Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شورای برنامه ریزی و توسعه استان فاس با ۴ دستور کار مهمدر روز شنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۱ تشکیل جلسه داد.

استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان با اشاره به مشکلات روستاهای اطراف شیراز گفت: تصمیم گرفته شده که از الحاق روستاها به شهر شیراز خودداری و همچنین طرح هادی این روستاها در اولین فرصت مصوب شود که طرح هادی ۷ روستا در این جلسه مطرح و مصوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدهادی ایمانیه به مصوبه‌ای در این باره اشاره کرد و ادامه داد: اطراف طرح هادی روستاها کانالی کم عمق توسط شهرداری شیراز حفر تا محدوده روستاها مشخص باشد و شوراهای اسلامی روستا، دهیاری و بخشداری منطقه موظف خواهند شد که به دقت بر ساخت و سازها خارج از محدوده روستاهای اطراف شیراز و کانال حفر شده نظارت کنند.

هر ساخت و سازی خارج از کانال غیرقانونی است

وی تاکید کرد: نباید خارج از طرح هادی و کانال های حفر شده ساخت و سازی انجام شود و در غیر اینصورت کار غیرقانونی است و نهادهای متولی باید پاسخگو باشند که چرا خارج از طرح هادی ساختمانی بنا شده است.

ایمانیه از تشکیل گروهی ناظر متشکل از افراد پاکدست برای نظارت بر ساخت و سازهای روستاهای اطراف شیراز خبرداد و گفت: تخلفات ساخت و ساز خارج از طرح هادی را باید مسئولان مربوطه در دستگاه قضایی پاسخگو باشند.

جدایی شیراز از روستاها با کمربندی سبز

وی ادامه داد: برای محصور کردن اطراف شهر شیراز و حفاظت از محدوده شهری مصوب شده که با عرض ۵۰ متر جنگل کاری و کمربندی سبز بین شهر شیراز و روستاهای اطراف ایجاد شود که شروع این کار از روستای کرونی و گردخون خواهد بود و آبیاری این جنگل ها نیز از پساب فاضلاب شیراز انجام می‌شود.

زمین طرح ملی مسکن در مرودشت و کازرون تامین شود

استاندار فارس در ادامه این جلسه به طرح ایجاد یک میلیون مسکن در سال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برای ایجاد مسکن‌ ملی در سه شهر شیراز، مرودشت و کازرون در سطح استان فارس مشکل تامین زمین وجود دارد که این مانع در سفر رییس جمهور به این استان برای شیراز حل شد اما برای دو شهرستان مرودشت و کازرون باید فکری اساسی شود.

وی اظهار داشت: ۶۱ هکتار از اراضی کشاوزی شهرستان مرودشت را می توان با اولویت حل مشکل مسکن و از مسیر قانونی و تائید جهاد کشاورزی برای این کار اختصاص داد تا مشکل جهش مسکن در این شهرستان رفع شود.

ایمانیه با تاکید بر رفع مشکل مسکن جوانان و خانواده‌های مرودشتی گفت: مشکل تامین زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی در کارون نیز باید به جد دنبال شود.

کاهش مصرف آب در همه حوزه‌ها در فارس مدنظر است

رضا موسوی معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در ادامه این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده طرح مدیریت جامع آب استان ارایه کرد و گفت: طرح جامع آب باید به تفکیک هر شهرستان فارس و با توجه به مطالعات آمایش سرزمینی انجام شود.

استاندار فارس نیز در این باره تاکید کرد: هدف گذاری در این بخش باید برای کاهش مصرف آب باشد.

وی ادامه داد: کاهش مصرف آب کشاورزی به ازای هر هکتار از اراضی در برنامه ۵ ساله براساس تغییر الگو کشت،توسعه کشت گلخانه ای و ... باید دنبال شود.

ایمانیه اضافه کرد: کاهش مصرف آب آشامیدنی نیز به ازای هر شهروند استان فارس ۳۰ درصد طی مدت مشخص شده باید دنبال و پیگیری شود.

۸۰ درصد آب صنعت فارس از خلیج فارس و پساب تامین می شود

وی در ادامه به لزوم کاهش آب مصرفی بخش صنعت نیز اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۴ مجموع مصرف آب در بخش صنعت از منابع زیرزمینی و آب سدها حداکثر باید ۲۰ درصد باشد و این میزان نیز برای صنایعی است که امکان انتقال آب از خلیج فارس را نداشته و با شهرها نیز فاصله و امکان استفاده از پساب فاضلاب نیز نباشد مجاز است.

استاندار فارس گفت: از سال ۱۴۰۴ به بعد باید ۸۰ درصد آب مصرفی صنعت فارس از آب خلیج فارس و یا پساب فاضلاب شهری تامین شود.

از تجارب دانشگاهیان در مدیریت آب فارس استفاده شود

محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز در ادامه این جلسه گفت: این انتظار در میان جامعه علمی استان وجود دارد که در شورای عالی آب فارس از تجارب اساتید دانشگاهی نیز استفاده شود.

استاندار فارس در این زمینه گفت: تفاهم نامه ای بین دانشگاه شیراز و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان برای مشارکت دانشگاهیان در شورای عالی آب فارس منعقد شود.

هشدار به سرمایه گذاری‌های زمین مانده در فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگر جلسه شورای برنامه‌ریزی گفت: ۱۸۴ موافقت اصولی در سال ۱۴۰۰ با طرح های سرمایه گذاری گردشگری با ۲۱۰ هزار و ۷۳ میلیارد ریال اعتبار و با بیش از ۳ هزار شغل انجام شده است.

سید موید محسن نژاد افزود: در سال جاری نیز ۴۳ موافقت اصولی در سطح این استان با ۴ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۷۰۱ اشتغال صادر شده است.

استاندار فارس در ادامه گفت: اگر بیش از ۲ سال از واگذاری اراضی منابع طبیعی یا امور اراضی به طرح سرمایه گذاری گذشته باشد و آن طرح کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، زمین به دولت بازگشته و تمامی مجوزات نیز لغو می شود.

وی ادامه داد: برای طرح هایی که زمین متعلق به بخش خصوصی است نیز اگر طرحی بیش از ۲ سال از عمرش گذشته و کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مجوزها باطل خواهد شد.

اهلیت سرمایه گذاران فارس سنجیده خواهد شد

ایمانیه در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر به نتیجه رسیدن طرح های سرمایه گذاری گفت: کمیته اهلیت سنجی سرمایه گذاران خصوصا در حوزه گردشگری با عضویت نمایندگان ادارات اطلاعات، معاونت گردشگری و عمرانی استانداری فارس، فرمانداری‌ها و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در سطح استان ایجاد و بر روند صدور مجوزات برای سرمایه گذاران واقعی نظارت خواهد داشت.

برچسب‌ها آب و فاضلاب توسعه روستایی شیراز محمدهادی ایمانیه سرمایه گذاری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب توسعه روستایی شیراز آب و فاضلاب توسعه روستایی شیراز محمدهادی ایمانیه سرمایه گذاری فارس استاندار فارس روستاهای اطراف سرمایه گذاری کاهش مصرف آب برنامه ریزی استان فارس شهر شیراز طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا (فیلم)
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسید
  • آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهر ری (فیلم)
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است