Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی روز شنبه گفت: با صدور هشدار فعالیت سامانه مونسون، کلیه واحدها و ادارات شهرستان این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفته و نسبت به اجرای مفاد نظام نامه سیلاب اقدام نمودند.

او می‌گوید: فعالیت این سامانه و تاثیر آن در رودخانه ها، ابراهه‌ها و تاسیسات آبی به صورت میدانی پایش شد و با اتخاذ تصمیماتی نسبت به مدیریت بهینه رواناب‌ها اقدام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در سامانه اخیر تا این لحظه (ظهر شنبه ۸ مرداد ماه) سد سنا ۱.۲ میلیون مترمکعب، سد قیزقلعه ۱ میلیون مترمکعب، سد خاییز ۶۰۰ هزار مترمکعب و سد تنگ ارم نیز ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

به گفته محمدی، همچنین سازه‌های تغذیه مصنوعی دهرود، بوشکان، آردو، لاور و همچنین سازه‌های جنوب استان بوشهر به ویژه در شهرستان‌های کنگان و دیر مجموعا ۳ میلیون مترمکعب آبگیری داشته است.

او با اشاره به کنترل و هدایت سیلاب به شبکه‌های آبیاری گفت: با برنامه ریزی و عملکرد به موقع، خوشبختانه تا کنون بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب به شبکه‌های آبیاری تنگستان و دشتستان تزریق شد تا در گرم‌ترین فصل سال، نخیلات استان بوشهر از موهبت الهی برخودار گردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تامین بخشی از نیاز محیط زیست و تالاب حله به میزان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب از جمله دیگر مواهب سیلاب اخیر برای استان بوشهر بوده است.

علی محمدی گفت: خسارات وارده به تاسیسات و ابنیه آبی در دو شهرستان تنگستان و دشتستان که به دلیل ورود گل و لای به تاسیسات آبی، تخریب دریجه‌ها و آسیب به جاده‌های دسترسی و کانال‌های آبیاری اتفاق افتاده تا کنون ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل و آبگرفتگی استان بوشهر تاسیسات آبی میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد