Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@14:08:28 GMT

رفع ۸۰ درصدی آبگرفتگی‌های معابر تهران

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۶۱۶۳

رفع ۸۰ درصدی آبگرفتگی‌های معابر تهران

آفتاب‌‌نیوز :

رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: بیش از ۸۰ درصد آبگرفتگی‌های شب گذشته و صبح امروز رفع شده است.

پدرام قودجانی رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نقاط آبگیر را با کمک شرکت کنترل ترافیک، آتش نشانی و ۱۳۷ به صورت مستمر بررسی و نقاط مختلف پرخطر را اطلاع رسانی کردیم و شهروندان نیز برای گرفتن خدمات با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند؛ گفت: آخرین اطلاعات حاکی از این است که در اتوبان‌های حکیم و همت آبگرفتی رفع شده و آبگرفتگی تونل آرش نیز در حال رفع شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در کانال آریافر در محدوده جلال آل احمد، سطح آب تا ۲.۵ متر بالا آمده بود و هماهنگی‌هایی انجام شد تا کامیون‌های لجن‌کش سازمان مدیریت پسماند برای تخلیه آب به این نقطه اعزام شوند.

وی میدان صنعت، خیابان ولیعصر (عج)، بزرگراه چمران و خیابان شهید عراقی را از دیگر نقاطی عنوان کرد که دچار آبگرفتگی شده بودند و یادآور شد: مناطق شمالی تهران بیشترین آبگرفتگی و نقاط مرکزی کمترین آبگرفتگی را داشتند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان داشت: در نقاط گلوگاهی مناطق جنوبی هم آبگرفتگی‌هایی گزارش شده است؛ اما در مجموع بالغ بر ۸۰ درصد آبگرفتگی‌های شب گذشته و صبح امروز رفع شده و تا این لحظه درباره این آبگرفتگی‌ها حادثه و خسارتی گزارش نشده است. البته در یک نقطه خارج از محدوده شهر تهران یعنی سولقان به سنگان که شهرداری تهران به عنوان معین در حال کمک رسانی است، ریزش کوه را داشتیم که با راهداری هماهنگ کردیم و این مشکل در حال رفع است.

قودجانی در پایان خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده پیش بینی رگباری باران را طی امروز و فردا داریم و احتمال دارد هشدار‌هایی برای بارش‌های احتمالی روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیز داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آبگرفتگی تهران بارش باران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبرداد.

به گزارش ایسنا، صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهارکرد: مطابق با مصوبات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مسئولیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سپرده شده است.

وی افزود: بر این اساس، ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها، جانمایی محل‌های نصب علائم و تابلوهای خروج اضطراری، شناسایی فضاهای تخلیه امن اضطراری و تدقیق مسیرهای ویژه امدادی، جانمایی و تعیین محل‌های استقرار نفرات، تجهیزات و ماشین‌آلات عملیاتی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، از اهم اقدامات ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیش از آغاز این رویداد است.

روزبهانی گفت: ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ عضو از سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله نمایندگانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران؛ سازمان اورژانس استان تهران؛ نیروی انتظامی تهران بزرگ؛ پلیس راهنمایی و رانندگی؛ مرکز بهداشت شمال تهران (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)؛ مرکز بهداشت جنوب تهران (دانشگاه علوم پزشکی تهران)؛ جمعیت هلال‌احمر استان تهران؛ ستاد اجرایی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان امور اجرایی، رفاهی و حراست؛ مجموعه مصلی امام خمینی (ره)؛ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛ معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران؛ مدیریت بحران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه؛ ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۷ و ستادهای مدیریت بحران مناطق معین ۳، ۶ و ۱۲ تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از این رو،  بازدید میدانی از محل برگزاری نمایشگاه برگزار و نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت به منظور هماهنگی و تشریک مساعی بین اعضا در محل مصلی تهران برگزار و ضمن بررسی موقعیت و شرایط میدانی با همکاری کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه، نسبت به بررسی پیش‌نویس دستورالعمل کمیته ایمنی و سلامت، جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات اعضای کمیته و بررسی نحوه استقرار نیروهای امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان، تشکیل شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تهیه و ارائه نقشه کدگذاری‌شده از محل برگزاری، نظارت بر فرآیند استقرار غرفه‌ها و آماده‌سازی فضاهای نمایشگاهی، ارائه آموزش‌های ایمنی، اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه به مسئولان برگزاری و غرفه‌داران، تعیین محل تشکیل ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه، توزیع بیسیم واحد امدادی در زمان برگزاری نمایشگاه، رعایت موارد ایمنی در سیم‌کشی برق غرفه‌ها، الزام غرفه‌داران برای تأمین و استقرار کپسول‌های اطفاء حریق در غرفه‌ها، برگزاری یک تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری قبل از برگزاری نمایشگاه و تشکیل یک گروه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و ... از جمله برخی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بشمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • (تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز
  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران