Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@22:47:51 GMT

افت ۳ هزار مگاواتی مصرف برق کشور

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۴۸۱۲

افت ۳ هزار مگاواتی مصرف برق کشور

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق کشور گفت: نیاز مصرف برق کشور، بعد از ظهر امروز به حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل، حدود ۳ هزار مگاوات کمتر است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسعود صادقی اظهار داشت: این کاهش مصرف به علت بارش‌ها و بارندگی‌های چند روز گذشته است، اما با افزایش دمای هوا از اواسط همین هفته، مجدد شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به علت سرعت عمل مطلوب همکاران صنعت برق در بازیابی شبکه‌ها و خطوط برق، , هم اکنون قطعی گسترده برق در هیچ جای کشور نداریم.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق کشور همچنین از هموطنان خواست به علت آسیب دیدن و سست شدن برخی پایه‌ها و نفوذ رطوبت به شبکه‌های برق به علت بارش‌ها و سیلاب چند روز گذشته، از نزدیک شدن به آن‌ها و یا تماس با سازه‌های فلزی، خودداری کنند و مراتب ناشی از مشکلات و نارسائی‌های برق از جمله قطعی برق، پارگی سیم و کابل‌ها و سقوط تیر‌های چراغ برق را به سامانه ۱۲۱ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصرف برق مگاوات صنعت برق برق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور افزایش یافته است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فردا با افتتاح پروژه فیبر نوری قم، پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار می‌رسد و این پوشش تا پایان سال به ۱۴ میلیون خانوار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

وی افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۱.۵ ترابیت برثانیه بوده است که اکنون به بیش از ۶۰ ترابیت برثانیه رسیده است و حدود ۲۰ ترابیت برثانیه آن با تجهیزات داخلی توسعه یافته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از ۲۸ به ۵۵ ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است.

کد خبر: 1229893 برچسب‌ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

دیگر خبرها

  • شهر قدس می‌تواند قطب مدال‌آوری ژیمناستیک کشور شود
  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور افزایش یافته است
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • رفع بیش از ۳۹ هزار مورد رفع قطعی گاز در استان قزوین
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب