Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضایعه مینیسک خارجی یک مصدومیت پر از چالش است که پل پوگبا، ستاره یووه و تیم ملی فرانسه با آن روبه‌رو شده و ممکن است یکی از غایبان بزرگ جام جهانی 2022 لقب گیرد

پل پوگبا امیدوار بود در بازگشتش به یوونتوس، بتواند درخشش سال‌های گذشته‌اش را تکرار کند اما مصدومیتی نسبتا شدید باعث شده شروع مجدد دوران او در یووه با ماه‌ها تاخیر روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاصی طرفداری | چند روز پیش بود که خبر رسید پل پوگبا در تمرینات یوونتوس دچار مصدومیت شده و تمرین را نیمه‌کاره رها کرد. ستاره‌ی فرانسوی یوونتوس از درد زانوی راست خود شکایت داشت؛ همین موضوع سبب شد برای بررسی بیشتر نام او برای بازی تدارکاتی یوونتوس و بارسلونا خط بخورد. ابتدا پیش‌بینی می‌شد مصدومیت او چیز خاصی نیست و این بازیکن 29 ساله فقط بازی دوستانه با بارسا را از دست می‌دهد. با این‌حال پزشکان یووه بعد از بررسی بیش‌تر متوجه آسیب در مینیسک خارجی پای راست او شدند.

اختاپوسی از جنس شیشه؛ تمام سوابق مصدومیت‌ پل پوگبا

بعد از بررسی‌های متعدد، ناگهان خبری شوکه‌کننده برای هواداران یوونتوس و تیم ملی فرانسه منتشر شد؛ گاتزتا دلو اسپورت نیمه‌شب پنج‌شنبه مدعی شد پل پوگبا ممکن است جام جهانی 2022 را از دست دهد! اخبار در خصوص مصدومیت پوگبا ضد و نقیض است؛ برخی می‌گویند او ممکن است دو الی سه ماه دور از میادین باشد و برخی دیگر هم از دوری قطعی او تا آغاز سال 2023 خبر می‌دهند. برای درک‌ بهتر مشکل پیش آمده، ابتدا بهتر است با مینیسک و آسیب آن آشنا شویم.

خبری بد برای یوونتوس و تیم ملی فرانسه؛ احتمال دوری پوگبا از میادین تا سال 2023

مینیسک چیست؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، مینیسک‌ها صفحات هلالی با جنس فیبری-غضروفی هستند که بین استخوان فمور (ران) و تیبیا (درشت نی) قرار دارند. مینیسک وظیفه تعدیل نیروهای وارد شده به زانو و افزایش ثبات و‌ پایداری زانو را برعهده دارد. این صفحات هم‌چنین به علت شکل هلالی خود مانع چرخش بیش از حد زانو به خارج و داخل می‌شوند. بسته به شرایط و نوع پارگی دو درمان متفاوت برای مینیسک وجود دارد و دلیل اصلی ریسک از دست دادن جام‌جهانی برای پوگبا در همین تفاوت نوع درمان است.

جایگاه مینیسک در پا روش‌های درمان مینیسک روش مینسککتومی؛ در این روش قسمت آسیب دیده مینیسک برداشته می‌شود، دوران نقاهت تا 6 هفته می‌تواند طول بکشد.  روش ترمیمی؛ این روش فقط در صورتی امکان‌پذیر است که پارگی در یک‌سوم خارجی مینیسک، جایی که دارای مویرگ‌های خونی‌ است، رخ داده باشد. ریکاوری این روش می‌تواند حتی بیش از 3 ماه ماه طول بکشد. جراح در این روش از بخیه‌های جذبی یا دائمی برای دوختن قسمت آسیب دیده استفاده می‌کند. آناتومی مینیسک چرا مصدومیت پوگبا احتمالا طولانی خواهد بود؟

ممکن است این سوال پیش بیاید چرا پزشکان پوگبا ممکن است روش دوم که دوران نقاهت بیش‌تری دارد را انتخاب کنند؟

تحقیقات و آزمایشات نشان‌داده مینسککتومی خطر ابتلا به آرتریت (روماتوئید) در آینده را بالا می‌برد و بیمارانی که از روش ترمیمی استفاده کرده‌اند، درصد بهبودی بالاتری داشته‌اند. بدیهی است سلامت بلندمدت بازیکن در این شرایط اهمیت بالایی دارد و باید دید پزشکان کدام روش را برای درمان ستاره‌ یوونتوس انتخاب می‌کنند.

هم‌چنین بخوانید: بررسی تخصصی مصدومیت رباط صلیبی؛ قصور پزشکی در پارگی ACL کیه زا؟

به قلم حدیث قاسمی، کارشناس تربیت بدنی و دانش‌جوی فیزیوتراپی

اخبار داغ 

حواشی حضور اسکوچیچ در اردوی ترکیه استقلال سردار آزمون در ایران یک قهرمان ملی است / گزارش نشریه بیلد اشتفان افنبرگ: در بایرن مونیخ همه از رفتن روبرت لواندوفسکی خوشحال هستند ژول کونده در تست پزشکی بارسلونا / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام جهانی پل پوگبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوچانو موجی: الگری از طریق گالیانی فهمید از یوونتوس اخراج خواهد شد

مدیر سابق یوونتوس گفت الگری در پایان فصل از این تیم برکنار می شود اما باشگاه ترجیح داده به خاطر سهمیه لیگ قهرمانان جایگاه او را در مقطع کنونی تضعیف نکند. 

یوونتوس در نیم فصل اول نتایج خوبی به دست آورد و همراه با اینتر در کورس اسکودتو بود اما نیم فصل دوم برای آنها فاجعه بار بود و حالا باید تلاش کنند تا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند. انتقادها از ماسیمیلیانو الگری بابت نتایج و فوتبال تدافعی به بالاترین حد خود رسیده و در رسانه ها گفته می شود بیانکونری با تیاگو موتا برای فصل آینده به توافق رسیده است. با این حال هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر اخراج الگری از سوی باشگاه یوونتوس منتشر نشده است.

به گزارش توتو یووه، لوچانو موجی که از حامیان مکس الگری بود و معتقد بود بیانکونری باید او برای فصل آینده هم نگه دارد، در مورد آینده مربی یوونتوس گفت:

یوونتوس راه سکوت را انتخاب کرده که اغلب سودی ندارد؛ به ویژه زمانی که اخبار به شدت میان رسانه ها و هواداران پخش می شود. یوونتوس احتمالا به خاطر ایجاد بهانه برای تیم می ترسید و به همین دلیل الگری را به طور علنی تضعیف نکرده است. او هنوز باید سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد و فینال جام حذفی هم در راه است. به جای سکوت، یوونتوس باید همه را از تمایل خود برای اخراج الگری در پایان فصل مطلع می کرد. نیازی نبود که الگری از طریق آدریانو گالیانی این موضوع را بفهمد. گالیانی بعد از یک جلسه شام با جونتولی از قصد یووه برای اخراج الگری مطلع شده بود و به الگری اطلاع داد. 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • لوچانو موجی: الگری از طریق گالیانی فهمید از یوونتوس اخراج خواهد شد
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • آیین تحلیل از ۲۵۰۰ کارگر شهرداری بندرعباس
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • به دو دلیل مهم: شاید آلگری در یوونتوس بماند
  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • میلان به دنبال هایجک موتا از یوونتوس
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • کف قیمت دلار کجاست؟