Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسوال الله» گفت: هفت سال از عمرمان برای فیلم پیامبر (ص) صرف شد که البته باعث افتخار بود اما واقعیت این است که تولید اثری مذهبی کار بسیار دشواری است و حتی اگر مسائل مالی فراهم باشد هم نمی‌توان به راحتی کار کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایران اکونومیست، مجید مجیدی صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر سوگواره «تصویر دهم» در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: تمام تولیدات سینمایی ما که در حوزه انسان و معارف و اخلاق هستند نوعی از پرداخت دینی تعریف می‌شوند و لازم نیست مستقیم سراغ دین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم پرداختن به موضوعات اخلاقی و مسائل اجتماعی‌ای که منتهی به اخلاق و امید می‌شود، جلوه‌هایی از نگاه دینی هستند.

مجیدی درباره حواشی فیلم رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد: کار کردن به شکل آنچه برای فیلم محمد انجام شد سخت است و اساساً پرداختن به موضوعات مذهبی سخت و دست و بال ما بسته شده است، هم به جهت تصویر و هم متن و هم اجرا؛ یعنی از همه جهت فیلم تاریخی ساختن کار دشواری است.

مدیر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم افزود: هفت سال از عمرمان برای فیلم پیامبر (ص) صرف شد که البته باعث افتخار بود اما واقعیت این است که تولید اثری مذهبی کار بسیار دشواری است و حتی اگر مسائل مالی فراهم باشد هم نمی‌توان به راحتی کار کرد.

کارگردان فیلم سینمایی رنگ خدا (۱۳۷۷) گفت: در این میان تنها بحث مالی مطرح نیست بلکه تفسیرها و قرائت‌ها هم موثر است.

مجیدی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا قرار است سینمای دینی ایران در فیلم روز واقعه متوقف بماند، اظهار داشت: متولیان فرهنگی ما اساساً شعاری برخورد می‌کنند و بنا ندارند یک برنامه جدی داشته باشند، فقط دستور و ابلاغیه می‌دهند. 

کارگردان فیلم سینمایی محمد رسوال الله (۱۳۸۶-۱۳۹۴) در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه وقتی در مقابل کاریکاتوریست دانمارکی فیلم پیامبر (ص) را ساخت آیا برای واکنش علیه فیلم عنکبوت مقدس هم برنامه‌ای دارد، گفت: فیلم پیامبر (ص) اجل از این حرف‌هاست و من آن را به خاطر قرائتی که از اسلام در دنیا می‌شد ساختم‌ و نباید سطح آن را پایین آورد. معتقد بودم قرائتی که از اسلام در دنیا می‌شود غلط و بخش عمده آن سیاسی است.

مجیدی تاکید کرد: به عنوان هنرمند بر اساس باورها و اعتقاداتم احساس کردم باید تلاش کرد تا مقابل آن جریان یک نگاه دیگر را ارایه کنیم نه اینکه فقط شعار بدهیم و محکوم کنیم. درباره عنکبوت مقدس هم به نظرم خیلی بی‌سلیقگی شد. البته من‌ فیلم را ندیدم و از نظر هنری قضاوتی ندارم اما براساس نظر دوستانی که دیده‌اند مطمئن هستم اثری سخیف است. معتقدم ما اشتباه کردیم و بیشتر از همه مبلغ آن فیلم شدیم. ما فقط منتظر محکوم کردن هستیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فیلم رستاخیز ، مجید مجیدی ، احمدرضا درویش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فیلم رستاخیز مجید مجیدی احمدرضا درویش فیلم پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • پیش‌تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد