Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:28:05 GMT

آلمان باز هم اوکراین را تجهیز تسلیحاتی می کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۶۳۶۰

آلمان باز هم اوکراین را تجهیز تسلیحاتی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع آلمان از تداوم کمک های تسلیحاتی کشورش به اوکراین و به تبع مانع تراشی در مسیر پایان تنش های میان کی یف و مسکو می گوید.

«کریستین لامبرشت» روز شنبه اعلام کرد که دولت برلین در نظر دارد که در ادامه کمک های تسلیحاتی به اوکراین ۱۶ دستگاه خودرو زره پوش پل گذار را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه تسلیحاتی که با تغییر در بدنه یک تانک ساخته می شود، به منظور حمل پل های پیش ساخته به میدان نبرد بکار می رود. تسلیحات نظامی که آلمان در نظر دارد به کی یف ارسال کند متعلق به دهه ۱۹۶۰ میلادی است.

تسلیحات جدیدی که ارتش آلمان به مقصد کی یف راهی می کند علاوه بر صدها موشک، توپخانه و تانک های مدرنی است که تا پیش از این از سوی آلمان در اختیار ارتش کی یف قرار گرفته است.

ارتش آلمان همچنین تصمیم گرفته تسلیحات پیشرفته مشابه یعنی تانک های لئوپارد ۲ را در ناوگان خود حفظ کند و نمونه قدیمی آن را به ارتش اوکراین بدهد.

وزیر دفاع آلمان نیز پیشتر اعلام کرد که تجهیز تسلیحاتی اوکراین با ارسال محموله‌های توپخانه ای به این کشور ادامه دارد و به زودی آموزش نیروهای اوکراینی به منظور بکارگیری توپخانه‌های «هویتزر» تکمیل می‌شود و در نتیجه مسیر استفاده از این سلاح‌ها در جنگ اوکراین هموار می‌شود.

کد خبر 5551565

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان روسیه اوکراین روسیه عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین فلسطین اوکراین ترکیه جو بایدن عربستان سعودی ایران اتحادیه اروپا سوریه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

رسانه‌های روسی روز یکشنبه از نمایش یک تانک پیشرفته به غنیمت گرفته شده از ارتش اوکراین توسط نیرو‌های روس در روز‌های آتی خبر دادند.

نظامیان روس در حال جابجایی تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقه عملیات نظامی به مسکو هستند.

قرار است این تانک پیشرفته همراه با دیگر غنایم جنگی در منطقه‌ا‌ی در مسکو به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپاد‌های روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است.

برخی متخصصان روسی می‌گویند که تانک‌های آبرامز اهداف راحتی برای پهپاد‌های روسی هستند.

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که این تانک‌ها قادر نیستند به طور فزاینده بدون اینکه شناسایی یا مورد هدف قرار بگیرند عمل کنند.

سال گذشته ایالات متحده در بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی خود ۳۱ تانک آبرامز ام ۱‌ای ۱ به ارتش اوکراین داد، اما علیرغم استقرار اولیه، این تانک‌ها نتوانسته اند آنطور که باید موثر باشند و تا کنون گزارش شده است که پنج دستگاه از این تانک‌ها درحملات ارتش روسیه منهدم شده یا آسیب دیده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود