‌شود که به منظور تحول بنیادین و مؤثر در ابعاد مختلف دروس معارف اسلامی، به ویژه در حوزه متون و منابع، طرح تغییر گرایش‌ها، عناوین و سرفصل‌های دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها در قالب طرح بلند مدت و در چارچوب طرح «مدیریت سیاستگذاری گرایش مبانی نظری اسلام» در حال انجام است.

در همین راستا مدیریت امور دروس معارف با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در راستای اجرای طرح کوتاه‌مدت تحول در سرفصل‌های دروس معارف، اقداماتی را انجام داد که به تغییر سرفصل‌های ۱۰ درس اصلی دروس معارف منجر گردید و کتب منطبق با آن نیز به همت دانشگاه معارف در حال تدوین است.

اولین کتاب این مجموعه با عنوان «تفسیر موضوعی قرآن» تألیف جمعی از نویسندگان، به چاپ رسیده و تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تعداد دیگری از این کتب جدید نیز در اختیار استادان و دانشجویان قرار خواهد گرفت. طرح «مدیریت سیاستگذاری گرایش مبانی نظری اسلام» یکی از اسناد پنج گانه دروس معارف اسلامی است که ضمن ترسیم وضع موجود در خصوص دروس مجموعه مبانی نظری اسلام، درصدد رفع نیاز‌ها و ارتقا جایگاه این دروس نسبت به وضع فعلی آن است.

به همین منظور و با عنایت به تأمین الزامات پیش گفته، این سند طی یک فرآیند علمی، پژوهشی و عملیاتی توسط مدیریت امور دروس معارف اسلامی تدوین شده است.

دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها با عنایت به اهمیت راهبردی در چارچوب آموزش عالی کشور و تقویت بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی مخاطب میلیونی آن، نیازمند اسنادی است که قواعد، راهکار‌ها و اهداف متعالی آن را مشخص نماید.

تدوین اسناد برای این دروس ضمن آشنایی با وضعیت فعلی آنکه در تدوین مورد ملاحظه قرار می‌گیرد، مسیر‌ها و روش‌های دستیابی به نقاط ترسیم شده را نیز مشخص می‌کند.

این جلسات نظر به اهمیت و ضرورت تحول دروس معارف اسلامی و اهتمام ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت آموزش نهاد و دانشگاه معارف با همکاری گروه‌های علمی و هم‌اندیشی در خصوص چکونگی، ابعاد، اسناد و روال تحول دروس معارف اسلامی، جهت تبادل آرا و بررسی مسائل مربوط برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه معارف اسلامی دروس معارف اساتید دروس معارف اسلامی دانشگاه معارف حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی

به گزارش خبرنگار مهر، در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر برکناری و تودیع محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی از سمت خود منتشر شده بود که در نهایت مهدی سموعی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب توییتی به این شایعات پایان داد و تودیع یا تغییر محمد خزاعی را رد کرد.

مهدی سموعی با انتشار یک توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ، محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت: خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. تمام.

امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

کد خبر 6090561

دیگر خبرها

  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند