Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@17:43:09 GMT

راهنمای خرید و لیست قیمت المنت فلنج دار

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۶۳۳۷

راهنمای خرید و لیست قیمت المنت فلنج دار

امکان ندارد اهل صنعت و یا علاقه مند به آن باشید و تا کنون اسم المنت فلنج دار را نشنیده باشید. این المنت ها زیر مجموعه ای از المنت حرارتی به شمار می‌روند که بیشتر در موارد صنعتی کاربرد دارند. در این مقاله قرار است درباره خرید المنت فلنج دار و لیست قیمت آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المنت فلنج دار چیست؟

المنت های حرارتی که با نیروی برق کار می‌کنند انرژی را گرفته و آن را تبدیل گرما می‌کنند. در گذشته های نه چندان دور از روش های دیگری برای ایجاد گرمای صنعتی استفاده می‌شد اما به دلیل ابعاد کوچک تر المنت های حرارتی، قیمت تمام شده پایین تر و مصرف انرژی کمتر طولی نکشید که جایگزین روش های سنتی شدند.

المنت فلنج دار نیز زیر مجموعه ای از المنت های حرارتی محسوب می‌شوند که اصلی ترین قطعه سازنده آن فلنج است و دیگر قطعات اولیه آن پین های کوچک و تعدادی لوله است.

این المنت ها به طور کلی به دو دسته اصلی:

المنت فلنج دار مستقیم المنت فلنج دار غیر مستقیم

تقسیم می‌شوند. هر کدام از این انواع ویژگی ها و کاربردهای مخصوص به خودشان را دارند.

المنت فلنج دار مستقیم

این المنت ها را معمولا به طور مستقیم درون مایعات غوطه ور می‌کنند تا آن را گرم کنند. نقطه ضعف اصلی آن، میزان خورندگی بالاست ولی در مقابل میزان گرمای بسیار خوبی را ایجاد می‌کند و مایعات را سریعا گرم می‌کند.

المنت فلنج دار غیر مستقیم

نوع غیر مستقیم المنت فلنج دار را به طور مستقیم نمی‌توان درون مایعات قرار داد چون به علت خورنده بودن نمی‌توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند و دچار مشکل می‌شوند. از این نوع المنت به طور غیر مستقیم برای داغ کردن انواع مایعات نظیر گیر، آب و ... استفاده می‌کنند. این المنت ها نسبت به نوع مستقیم عمر و کارایی بیشتری دارند اما میزان گرمای تولیدی و بازدهی آن ها پایین تر است.

هنگام تهیه المنت فلنج دار باید نوع نیاز خود را شناسایی کنید و سپس انتخاب کنید که آیا نوع مستقیم برای کاری که قرار است انجام دهید مناسب تر است یا نوع غیر مستقیم.

المنت های فلنج دار چه کاربردهایی دارند؟

مهم ترین وظیفه این نو ع از المنت حرارتی برای گرم کردن مایعات است. بنابراین از المنت فلنج دار بیشتر در دیگ های بخار، مبدل حرارتی و آبگرمکن ها استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای آن نیز می‌توان به استفاده در استخر، سماورهای برقی، تانکر، سردخانه، کارخانه بسته بندی و ... اشاره کرد.

نکات مهم هنگام خرید المنت های فلنج دار

اگر سرعت عملکرد المنت فلنج دار برایتان مهم است و موارد دیگر در اولویت های بعدی قرار دارند نوع مستقیم این المنت برای شما مناسب است اما اگر مصرف پایین تر انرژی و طول عمر بالاتر مدنظر است می‌توانید از نوع غیر مستقیم آن استفاده کنید.

المنت های فلنج دار علاوه بر مستقیم و غیر مستقیم بودن در ابعاد مختلفی نیز ساخته می‌شوند. بطور مثال ابعاد المنت آبگرمکنی با المنت کارخانه بسته بندی قابل مقایسه نیست. پس به طور دقیق برای کارگاه سازنده مشخص کنید که قرار است چه استفاده ای از المنت داشته باشید تا آن ها راهنمایی های لازم را برای شما داشته باشند.

لیست قیمت روز المنت فلنج دار

نه تنها برای المنت فلنج دار بلکه برای هیچ قطعه دیگری نمی‌توان قیمت ثابتی را تعیین کرد چرا که اغلب مواد اولیه و سازنده این قطعات خارجی هستند و تحت تاثیر قیمت ارز. عامل تاثیر گذار دیگر سایز المنت فلنج دار است به طوری که این المنت یکی از متنوع ترین المنت ها از نظر اندازه ای به شمار می‌رود و از سایز بسیار کوچک که برای آبگرمکن ها استفاده می‌شود تشکیل می‌شود و ابعاد بسیار بزرگتری از آن نیز پیدا می‌شود. هر چقدر اندازه المنتی بزرگتری باشد میزان مواد اولیه مصرف شده در آن بیشتر است و در نتیجه قیمت تمام شده نیز بالاتر است. و عامل آخر مستقیم و غیر مستقیم بودن المنت است که این مورد نیز تاثیر شایانی در قیمت دارد.

قطعات سازنده المنت فلنج دار

المنت های فلنج دار به طور کلی ساختار پیچیده ای ندارند و از چند قطعه اصلی تشکیل می‌شوند. از جمله اصلی ترین قطعات این المنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فلنج روکش المنت ترموستات نقطه سرد محفظه المنت جدا کننده المنت

در شکل زیر می‌توانید محل قرارگیری و چفت شدن المنت فلنج دار را مشاهده کنید.

در این مقاله از وبسایت درباره المنت های فلنج دار، خرید آن ها و لیست قیمت روز آن توضیحاتی را ارائه کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله به شما در انتخاب درست المنت مدنظرتان کمک کرده باشد.

کد خبر 1655457

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: المنت ها غیر مستقیم لیست قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!