Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@05:56:29 GMT

چرا درختان اصفهان خزان شد؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۵۶۰۶

چرا درختان اصفهان خزان شد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین ، مجید عرفان منش با اشاره به اینکه سال‌های زیادی است اصفهان دچار خشک‌سالی شده، اضافه کرد: درختان اصفهان در این چند سال دچار کم‌ آبیاری شده و کمتر از نیازشان آب‌ لازم را دریافت کرده‌اند.

او افزود: اگر استثنائات را کنار بگذاریم نیاز آبیاری فضای سبز شهر اصفهان حدود ۶۰ میلیون مترمکعب است، اما اکنون ما در بهترین حالت کمتر از ۲۵ میلیون مترمکعب آب در اختیار داریم و از این مقدار حدود ۸ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته فضای سبز شهر اصفهان آب مورد نیاز خودش را دریافت نکرده، تصریح کرد: کم ‌آبیاری یا عدم وجود آب باعث شده درختان شهر آسیب فیزیولوژیک ببینید و اکنون نتیجه این آسیب‌ها را به‌صورت خزان یا پاییز زودرس مشاهده می‌کنیم. پاییز زودرس بیشتر برای درختان چنار شهر اتفاق افتاده که حالت نوستالژیک دارند، زیرا درختان چنار حساسیت بیشتری نسبت به دیگر درختان شهر دارند.

او همچنین بر اهمیت بررسی وضعیت بستر خاک برای پی بردن به علت پاییز زودرس تأکید کرد و ادامه داد: همکاران ما در بخش فنی و مهندسی اقدامات لازم را انجام داده‌اند و تأمین آب برای بازگرداندن این درختان و مغز پاشی مواد ریز مغزی که گیاهان را تقویت می‌کند، انجام شده است. علاوه بر عواملی که اشاره شد، شوک‌های حرارتی که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم، باعث خزان بیشتر درختان چنار اصفهان خواهد شد.

عرفان منش اظهار کرد: در بررسی‌هایی که کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر انجام می‌دهند، درختان یا گیاهانی که دچار بیماری یا آفات شده باشد را تا جای ممکن حفظ می‌کنیم و اقدامات لازم را برای حفظ درخت انجام می‌دهیم، اما اگر درخت در مرحله‌ بحرانی قرار داشته باشد و نگهداری آن باعث افزایش آلودگی شود، تصمیم به قطع درخت گرفته می‌شود. این مورد یکی از مواردی است که در موضوع گیاه‌پزشکی منجر به قطع درختان می‌شود، البته تصمیم قطع هر درخت در کمیته تخصصی بررسی و سپس اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیماری‌ها را عامل اصلی قطع درختان اصفهان دانست و توضیح داد: بیماری به نام قارچ فتیله نارنجی در اصفهان وجود دارد که بیشتر بر روی درختان چنار و درختان تبریزی شیوع پیدا می‌کند. منها آن هم عمدتاً درختان گردو در منازل هستند که به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود. این در حالی است که اگر این بیماری بر روی تنه درختان مشاهده شود مجبور به قطع آن‌ها خواهیم شد.

کد خبر 694403 منبع: ایسنا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فضای سبز شهر درختان چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر

گفته‌ می‌شود که بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده که قرار است در آنجا ساختمانی از طرف شهرداری احداث شود. همچنین تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیش‌تر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است./چندثانیه

   

دیگر خبرها

  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • سقوط درختان و آبگرفتگی معابر در اهواز
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات