Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@12:03:08 GMT

رشد ۸.۱ درصدی چک‌های وصولی در خرداد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۴۲۹۴

رشد ۸.۱ درصدی چک‌های وصولی در خرداد

بررسی داده‌های بانک مرکزی حاکی از این است که از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک صادرشده در خردادماه حدود ۹۰.۵ درصد وصول شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، براساس آخرین داده‌های بانک مرکزی که مربوط به وضعیت چک‌های مبادله شده در خردادماه در کل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک به ارزش حدود سه هزار و ۴۲۴ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد و از نظر مبلغ ۲۴.۹ درصد افزایش داشته است.

استان تهران با حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزش یک هزار و ۷۷۱ هزار میلیارد ریال بیشترین سهم چک‌های مبادله شده را دارد و استان‌های اصفهان و خراسان رضوی در مرتبه بعد قرار دارد.


رشد ۸.۱ درصدی چک‌های وصولی در خردادماه


براساس داده‌های بانک مرکزی در خردادماه امسال ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره چک به ارزش سه هزار و ۵۰ هزار میلیارد ریال وصول شد. تعداد چک‌های وصولی در خردادماه نسبت به ماه قبل ۸.۱ درصد رشد داشت.

همچنین در دوره مذکور ۹۰.۵ درصد کل چک‌های مبادله شده وصول شده است. در اردیبهشت ماه امسال ۹۰.۲ درصد چک‌های مبادله شده وصول شد.

در خردادماه امسال در استان تهران حدود دو میلیون فقره چک به ارزش بیش از یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال وصول شد که از نظر تعداد ۹۱.۳ درصد چک‌های صادر شده وصول شد.

در ماه مذکور در بین استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان‌های گیلان ۹۳.۳ درصد، خوزستان ۹۱.۹ درصد و البرز ۹۱.۶ درصد اختصاص یافته است.


۳۷۴ هزار میلیارد ریال چک در خردادماه وصول نشد


در خردادماه امسال بیش از ۶۴۰ هزار فقره چک به ارزش ۳۷۴ هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است.

تعداد چک‌های برگشت در خردادماه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۴.۶ درصد و از حیث مبلغ ۹.۵ درصد افزایش یافته است.

در ماه مذکور از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده به ترتیب ۹.۵ درصد و ۱۰.۹ درصد برگشت داده شده است.

استان‌های خراسان شمالی با ۱۳.۳ درصد، کهگیلویه و بوریر احمد با ۱۲.۵ درصد و لرستان با ۱۲.۴ درصد بالاترین تعداد چک‌های برگشتی در خردادماه را داشتند.


مهمترین علت برگشت چک‌ها در خرداد ماه چیست؟


براساس آمار بانک مرکزی مهمترین علت وصول نشدن چک‌های مبادله‌ای در خردادماه کسری موجودی بوده است.

در دوره مذکور ۶۲۱ هزار فقره چک به ارزش بیش از ۳۶۱ هزار میلیارد ریال به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است.

استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، زنجان، گلستان بالاترین سهم چک‌های برگشت به دلیل فقدان موجودی در خردادماه را داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چک های وصولی بانک مرکزی چک های وصولی هزار فقره چک به ارزش هزار میلیارد ریال چک های مبادله شده چک های وصولی تعداد چک بانک مرکزی ماه امسال وصول شد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲