Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:09:08 GMT

آغاز طرح شمیم حسینی در بقعه شیخ صدوق

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۵۹۱۵

آغاز طرح شمیم حسینی در بقعه شیخ صدوق

آستان مقدس شیخ صدوق میزبان اجرای طرح شمیم حسینی برای شهرستان ری و مناطقی از جنوب تهران شد و این طرح از امروز در ۲۰۰ نقطه کشور اجرا می‌شود تا مقدار کمی از مایحتاج هیئات تأمین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، عصر امروز نمایشگاه شمیم حسینی همزمان همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به میزبانی آستان مقدس شیخ صدوق (ره) شهرری برای شهرستان ری و مناطقی از جنوب تهران با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از مسئولین هیئات مذهبی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح شمیم حسینی هیئات‌ مذهبی و مساجد می‌توانند ضمن مراجعه به این نمایشگاه‌ براساس ضوابط و قوانینی که تعریف شده با تخفیفات ویژه اقدام به تأمین ملزومات و نیازهای خود از جمله موادغذایی، ملزومات بهداشتی، مواد ضدعفونی و … کنند و در ایام محرم در راستای اطعام عزاداران حسینی و ارائه خدمت به آن‌ها استفاده کنند.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر با تاکید بر مراقبت از دروغ و بدعت در هیئات و مجالس عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: به گونه ای باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) مدیریت شود که همچنان نهضت حسینی زنده بماند و مردم حقایق دینی آشنا شوند و سبک زندگی اسلامی را بیاموزند.

وی افزود: باید در این مجالس از موضوعاتی سر اخلاص و با توجه خداوند و با هدف، آموزه‌های دینی مطرح شود.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه گفت: جریان عاشورا و قیام امام حسین(ع) را نیز مقابله حق و باطل است و هدف بنی امیه نابودی اسلام و ائمه معصومین بود و تصور می کردند که پس از عاشورا همه مسائل در این زمینه خاتمه یافته است.

وی تصریح کرد: تا امروز نیز فشارها و توطئه های بسیاری اجرا شده است تا اجازه ندهند نامی از امام حسین(ع) و عاشورا باقی بماند در حالی که امام حسین(ع) و نهضت حسینی همیشه زنده است در حالی که خبر از نام آنان نیست.

طرح شمیم حسینی از امروز در 200نقطه کشور اجرا می‌شود

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در افتتاحیه طرح شمیم حسینی که در بقعه شیخ صدوق برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اجرای نیات واقفانی است که بخشی از آن به اقامه عزاداری امام حسین اختصاص دارد برای اینکه بتواند در کمک رسانی به هیئت‌های مذهبی انسجام بخشی داشته باشد اقدام به برگزاری طرح شمیم حسینی کرده است.

وی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی در اقصی نقاط کشور برپا می‌شود افزود: این طرح از امروز در 200 نقطه کشور اجرا می‌شود تا مقدار کمی از مایحتاج هیئات تأمین شود و طرح شمیم حسینی یک جریان سازی برای مشارکت در برگزاری مجالس حسینی است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فرصت محرم و صفر بهترین زمان برای فعالیت‌های تبلیغی است و این طرح فرصتی برای نشر معارف اهل بیت(ع) و برپایی مراسم عزاداری است.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی با مشارکت 1500 مبلغ در استان گلستانلزوم تبیین محتوایی غدیر/ حمایت سازمان اوقاف از هیئات مذهبی تحت عنوان شمیم حسینیمرحله دوم طرح "شمیم حسینی" در کرمانشاه آغاز شد + فیلم

هدف طرح شمیم حسینی عدالت حمایت از همه هیئات‌است

حجت الاسلام والمسلمین نصرت الله رستمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: نمایشگاه شمیم حسینی با همکاری اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه و چند موسسه تولید محصولات حجاب هر ساله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: طرح شمیم حسینی با هدف حمایت از هیئات‌جهت تهیه اقلام مورد نیاز خود با تخفیف ویژه و قابل توجه هر ساله برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در پایان خاطرنشان کرد: هدف دیگر طرح اختصاص یکسان و عادلانه مبلغ تخصیص داده شده از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه برای همه هیئات‌ است و امیدواریم که هیئات‌ مذهبی به عنوان خادمان اهل بیت(ع) و مروجان مکتب شیعه رضایت داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور اوقاف و امور خیریه طرح شمیم حسینی امام حسین ع شیخ صدوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند