Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:00:42 GMT

بی رغبتی مردم خراسان جنوبی به سرمایه گذاری مولد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۵۱۱۳

بی رغبتی مردم خراسان جنوبی به سرمایه گذاری مولد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زرنگ ظهر امروز در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با ارائه گزارشی از مصارف و منابع بانک‌های استان گفت: از نظر مصارف در رتبه پنجم کشور هستیم و حدود ۹۹ درصد منابع بانک‌ها خرج شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها مجازند حداکثر ۸۰ درصد منابع قابل تخصیص خود را تسهیلات پرداخت کنند، اضافه کرد: منابع استان حدود ۲۶۱ هزار میلیارد ریال است که بعد از کسر موارد قانونی حدود ۲۳۱ هزار میلیارد ریال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی مصارف اعتباری بدون در نظر گرفتن مطالبات معوق ۲۳۰ هزار میلیارد ریال است و مطالبات معوق هم ۵.۲ میلیارد ریال است.

وی غیر فعال بودن تعدادی از بنگاه‌ها و عدم باز پرداخت بدهی برای برگشت منابع به چرخه اعطای تسهیلات را از نگرانی‌های موجود در این زمینه اعلام کرد.

زرنگ اظهار کرد: ترکیب منابع استان ۳۴ درصد بلند مدت و ۳۲ درصد کوتاه مدت سرمایه گذاری است و ۱۲ درصد منابع قرض الحسنه پس انداز و ۱۸ درصد قرض الحسنه جاری است.

وی تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی خیلی رغبت به سرمایه گذاری مولد ندارند و بیشتر حاشیه سود را برای خود برگزیده اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه سپرده سرمایه گذاری ارزی و جاری ۱۷۶/۷۴ دلار است، ادامه داد: میزان آن نسبت به خرداد سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

زرنگ تصریح کرد: ۴۰ درصد مصارف قرض الحسنه بانک‌های استان صرف پرداخت تسهیلات ازدواج شده است.

وی با اشاره به اینکه همه منابع قرض الحسنه استان، مصرف شده است، گفت: دو هزار و۵۲۷ نفر در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند و به دو هزار و ۸۰۷ نفر وام ازدواج پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۱۳۵.۵ میلیارد تومان وام فرزند آوری خبر داد و گفت: همچنین هزار و ۹۴۶ نفر برای دریافت این تسهیلات در خراسان جنوبی در انتظار هستند.

وی عدم حمایت کافی دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبات، وجود تعدادی از بدهکاران حرفه ای که از همه ظرفیت‌ها برای اخذ تسهیلات استفاده می‌کنند و وجود قوانین متعارض برای اعطای تسهیلات و وصول مطالبات را از جمله چالش‌های موجود در این حوزه اعلام کرد.

کد خبر 5551414

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند جذب سرمایه گذاری تسهیلات بانکی سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه همدان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت میلیارد ریال سرمایه گذاری خراسان جنوبی قرض الحسنه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از باران‌هایی که در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی باریدن گرفت و در برخی مناطق منجر به سیلاب شد، یکی از سوالات دغدغه مندان حوزه منابع طبیعی بحث مهار رواناب‌ها بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها با توجه به سیلاب در اردیبهشت ماه تا به امروز ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیز داری خراسان جنوبی مهار شده است.

نصرآبادی ادامه داد: از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال آبی جاری که از مهرماه ۱۴۰۲ شروع شده است تاکنون حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شده است، گفت: بی شک این باران‌ها برای خراسان جنوبی برکت و رحمت به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا سیلاب به سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است یا خیر اظهار کرد: این سیلاب به سازه‌ها آبخیزداری و مناطقی که برنامه‌های آبخیزداری اجرا می‌شود خسارت وارد نکرده است ولی به مناطق دیگر خسارت‌هایی را به وجود آورده است.

کد خبر 6090532

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟