Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی ورزش ایران را به پرداخت 3 میلیون و 325 هزار یورو غرامت به مارک ویلموتس محکوم کرده اما معلوم نیست چرا در ایران برخی افراد از محکومیت 5 و نیم میلیون یورویی حرف می زنند؟

مارک ویلموتس که با شکایت به فیفا خواهان غرامت 8 میلیون یورویی در ازای قرارداد سه ساله خود با ایران شده بود، با حکم فیفا باید 6/5 میلیون یورو از ایران غرامت می گرفت اما دادگاه CAS این رای را شکست و ایران را به پرداخت 3/2 میلیون یورو به علاوه 5 درصد سود محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، دادگاه حکمیت ورزش فدراسیون فوتبال ایران را در پرونده مارک ویلموتس به پرداخت سه میلیون و سیصد و بیست و پنج هزار یورو جریمه به علاوه پنج درصد سود سالیانه محکوم کرده است اما در کمال تعجب، در ایران همه از غرامت 5/3 میلیون یورو حرف می زنند.

مارک ویلموتس به کمتر از 8 میلیون یورو قانع نبود!

مارک ویلموتس که با ایران قرارداد بلند مدت داشت، بعد از آن که قراردادش را یکطرفه فسخ کرد، با شکایت به فیفا مدعی دریافت غرامت 8 میلیون یورویی شد. او که با ایران قرارداد گران قیمتی بسته بود، بیش از مبلغی که ایران باید در طول مدت قرارداد به او می پرداخت را از فیفا طلب کرد و مدعی شد ایران به برند او آسیب زده است.

فدراسیون فوتبال ایران آن زمان نامه ای به ویلموتس نوشت و ادعا کرد او باید از 2 میلیون یورویی که در بانک زراعت بانک ترکیه واریز شده سیصد هزار یورو به ایران برگرداند چرا که دستمزد 8 ماه فعالیت او یا آن سه ماه جریمه قید شده در قرارداد بیشتر از 1/7 نمی شود. ویلموتس اما به کمتر از 8 میلیون یورو راضی نبود!

حکم 6/5 میلیون یورویی فیفا علیه ایران در CAS شکست

فیفا اما با مبلغ اضافه ای که او طلب کرد، موافقت نکرد و حکم به پرداخت غرامت 6/5 میلیون یورویی ایران در حق مارک ویلموتس داد. فدراسیون فوتبال ایران این حکم را به دادگاه CAS برد و امیدوار ماند این دادگاه که مطابق قوانین سوییس فعالیت می کند، حکم فیفا را بشکند.

دادگاه عالی ورزش هم در نهایت با چند مرحله تاخیر، حکم نهایی را صادر و اعلام کرد ایران باید 3/3 میلیون یورو همراه با 5 درصد سود به مارک ویلموتس بپردازد.

باید 1/3 میلیون یورو به ویلموتس بدهیم نه 3/3

فدراسیون فوتبال ایران پیش از این 2 میلیون یورو به حسابی در زراعت بانک ترکیه ریخته و اگر آن پول را جزو پرداختی به ویلموتس بدانیم، حالا باید یک میلیون و سیصد و بیست و پنج هزار یوروی دیگر به مارک ویلموتس بپردازیم ولی معلوم نیست چرا عده ای در ایران اصرار دارند آن 2 میلیون یورو که به حساب زراعت بانک ریخته شده، جدا است و ما باید 3/3 میلیون یوروی دیگر به مارک ویلموتس غرامت بدهیم؟

باید منتظر بمانیم جزییات رای دادگاه CAS منتشر شود تا ببینیم آیا واقعا قضات دادگاه حکمیت ورزش نوشته اند ایران جدا از پرداخت 2 میلیون یورو، باید 3/3 میلیون یوروی دیگر به مرد بلژیکی بدهد؟ اگر چنین چیزی باشد چرا آنها اعلام نکردند ایران به پرداخت 5/3 میلیون یورو غرامت محکوم شده و حکم را 3/3 میلیون یورو اعلام کرده اند؟

اتفاقات عجیب و مشکوک در ایران؛ پول را بدهیم، برود!

جالب است بدانید وقتی فیفا قصد داشت با تنها یک قاضی که آن هم نماینده مربیان و بازیکنان بود، به پرونده مارک ویلموتس رسیدگی کند، برخی فعالان حقوقی از فدراسیون فوتبال خواستند با ارسال نامه ای اعتراض آمیز مانع انجام این کار شود و استدلال شان هم این بود که معلوم است قاضی نماینده بازیکن و مربی هرگز در هیچ دعوایی طرف فدراسیون فوتبال یا باشگاه را نمی گیرد و این حق طبیعی ایران است که از فیفا بخواهد 3 قاضی برای این پرونده بگذارد، یک قاضی که نماینده باشگاه ها و فدراسیون ها باشد، یک قاضی به عنوان نماینده مربیان و بازیکنان و یک قاضی هم بیطرف. اما در کمال تعجب آن زمان عده ای در فدراسیون فوتبال جلوی این اعتراض را گرفتند و مدعی شدند این کار به ضرر ایران تمام می شود!

اقدام آنها موجب شد فیفا حکم بی رحمانه ای بدهد و ایران را به پرداخت غرامت 6/5 میلیون یورویی محکوم کند.

در ادامه وقتی اهالی فوتبال خواهان شکایت به دادگاه عالی ورزش بودند، باز هم عده ای مدعی شدند این کار غلط است و فقط هزینه اضافی به فوتبال ایران تحمیل می کند و بهتر است پول ویلموتس پرداخت شود. کار به جایی رسید که این شائبه پیش آمد که نکند عده ای از داخل کشور با وکلای ویلموتس بسته باشند که این غرامت غیرمنطقی به حساب او ریخته شود و سپس پورسانت و حق آنها را به حساب شان بریزند.

جزییات رای را منتشر کنید

حالا هم در حالی که به نظر می رسد دادگاه CAS ما را به پرداخت 3/3 میلیون یورو محکوم کرده و دو میلیون یورو زراعت بانک از این مبلغ کم می شود و تنها باید 1/3 میلیون یوروی دیگر به مارک ویلموتس بدهیم، باز عده ای تلاش می کنند این باور را در جامعه جا بیاندازند که فدراسیون فوتبال به 3/3 میلیون یورو جریمه علاوه بر آن 2 میلیون یوروی پرداخت شده در زراعت بانک محکوم شده است!

امیدواریم جزییات رای ویلموتس که گفته می شود بالغ بر 10 صفحه است، منتشر شود تا ببینیم واقعا محکومیت ایران پرداخت 3/3 میلیون غرامت به علاوه آن 2 میلیون یورو است یا آن دو میلیون یورو از این مبلغ کم می شود؟

انصاف نیست 2 میلیون یورو از پول ایران به جیب واسطه ها برود.

اخبار داغ 

حواشی حضور اسکوچیچ در اردوی ترکیه استقلال سردار آزمون در ایران یک قهرمان ملی است / گزارش نشریه بیلد اشتفان افنبرگ: در بایرن مونیخ همه از رفتن روبرت لواندوفسکی خوشحال هستند ژول کونده در تست پزشکی بارسلونا / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران مارک ویلموتس میلیون یورویی یوروی دیگر میلیون یوروی میلیون یورو زراعت بانک جزییات رای هزار یورو دادگاه CAS پرداخت 3 یک قاضی عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک هلندی پیشین میلان گزینه جانشینی استفانو پیولی روی نیمکت روسونری

ممکن است فن بومل جانشین پیولی روی نیمکت میلان شود

طرفداری | مارک فن بومل، سرمربی هلندی و 47 ساله رویال آنتورپ بلژیک یکی از گزینه های هدایت میلان به حساب می آید.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، زلاتان ابراهیممویچ تاثیر زیادی بر انتخاب سرمربی بعدی میلان خواهد داشت چراکه کاردیناله، مالک این باشگاه ایتالیایی به مرد سوئدی اطمینان کامل دارد. یک نام جدید به گزینه های هدیات روسونری اضافه شده و آن هم کسی نیست جز مارک فن بومل. سرمربی کنونی آنتورپ که در سال 2011 هم تیمی ابراهیموویچ در میلان فاتح اسکودتو (تحت هدایت الگری) بود، به دلیل توانایی استفاده از حداکثر پتانسیل بازیکنانش مورد توجه سران دیاوُلو قرار گرفته است. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • هافبک هلندی پیشین میلان گزینه جانشینی استفانو پیولی روی نیمکت روسونری
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • جزییات حراج بعدی شمش طلا در هفته آینده
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات