Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@19:02:49 GMT

(تصویر) ساعت مچی طلایی هیتلر ۱ میلیون دلار حراج شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۵۱۹۷

(تصویر) ساعت مچی طلایی هیتلر ۱ میلیون دلار حراج شد

یک ساعت مچی طلایی که گفته می‌شود متعلق به آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان است، ۱ میلیون و یکصد هزار دلار حراج شد.

به گزارش یورونیوز، «الکساندر هیستوریکال اُکشنز»، شرکتی که اشیاء تاریخی را حراج می‌کند و ساعت هیتلر را حراج کرد، پایه حراج اولیه این ساعت را ۲ تا ۴ میلیون دلار تعیین کرده بود.

خریدار این ساعت که دو حرف اول اسم و نام خانوادگی هیتلر یعنی «آ و ه» بر آن نقش بسته است، از شرکت خواسته است تا هویتش اعلام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساعت مچی طلایی برند آندریاس هوبر در ۲۰ آوریل ۱۹۳۳ در ۴۴ سالگی آدولف هیتلر و در روزی که حزب نازی به پیروزی رسید و او به صدراعظمی آلمان رسید از طرف حزبش به وی هدیه داده شد.

آدولف هیتلر که از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت بیش از ۱۱ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد. به باور بسیاری از مورخان شش میلیون نفر از افرادی که قربانی هیتلر و حزب او شدند، یهودیان بودند.

شرکت حراج کننده ساعت مچی هیتلر می‌گوید که این ساعت چهار روز پس از خودکشی هیتلر در ۴ مه ۱۹۴۵ میلادی توسط سربازی فرانسوی و در اقامتگاه او در آلپ پیدا شد. آدولف هیتلر در ۳۰ آوریل همان سال خودکشی کرد.

رهبران جامعه یهودیان پیش از حراج، تصمیم شرکت الکساندر به حراج این ساعت را محکوم کرده بودند.

شرکت حراجی اشیاء تاریخی الکساندر که پیش‌تر نیز اشیای متعلق به هیتلر را حراج کرده است استدلال می‌کند که هدفش از حراج این اشیاء «حفظ تاریخ» است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هیتلر آدولف هیتلر ساعت مچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی در فوتبال عربستان با عبور الهلال از میتروویچ

تیم فوتبال الهلال عربستان می‌خواهد بهترین بازیکن خود در فصل جاری را کنار بگذارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر میتروویچ، مهاجم صربستانی الهلال که در این فصل عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته، با جدایی از این تیم در نقل‌وانتقالات تابستان پیش رو شگفتی بزرگی را رقم خواهد زد.

واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر

بر اساس گزارش سایت اسپورت عربستان؛ ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال با وجود عملکرد درخشان الکساندر میتروویچ مهاجم دیگری با توانمندی‌های بیشتری را برای فصل آینده در نظر دارد. میتروویچ گزینه ژسوس در نقل‌وانتقالات تابستان گذشته نبود و در روزهای پایانی با توجه به عدم جذب بازیکنان موردنظر سرمربی پرتغالی به الهلال پیوست.

میتروویچ که در این فصل 22 گل زده و بهترین گلزن لیگ حرفه‌ای عربستان پس از رونالدوی پرتغالی است در صورت قعطی بودن جدایی‌اش از الهلال دوباره در رادار تیم‌های اروپایی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • اعلام زمان آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا
  • شگفتی در فوتبال عربستان با عبور الهلال از میتروویچ
  • زمان حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • آغاز بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن