Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 56 فوتی و 18 مفقودی داشته ایم همچنین به بیش از 3 هزار و 700 نفر اسکان اضطراری داده شده است.
به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری آریا، مهدی ولی پور گفت: استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و تهران بیشترین استان‌های متأثر از سیلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: شب گذشته استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و تهران بیشترین استان‌های متاثر از سیلاب بودند.
ولی پور افزود: تاکنون 56 فوتی و 18 مفقودی داشته ایم. به بیش از 3 هزار و 700 نفر اسکان اضطراری داده شده و برای حدود یک هزار و 500 نفر نیز عملیات نجات و انتقال به نقاط امن انجام شد.
به گفته وی، حوزه‌های عشایری در استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری بیشتر تحت تاثیر این بارندگی‌ها بوده است. امداد گران ما در این مناطق حضور دارند و آماده‌ امداد رسانی جهت حوادث احتمالی هستند.
در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط واقع در شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس، کرمان، جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان و قم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
بارش در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان شدت خواهد داشت.

20 استان کشور درگیر سیل هستند
رئیس هلال احمر گفت: 20 استان و 111 شهرستان و 310 روستای کشور درگیر سیلاب هستند.
دکتر کولیوند، رئیس هلال احمر خاطرنشان کرد: در فیروزکوه رانش کوه اتفاق افتاده است. راه‌ها بسته بود لذا در سیل فیروزکوه بیشتر از امداد هوایی استفاده کردیم.
رئیس هلال احمر تصریح کرد، تا 1.5 متر گل و لای در خانه‌های مردم ایجاد شده و مردم گیر کرده بودند.
دکتر کولیوند گفت: در سیلاب، شانس زنده ماندن به حداقل می رسد.

توسعه سیستم‌های هشدار سریع سیل در تهران
عضو شورای شهر تهران از پیش بینی توسعه سیستم‌های هشدار سریع سیل در بودجه امسال شهرداری تهران خبر داد.
احمد صادقی در بودجه سالیانه شهرداری تهران برای توسعه سامانه‌های سیستم هشدار سیل اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران موظف به توسعه این سامانه است.
صادقی با اشاره به اینکه روند تجهیز رود دره‌های تهران به سیستم هشدار سریع سیل نسبت به گذشته سرعت بیشتری داشته است، گفت: «اکنون سامانه هشدار سریع سیل را در دو رود دره شهر تهران داریم و امیدواریم در هفت رود دره دیگر هم انجام شود. وی با بیان اینکه دو سامانه‌ای که نصب شده مربوط به چهار سال گذشته منتهی به امسال است، گفت: مطالعات اولیه این سامانه‌ها به طول انجامید، ولی اکنون به مرحله نصب سنسور‌ها و تجهیزات هشدار‌دهنده رسیدند که این اتفاق رشد خوبی دارد و سال 1401 بودجه خوبی هم برای این قضیه در بودجه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دیده شده و تاکید بر این موضوع نیز در مدیریت شهری وجود دارد.

ادامه امداد رسانی به سیل زدگان
استاندار تهران گفت: تا حل و فصل کامل مشکلات در کنار مردم هستیم و از همه ظرفیت به نفع خدمت‌رسانی به سیل زدگان استفاده می‌کنیم.
استاندار تهران گفت: 9 شهرستان استان تهران معین روستاهای سیل زده شد. محسن منصوری با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان فیروزکوه افزود: تقسیم کار منطقه‌ای صورت گرفته و هر شهرستان استان، معین یک روستا شده؛ در این راستا شهرستان‌های ورامین، قدس، ملارد، پردیس، اسلامشهر، قرچک، بهارستان، پیشوا و شهریار حضور مستقیم در مناطق سیل‌زده دارند و بقیه فرمانداری‌ها یا درگیر سیل بوده و یا نیرو به این منطقه اعزام کرده اند.
استاندار تهران  گفت: ادوات امدادی و تجهیزات در منطقه وجود دارد و مجموعه‌های امدادی از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و نیرو‌های مردمی و داوطلب در بین مناطق بلوک بندی شده تحت فرماندهی واحد اقدامات را پیگیری می‌کنند.
وی  افزود: در حال حاضر محور‌های اصلی بازگشایی شده و برخی محور‌های محلی مسدود است البته دسترسی‌ها شکل گرفته و ادوات و لجستیک به اندازه کافی وجود دارد، اولویت اول آواربرداری، امدادرسانی و تعیین تکلیف وضعیت مفقودین و بعد از آن رسیدگی به وضعیت باغات و سایر موارد می‌باشد.

عمق حادثه سیل روستا‌های چالوس خیلی زیاد است
استاندار مازندران گفت: عمق حادثه سیل روستا‌های چالوس در بخش مرزن‌آباد خیلی زیاد است و بخشی از روستا‌ها خسارت جدی دیدند.
سید محمود حسینی‌پور در جلسه ستاد بحران شهرستان چالوس با اشاره به اینکه عمق حادثه سیل روستا‌های چالوس در بخش مرزن‌آباد خیلی زیاد است، گفت: اگر چه محدوده تخریب زیاد نبود، ولی بخشی از روستا‌ها خسارت جدی دیدند.
وی با بیان اینکه تا آرامش مردم برگردد، مسئولیت مسیر اصلی بسیج سازندگی به عهده گیرد، افزود: امروز صبح امکانات خوبی آمد، اما نیاز است مدیریت شود و مسیر راه دسترسی به روستا‌ها باز شود و چهار تا روستای متصل به انگوران در اولویت است تا باز شود.
استاندار مازندران گفت: باید پل موقتی با لوله‌گذاری بزنیم، چون بسیاری از اهالی، مسافران و گردشگران در روستا‌ها و حتی بعضاً بیمار هستند و البته بخشی از روستا‌ها ارتباطشان باز شد، اما اداره راه باید راه موقتی را کامل باز کند تا مردم تردد کنند.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه برق هم عملیات باید با ابتکار عمل انجام شود، عنوان داشت: باید در بحث مخابرات هم بررسی شود تا مردم تلفن داشته باشند و برای تعیین خسارت مردم هم باید الان و با فوریت اقدام شود.
حسینی‌پور با بیان اینکه باید خدمات بهداشتی به روستا‌های آسیب دیده از سیل ارسال شود، تصریح کرد: آمبولانس سیار همراه با پزشک به تمامی روستا‌های منطقه فرستاده شود و ویزیت سرپایی و داروی موردنیاز ببرند.
وی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی راه و برق است و امروز باید باید برق وصل شود، ابراز داشت: مردم روستا‌های این منطقه از قطعی تلفن گلایه دارند و این مشکلی است که مردم چه از گذشته و چه حال با آن مواجه هستند و در این زمینه کم توجهی شده است و باید بهترین سیستم وارد منطقه شود تا جبران شود.
استاندار مازندران با گله‌مندی از مخابرات، خطاب به مدیران گفت: باید پدافند غیرعامل داشته باشید تا کوتاهی‌های گذشته جبران شود.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی بحران به درستی انجام نشد، افزود: بستر رودخانه باید به درستی بررسی شود و بهترین فرصت برای اقدامات پیشگیرانه است.
حسینی‌پور تأکید کرد: در حریم رودخانه مجوز‌هایی که داده شد بررسی شوند و کسانی که مجوز دادند باید پاسخگو شوند؛ و در حریم، بستر و خسارت دهند.
وی عنوان داشت: بدون استثنا خانه‌های حریم و بستر باید کاملاً تخلیه شوند.

هشدار جاری شدن سیلاب در مازندران
هواشناسی مازندران همچنان از احتمال جاری شدن سیلاب در استان تا روز دوشنبه هشدار داد.
کارشناس هواشناسی گفت: همانگونه که انتظار می رفت و از قبل با هشدار سطح نارنجی به مفهوم اقدام ضروری با احتمال خسارت زیاد اطلاع رسانی شده بود، تقویت جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار بویژه از روی ارتفاعات البرز بارشهای رگباری همراه با رعد و برق را به دنباال داشت و  در محور هراز، ارتفاعات کلاردشت، دلیر و ارتفاعات سوادکوه و مسیر فیروزکوه به سمت تهران باعث وقوع سیلاب شد که متاسفانه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم.
شعبانپور افزود: مدل های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد با اینکه ناپایداریها در مناطق ساحلی و جلگه ای کمتر شده با اینحال هنوز هم در ارتفاعات شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.
او افزود: تا روز دوشنبه با توجه به وقوع بارش‌های رگباری بویژه در ارتفاعات مازندران، ایجاد روان آب واحتمال وقوع سیل‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ارتفاعات وجود دارد.
کارشناس هواشناسی گفت: مردم استان و مسافران از تردد‌های غیرضروری، توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پرهیز کنند.
شعبانپور افزود: دریا برای امشب و فردا موج کوتاه دارد و بیشینه ارتفاع موج هم نزدیک ساحل تا 50 و دور از ساحل هم تا 80 سانتیمتر پیش بینی می شود.

عزای عمومی فردا در الیگودرز
استاندار لرستان در پی جان باختن 5 نفر در سیل الیگودرز،فردا یکشنبه نهم مرداد را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کرد.
استاندار لرستان در پی وقوع سیل الیگودرز و جان باختن 5 نفر در این شهرستان، فردا یکشنبه نهم مرداد را عزای عمومی اعلام کرد.
استاندار لرستان ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفیان جادثه سیل جان باختن جمعی از هم استانی‌ها را موجب جریحه دار شدن قلوب مردم ولایی و شهیدپرور لرستان دانست و این حادثه دردناک را به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.
در پی سیل دیروز در مناطق عشایری الیگودرز 5 عضو یک خانواده جان باختند و یک نفر مفقود شد..

3 فوتی و 2 مفقودی در سیلاب استان کرمان
134 روستای استان کرمان همچنان در معرض خطر و آسیب سیلاب هستند و روند بررسی خسارت ها ادامه دارد .
تلاش برای پیداکردن دو مفقودی سیل در راور ادامه داردو سه فوتی سیلاب درکرمان و رفسنجان به ثبت رسید
استاندار کرمان جلسه ستاد مدیریت بحران استان ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضاستاد بحران استان و هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی خواستار جدیت و ادامه تلاشهابرای پیشگیری از حوادث و برشناخت فرمانداران از جغرافیای مناطق تحت پوشش خودتاکید کرد.
فداکار افزود:تشخیص اولویت‌ها در بحر ان بسیار ضروری است و اکنون تلاش فعلا برای حفظ جان مردم است و بعد از گذر از بحران برای جبران خسارت‌ها برنامه ریزی خواهد شد.
وی بر لزوم پیگیری اصلاح زیر ساخت‌ها به ویژه وصل ارتباطات تلفنی در روستا‌های سیل زده تاکید کرد.
استاندار عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان خروج سامانه بارشی از استان در حال آماده باش خواهند بود.
فداکار گفت: روند بازسازی و لایروبی قنوات کشاورزی در روستا‌ها از اولویت‌های مدیران باید باشد و بلافاصله از امروز روند بازسازی را آغاز کنند.
وی افزود: برای بازسازی منازل آسیب دیده ارزیابی صورت بگیرد و باتوجه به بیمه شدن‌منازل مددجویان کمیته امداد فرمانداران پیگیر جبران خسارات وارده باشند.
استاندار از مدیران خواست به صورت میدانی درکنار مردم باشند و به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

انسداد 14 محور مواصلاتی کشور بر اثر وقوع سیل
معاون عملیات پلیس راه راهور فراجا از انسداد 5 محور اصلی و 9 محور غیراصلی به علت ناایمن بودن خبر داد و گفت: عوامل راهداری در تلاشند تا هر چه سریعتر این محور‌ها بازگشایی شوند.
سرهنگ سیاوش محبی گفت: همکاران پلیس راه در استان‌های سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا در صورتی که محور‌های مواصلاتی درگیر بارش، ناایمن باشند، بلافاصله آن مسیر را مسدود کنند.
معاون عملیات پلیس راه راهور فراجا گفت: از ابتدای وقوع سیلاب در کشور تاکنون، گزارشی مبنی بر فوت سرنشینان خودروِ در حال تردد در محور‌های درگیر بارندگی و سیلاب دریافت نکردیم.
سرهنگ محبی افزود: در حال حاضر 5 محور اصلی و 9 محور غیراصلی همچنان به علت ناایمن بودن مسدود هستند و عوامل راهداری در تلاشند تا هر چه سریعتر این محور‌ها بازگشایی شوند.
معاون عملیات پلیس راه راهور فراجا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها تا روز دوشنبه، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.





منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیل چهارمحال و بختیاری هشدار سریع سیل خیلی زیاد هلال احمر رعد و برق پلیس راه وقوع سیل پیش بینی محور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار سنگین است. در برخی از محورهای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز شاهد بارش باران هستیم.

همچنین محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه، گلشن – سراوان، گرده کوه – مهریز، مهرستان - ایرانشهر، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده و پونل – خلخال مسدود است.

کد خبر 6088912 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کندوان یکطرفه شد
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای ۳ استان
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی