Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آیینی عصر شنبه در نشست طرح تحول حاشیه شهر مشهد مقدس بر پایه سند تحول استان خراسان رضوی افزود: با وجود  اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت دیگر نهادها و مردم هر چند شرایط حاشیه شهرها بهبود یافته اما موضوع اساسی در این مناطق نوسازی مسکن است.

وی اظهار داشت: بخشی از  اجرای طرح نوسازی مسکن مناطق حاشیه شهرها به ویژه شهر مشهد  در راستای نهضت ملی مسکن انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  حفظ جان و سلامت مردم اولویت نخست است، گفت: در کنار سند تحول حاشیه شهر مشهد،  حمایت های شهرداری این شهر و  ستاد بازآفرینی شهری ونیز تسهیلات مسکن باید  اقدام اساسی برای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و حاشیه شهر مشهد صورت گیرد.   

آیینی افزود: همچنین طرح‌های زیربنایی ستاد بازآفرینی با مشارکت نهادها و ساکنان محلات  با رویکرد توانمندسازی و مهارت‌آموزی ساکنان محلات هدف و حاشیه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات مناطق حاشیه شهرها، موضوع معابر خاکی است که  یکی از عوامل آن مسائل زیرساختی و فاضلاب است هر چند در این حوزه شهرداری مشهد اقدمات م موثری انجام داده است. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تلاش می شود با برنامه ریزی های لازم  در سه سال آینده دیگر معابر خاکی در مناطق حاشیه شهرها وجود نداشته باشد.

طرح تحول حاشیه شهر مشهد  منجر به ارتقای وضعیت ساکنان آن می شود 

استاندار خراسان رضوی نیز  گفت: یکی از مشکلات اساسی شهر مشهد مناطق حاشیه آن است که رفع این کاستی ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
   یعقوبعلی نظری افزود: رفع مشکلات مختلف حاشیه شهر مشهد نیاز به همت همگانی، تدبیرو برنامه خاص  دارد که در یک بازه زمانی معین و مشخص صورت می گیرد.

وی اظهار داشت:  با اتکا به سند تحول دولت سیزدهم، استان خراسان رضوی نیز  در حال تدوین سند تحول اساسی است که این سند در قالب طرحهای مختلف عملیاتی شود  که  البته عملیات اجرایی برخی از این طرح ها آغاز شده است.

نظری گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد یکی از این مجموعه ها  طرح تحول استان است که با مشارکت  دستگاه‌های مختلف اجرایی، مردمی ستاد بازآفرینی   تا افق ۱۴۰۴ محقق و بخش عمده مشکلات حاشیه شهر برطرف واین مردم انقلابی  از  شرایط زندگی  مطلوب تری بهره مند می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هم گفت: طرح تحول حاشیه شهر مشهد در حوزه  کالبدی و زیرساختی و توسعه شهر مشهد است. 

جواد خدایی افزود: هدف  طرح تحول ساماندهی کالبدی زیرساختی شهر مشهد در افق ۱۴۰۱ است به نحوی که سرانه خدمات شهری این مناطق به متوسط سطح خدمات دیگر نقاط شهر مشهد برسد.

۲۰۱ طرح در حاشیه شهر مشهد در دست اجراست

 فرماندار مشهد نیز گفت:  به منظور رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد برنامه جامعی تدوین و  ستاد بازآفرینی این شهرستان تشکیل شده است.

محسن داوری افزود: در طرح تحول ویژه مناطق حاشیه شهر مشهد ۲۰۱ طرح با پیش بینی اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریالی در در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اولین طرح ها در خصوص حاشیه شهر  مرتبط با ستاد بازآفرینی است که ۶۷ طرح است  که ۲۱ درصد طرح ها را با  پیش بینی اعتبار ۱۴ هزار میلیارد  ریال شامل می شود.

فرماندار مشهد گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مناطق حاشیه شهر مشهد  نیز ۳۰ درصد بودجه خود را به این مناطق اختصاص داده اند که با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی در هشت پهنه و حدود ۱۷ درصد طرح ها را در برمی گیرد.

داوری افزود: طرح‌های شهرداری مشهد که در بودجه دیده شده است نیز  در هشت پهنه با   ۳۷ هزار میلیارد ریال با  مجموع ۵۳ درصد طرح‌ها و نهادهای عمومی و مردمی هم هفت  درصد طرح‌ها  را با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شامل می شوند.

شهردار مشهد نیز گفت: ساماندهی مناطق حاشیه شهر مشهد یکی از مطالبات به حق و  دیرینه مردم مشهد و مدیران عالی کشور است.

سید عبدالله ارجایی افزود: مسائل حاشیه شهر مشهد از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی قابل بررسی است. 

وی اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت مناطق حاشیه شهر ، مجموعه اقداماتی در سال‌های گذشته شکل گرفته که وضعیت را از آنچه بوده مطلوب تر نموده  با این حال با هدف  تسریع در رفع مشکلات طرح تحول حاشیه شهر تهیه شده است.

ارجایی ادامه داد: شهرداری ۵۰ درصد اقدامات کالبدی را  در پهنه پنج هزارو ۶۰۰ هکتاری  با دریافت مجوزهای لازم اجرا  می کند  که ۲۰ درصد طرح‌های خدماتی شهری و فضای سبز، ۴۰ درصد حمل و نقل عمومی، ۲۰ درصد بهسازی و توسعه شبکه معابر اصلی و فرعی، ۱۵ درصد سرمایه گذاری اقتصاد و  پنج  درصد سایر سرفصل را در بر می گیرد.

برچسب‌ها مشهد یعقوبعلی نظری اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد یعقوبعلی نظری اقشار حاشیه مشهد یعقوبعلی نظری اقشار حاشیه مناطق حاشیه شهر ستاد بازآفرینی بازآفرینی شهری هزار میلیارد خراسان رضوی حاشیه شهرها درصد طرح ها سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت:  هزار و ۷۱۷ اتوبوس‌های مشهد معادل ۵۵ درصد شامل ۹۹۷ دستگاه اتوبوس سازمانی، ۳۱ دستگاه میدل‌باس سازمانی، ۴۰۵ دستگاه مینی بوس خصوصی و ۲۸۴ اتوبوس خصوصی میانگین عمرشان بین ۷ تا ۱۰ سال است.

 محسن شریعتی افزود:  هم اکنون ۱۶۷ خط اتوبوسرانی در مشهد فعال است که متوسط زمان انتظار مسافران در ایستگاههای اتوبوس پنج دقیقه است.

وی با بیان اینکه این سازمان دارای سه هزار و ۶۹۷ ایستگاه و ۱۸ پایانه متمرکز و ۱۷ پایانه حاشیه ای(خطی) است، افزود: اتوبوسرانی مشهد دارای ۲۹ باجه فروش و شارژ من کارت و ۲۰۰ پایانه دستگاه‌های خودکار شارژ من کارت و ۷۲۸ باب فروشگاه عامل شارژ من کارت در سطح شهر مشهد است.

وی عنوان کرد: به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۶ هزار و ۵۱۷ مسافر از ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد استفاده می کنند.

شریعتی گفت: خرید ناوگان کف کوتاه مجهز به رمپ ویلچر و کمربند ایمنی ویلچر، توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها شامل پایانه‌ها توقفگاه‌ها و تعمیرگاه، احداث و توسعه مسیرهای ویژه اتوبوس و خطوط تندرو بی.آر.تی، بازسازی ناوگان فرسوده،رفع نقص دودزایی ناوگان، تجهیز ناوگان به کپسول اطفای حریق و سرویس دهی ویژه دانش‌آموزی، کنترل خشم و استرس امداد و نجات و پیشگیری از تصادفات ویژه راهبران ناوگان، برگزاری دوره‌های روانشناختی برای راهبران پرخطر، تجلیل از اتوبوس رانان نمونه فاقد تصادف و آموزش فرهنگ شهروندی از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در راستای ایمنی به شمار می رود.

وی با اشاره به مشکلات و چالشهایی که سازمان اتوبوسرانی با آن مواجه است، ادامه داد: پارک و اشغال ایستگاه‌های اتوبوس توسط سایر خودروها، فرسودگی ناوگان و محدودیت در تامین ناوگان اتوبوسرانی، کیفیت پایین و هزینه بالای قطعات و لوازم یدکی ناوگان اتوبوسرانی، فقدان شبکه معابر مناسب برای سرویس دهی ناوگان در حاشیه شهر مشهد، عدم ایجاد محدودیت در معابر شهری ویژه خودروهای شخصی و نبود اولویت برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در معابر و تقاطع‌ها از دیگر چالش‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد به شمار می‌رود.

طول مسیر اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر است که ٢٣ کیلومتر از آن، مسیر خطوط تندرو و بی. آر. تی است.

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه