Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-01@07:39:43 GMT

احتمال تثبیت تولید نفت اوپک‌پلاس در سپتامبر ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۴۳۴۷

احتمال تثبیت تولید نفت اوپک‌پلاس در سپتامبر ۲۰۲۲

منابع آگاه از احتمال تغییر نیافتن تولید نفت اعضای اوپک و متحدانش برای ماه سپتامبر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هشت منبع آگاه اعلام کردند با وجود درخواست‌های آمریکا برای افزایش عرضه نفت از سوی اعضای سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو، ائتلاف موسوم به اوپک‌پلاس، این ائتلاف در نظر دارد در نشست هفته آینده خود تولید نفت خود را برای ماه سپتامبر تغییر ندهد، هر چند احتمال می‌رود درباره افزایش جزئی تولید گفت‌وگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف اوپک‌پلاس تا ماه اوت برنامه کاهش تولید نفت خود را به‌طورکامل به پایان می‌رساند، برنامه‌ای که از زمان شیوع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون اجرا شده است.

پس از آنکه ایالات متحده و اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه به‌دلیل درگیری‌های میان این کشور و اوکراین اعمال کردند، قیمت‌های نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسید و در ماه مارس به بالای ۱۳۹ دلار به ازای هر بشکه افزایش یافت. به‌دنبال تورم فزاینده و افزایش نرخ بهره و در نتیجه بالا رفتن نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی و افت تقاضا، قیمت‌های نفت از آن زمان تاکنون به حدود ۱۰۸ دلار کاهش یافته است.

یکی از منابع آگاه در اوپک‌پلاس گفت: درباره موضوع‌های مختلف از افزایش اندک تولید گرفته تا حفظ سطح کنونی گفت‌وگو خواهد شد.

افزایش نیافتن تولید، ایالات متحده را ناامید خواهد کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور، در ماه جاری به عربستان سعودی سفر و ابراز امیدواری کرد که در زمینه تولید نفت به توافق برسند.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا نیز روز پنجشنبه (ششم مردادماه) اعلام کرده بود که افزایش عرضه نفت به ثبات بازار کمک می‌کند.

با توجه به کاهش قیمت نفت از زمان اوج آن در ماه مارس امسال، بعضی از اعضای اوپک‌پلاس بر این باورند که دلیل محکمی برای افزایش بیشتر عرضه وجود ندارد.

با توجه به اینکه پس از کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در میدان‌های نفتی، بسیاری از تولیدکنندگان برای دستیابی به اهداف تولید با مشکل روبه‌رو شده‌اند، احتمال می‌رود که هر گونه افزایش بیشتر در عرضه نفت از سوی اوپک‌پلاس کمتر از سطح توافق‌شده باشد.

گفته می‌شود که عربستان و امارات متحده عربی مقدار قابل‌توجهی از ظرفیت تولید استفاده‌نشده جهان را در اختیار دارند. برخی منابع صنعتی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تولید عربستان می‌تواند به‌راحتی به حداکثر سطح اعلام‌شده برسد یا خیر.

منبع: شانا

کلیدواژه: اوپک پلاس توافق اوپک و غیر اوپک نشست اوپک و اوپک پلاس تولید نفت قیمت نفت تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد