Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:42:36 GMT

سیلاب در شهرها و روستاهای مختلف بردسیر جاری شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۷۲۹۴

سیلاب در شهرها و روستاهای مختلف بردسیر جاری شد

به گزارش ایرنا و بر اساس گزارش‌های مردمی رودخانه های فصلی در شهرهای بردسیر، لاله زار و گلزار، روستاهای هجین، ماهونک، سرملک، بیدخوان، کوه پنج و سایر مناطق پرآب و جاری شده و بارشها به قنوات، بندهای خاکی، استخرهای آب کشاورزی، محصولات زراعی، واحدهای مسکونی و راه ها خسارتهایی وارد کرده است.

در همین راستا سرپرست فرمانداری بردسیر شامگاه امشب در حاشیه بازدید میدانی از وضعیت رودخانه ها و بندهای آبخیز داری و نقاط حادثه خیز شهرستان اعلام کرد: در بارندگی‌های اخیر اکثر رودخانه های فصلی بردسیر جاری و برخی نیز طغیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه وفایی افزود: با تدابیر صورت گرفته ی قبلی در جلسات ستاد بحران شهرستان و هشدارهای انجام شده و همچنین همکاری ویژه ی مردم، علی رغم بارشهای شدید به ویژه در ارتفاعات شهرستان مشکل خاصی تاکنون در جاده های مواصلاتی پیش نیامده است، اما خساراتی در حوزه کشاورزی، دامداری، قنوات، بندهای آبخیزداری و تعدادی منازل مسکونی در برخی از مناطق و روستاهای شهرستان وارد شده که در حال حاضر کارشناسان مربوطه مشغول ارزیابی و برآورد این خسارات هستند.

وی افزود: در بخش های لاله زار، نگار، گلزار و بخش مرکزی بارندگیها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده که نهادهای امدادی و مسئولین محلی پیگیر رفع مسائل هستند. 

وفایی در ادامه با توجه به تداوم بارشها از مردم خواست ضمن رعایت هشدارها از حضور در مناطق گردشگری و بستر رودخانه ها خودداری کنند تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری گردد.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان سیل بردسیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سیل بردسیر کرمان سیل بردسیر رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش باران در روز‌های اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی شده است.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند