Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@12:33:57 GMT

۲۲۳ هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۵۸۴۹

۲۲۳ هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم این استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زارها برداشت شود.

وی با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده به طور کامل به کشاورزان پرداخت شده است، اضافه کرد: ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامتی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای سال زراعی جدید ادامه داد: تأمین ۲۰ هزار تُن بذر اصلاح شده برای زارعان و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع استان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه ما توسعه کشاورزی قراردادی برای کشت محصول گندم آبی و اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با همکاری و هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان است که در تمام مزارع گندم دیم باید آن را اجرا کنیم.

وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هزار تُن بذر اصلاح شده در طبقات مختلف پنج رقم گندم آبی و ۶ رقم گندم دیم در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

کرامتی تاکید کرد: در سال زراعی جاری، زارعان استان در سطح بیش از ۲۱۱ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم را داشتند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی یادآور شد: عملکرد خوبی توسط گندم کاران در خصوص مبارزه با انواع بیماری‌ها در سطح بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع انجام شد که در تولید محصول سالم و عاری از آفت و ذخیره آنها در سیلوها نقش مؤثری دارد.

کد خبر 5551510

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خرید گندم سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه همدان خطبه های نماز جمعه سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا هزار هکتار سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا مهدوی‌رجا با بیان اینکه سمپاش‌های شهرستان رزن به منظور مبارزه با سن غلات آماده‌سازی و تجهیز شده است افزود: رزن با سطح زیرکشت ۷۵ هزار و ۷۰۰ هکتار غلات یکی از قطب‌های تولید غلات در سطح استان به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۷۵ درصد از غلات در مرحله ساقه‌دهی است گفت: افزایش نزولات جوی در سال زراعی جاری به میزان ۶۳ میلیمتر نسبت به سال زراعی گذشته، نوید بخش عملکرد بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن از انجام مبارزه علیه سن مادر در بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن خبر داد و گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح هفت هزار هکتار از مزارع غلات صورت گرفته است.

مهدوی‌رجا با بیان اینکه ۷۵ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون توسط سه گروه دولتی و هشت اکیپ خصوصی مورد رصد و پایش قرار گرفته است افزود: یک هزار و ۳۶ دستگاه سمپاش در شهرستان آماده مبارزه است.

دیگر خبرها

  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید