Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مهدی اصلانی مدیرکل بازرسی استان ایلام امروز در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: اولین نکته اساسی، توجه به حداقل رساندن توقف جمعیت زوار در مهران و پایانه مرزی با مدیریت ازدحام جمعیت به روش‌های مختلف برای کاهش تراکم جمعیت در زمان‌ها و مکان‌های خاص از قبیل توزیع تقاضای سفر زیارتی از یک هفته پیرامونی اربعین به حدود سه تا چهار هفته افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: توجه به برنامه ریزی‌های دقیق و پیش بینی گزینه‌های مختلف برای جابه جایی و حمل مسافران با ناوگان‌های زمینی، ریلی و هوایی با لحاظ ظرفیت استان‌های مجاور و توجه به جلوگیری از اخلال در جابه جایی و حمل مسافران استان ایلام به سایر نقاط کشور و در عین حال ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل زائران ضروری است. 

بازرس کل ایلام بیان کرد: نیاز است از طریق اطلاع رسانی‌های عمومی و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در صدا و سیما و فضای مجازی به این موضوع توجه شود تا از تقاضای سفر و تجمع جمعیتی در چند روز منتهی به اربعین حسینی در شرایط گرمای هوا بالا با ازدحام جمعیت چند صد هزار نفری در زمان خروج از مرز کاسته شود. 

اصلانی گفت: نکات مهم و تذکرات و توصیه‌ها در برگزاری مناسب‌تر کنگره اربعین در جلسات ستاد ویژه اربعین و یا از طریق مکاتبات مختلف بازرسی کل استان به ستاد ویژه اربعین استان و یا دستگاه‌های ذی ربط منعکس شده است. 

وی در پایان گفت: با توجه به این که استان ایلام توانایی و ظرفیت خدمات دهی به این حجم از زائران چندین میلیون نفری را ندارد لذا باید از ظرفیت‌های وزارت خانه‌ها و سازمان‌های متبوع مرکزی و استان‌های معین در تکمیل زیرساخت‌ها، تامین آب خنک بسته بندی، غذای مناسب، اسکان‌های موقت، تجهیزات و امکانات بهداشتی و دارویی و پزشکی و ملزومات و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به نحو درست بهره گیری شود تا هرچه بهتر کنکره بزرگ اربعین برگزار شود.

انتهای پیام 

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز مهران زیرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های محافظت از محوطه غار باستانی زل هستیجان در شهرستان دلیجان مهیا می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی در بازدید از محوطه غار باستانی زل در شهرستان دلیجان اظهار کرد: غار زل هستیجان دربردارنده اسناد و شواهد فراوانی به خط و زبان فارسی میانه، متعلق به اواخر عهد ساسانی و اوایل دوران اسلامی است.

وی افزود: این غار بارها مورد هجوم غارتگران آثار ملی قرار گرفته و تا کنون بسیاری از این اسناد به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تصمیمات که در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای حفاظت و شناسایی بیشتر غار گفت: با استقرار کانکس نیروی یگان حفاظتی و نصب دوربین‌های نظارتی، حفاظت این اثر تاریخی تشدید خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه فصل دوم پژوهش غار هستیجان به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: نیاز است به این غار توجه ویژه شود، فصل اول پژوهش این غار توسط محمدرضا نعمتی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث‌فرهنگی در دست کاوش قرار گرفته است و فصل بعدی پژوهش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خشت‌های خام و داده‌های سفالی تکه‌های پارچه و چرم نوشته دوره ساسانی از جمله آثار به دست آمده در فصل اول کاوش غار زل است که در دست بررسی و مطالعه بیشتری قرار دارد و فصل دوم پژوهش‌ها توسط پیمانکار ذیصلاح به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 747929

دیگر خبرها

  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد