Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، واقعیت افزوده (Augmented Reality) یک فناوری جدید است که از ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی شکل می‌گیرد و کاربر شاهد ترکیبی از واقعیت موجود و اطلاعات تولید شده توسط رایانه است.  

یک شرکت فناور آمریکایی به مدیریت دن اسکارفی موفق به تولید عینکی شده است که با اتصال به یک گوشی تلفن همراه می تواند با پردازش داده‌های صوتی آنها را به متن به شکل زیرنویس تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام‌بخش اسکارفی برای ساخت این عینک ها پدربزگش با ۹۷ سال سن بوده است که به دلیل کم‌شنوایی قادر به برقراری ارتباط با دیگر اعضای خانواده نبود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی یاهو نیوز، وی در این مورد می گوید: می دیدم که پدربزرگم همیشه ساکت گوشه ای نشسته بود ولی فکر کردم او همیشه برنامه های تلویزیونی را با زیرنویس دنبال می کند، چرا در مورد ارتباط با دیگران از زیرنویس استفاده نکنیم؟

اسکارفی در توضیح شیوه کارکرد این عینک‌ها می گوید: نرم افزار ما به شکلی کارامد می‌تواند ورودی صدا را از میکروفن تعبیه شده روی این عینک دریافت کرده و به گوشی بفرستد. گوشی تلفن همراه سپس صدا را به متن زیرنویس‌شده تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان می‌کند داده‌های گفت‌وگو تنها روی گوشی تلفن همراه فرد ذخیره می‌شود و در فضای ابری قرار نمی‌گیرد به این شکل خود آن فرد تنها مالک آن است. 

در حالی که دستگاه جدید به عنوان یک تغییردهنده زمین بازی در حوزه ابزارهای کمک‌رسان به افراد ناشنوا با استفاده از هوش مصنوعی مطرح شده است، مسائلی هم پیرامون آن هنوز وجود دارد که باید حل شود. گفت‌وگوهای گروهی و وقتی افراد وسط حرف یکدیگر می‌پرند، هنوز با این شیوه قابل تبدیل به زیرنویس نیست. همچنین محیط پیرامونی باید تا حد ممکن آرام باشد تا زیرنویس دقیق شود.

ولی اسکارفی می‌گوید این هنوز اول راه فناوری است. 

عینک هوشمند سرویس‌دهی خود را با ۱۰۰ کاربر بتا از روز جمعه (هفتم مرداد) آغاز کرد. 

اسکارفی گفت: ما با تعداد کمی کار را آغاز کردیم تا بازخوردها را بررسی کنیم و بدانیم از چه بخش هایی راضی یا ناراضی هستند و بعد آن را توسعه دهیم. 

برچسب‌ها هوش مصنوعی عینک ناشنوایان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی عینک ناشنوایان هوش مصنوعی عینک ناشنوایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عکسی از زیرنویس لحظه‌به‌لحظه شبکه سه درباره اعتراضات آمریکا
  • عکسی از زیرنویس شبکه سه که جلب توجه کرد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه