Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:12:57 GMT

درخشش نوری و زرین کمر با کسب دو مدال طلا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۶۱۴۹

درخشش نوری و زرین کمر با کسب دو مدال طلا

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که با حضور تکواندوکارانی از بیش از ۹۰ کشور جهان در بلغارستان و سالن «آرمتس» شهر صوفیه جریان دارد، امروز شنبه هشتم مردادماه و در روز سوم مسابقات، تکواندوکاران اوزان ۴۱- و ۴۵- کیلوگرم پسران، ۴۴-، ۵۵- و ۵۹- کیلوگرم دختران به مصاف رقبای خود رفتند که حاصل تلاش سه نماینده ایران دو مدال طلا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرنیان نوری که به فینال وزن ۴۴- کیلوگرم راه پیدا کرده بود، در مبارزه برای کسب مدال طلا «سانگ تونگ» از تایلند را د ردو راند متوالی و با نتایج ۸ بر ۴ و ۱۱ بر ۵ از پیش رو برداشت و روی سکوی قهرمانی ایستاد. وی صبح امروز کار خود را برتری ۲ بر صفر مقابل «گابریلا کاسنیسکا» از لهستان آغاز کرد و در ادامه با همین نتیجه در پیکار با «تکین زینپ» از ترکیه و «تورس» از آمریکا به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم «بائیز» از مکزیک را در ۲ راند متوالی از پیش رو برداشت و به فینال راه پیدا کرده بود.

حنا زرین کمر آخرین تکواندوکار ملی پوش کشورمان در روز سوم بود که برای کسب مدال طلای وزن ۵۹- کیلوگرم «النا برادیچ» از صربستان را پیش رو داشت که در دو راند و با نتایج ۱۲ بر ۸ و ۸ بر یک رقیب خود را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی دور نخست ۲ بر صفر مقابل «رازان محمد» از اردن صاحب پیروزی شد و سپس «بوری وی» از کرواسی و «لی» از کره جنوبی را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زرین کمر در این مرحله و در یک مبارزه برتر «هوئزو» از آمریکا را در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر صفر در کمتر از ۸۰ ثانیه شکست و راهی دیدار پایانی شد.

برای تیم ملی تکواندو ایران تا پایان روز سوم باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر چهار نشان طلا، محمد عرفان زارع یک نشان نقره و فاطمه باقرزاده یک نشان برنز کسب کرده اند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

برنامه روز پایانی

فردا یکشنبه نهم مردادماه و در روز پایانی مبارزات اوزان ۴۹-، ۵۷- و ۶۱- کیلوگرم در گروه پسران، ۳۷- و ۵۹+ کیلوگرم در گروه دختران برگزار می‌شود که چهار تکواندوکار کشورمان به دیدار رقبای خود می‌روند.

محمد مهدی سعادتی در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۳۲ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست «ون ین» از چین تایپه را پیش رو دارد و سپس به مصاف برنده فرانسه و انگلستان می‌رود. در وزن ۵۷- کیلوگرم هم که ۳۶ تکواندوکار ثبت نام کرده اند، محمد حسین تقی پور بعد از یک دو استراحت به مصاف برنده مکزیک و آمریکا خواهد رفت.

رادین زینالی در وزن ۶۱- کیلوگرم که ۳۱ تکواندوکار مبارزه خواهند کرد، دور نخست به مصاف «ماچادو» از برزیل می‌رود و در صورت برتری با برنده کره جنوبی و کانادا مبارزه پیکار خواهد کرد.

پرنیان ساکی آخرین نماینده تیم ملی کشورمان در گروه دختران است که در وزن ۳۷- کیلوگرم و در میان ۳۳ تکواندوکار حاضر در این وزن دور نخست برای مبارزه با «الینا کریموا» از بلغارستان به میدان می‌رود و سپس برنده کانادا و استرالیا را پیش رو خواهد داشت.

برای تیم ملی تکواندو ایران تا پایان روز سوم؛ باران جمال لیوانی و ساینا علیپور ۲ نشان طلا، محمد عرفان زارع یک نشان نقره و فاطمه باقرزاده یک نشان برنز کسب کرده اند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

این دوره از مسابقات فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.

کد خبر 5551343

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو تکواندو قهرمانی جهان تیم ملی تکواندو فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران مهدی طارمی مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی فوتبال ایران کمیته ملی المپیک کشتی فرنگی تیم فوتبال پورتو تکواندو هندبال فدراسیون فوتبال دور نخست مدال طلا زرین کمر یک نشان روز سوم پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • مارال ؛ محمد نوری