Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارندگی های شدید چند روز گذشته در ایالت کنتاکی آمریکا منجر به کشته شدن تاکنون دستکم ۲۵ نفر و صدمه به صدها خانه، خودرو و طغیان رودخانه ها شده است.

اندی بشیر فرماندار کنتاکی روز شنبه به وقت محلی با اعلام آخرین آمار کشته شدگان سیل در این ایالت گفت که با ادامه عملیات امداد و نجات انتظار می رود تعداد قربانیان همچنان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح  داد: تاکنون ۶۶۰ مورد امداد هوایی با ۳۰ بالگرد انجام شده و همچنین صدها  عملیات نجات با استفاده از قایق در منطقه بلوگرس انجام شده است.

                                  Playback Rates   0.5x1x1.25x1.5x2x             Rewind 10 Seconds Next Up           Live 00:00 00:00 00:52   Chromecast Closed Captions Settings Fullscreen  

 

به گفته مقامات این ایالت، دو کودک در میان قربانیان این سیل قرار دارند.

                                  Playback Rates   0.5x1x1.25x1.5x2x             Rewind 10 Seconds Next Up           Live 00:00 00:00 00:00   Chromecast Closed Captions Settings Fullscreen  

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه  برای کنتاکی  اعلام شرایط اضطراری کرد و  دستور داد تا کمک های فدرال  برای حمایت از تلاش های بهبودی و بازسازی به کنتاکی ارائه شوند.

با این حال مقامات اعلام کرده اند که به دلیل قطعی خطوط تلفن همراه در بسیاری از شهر های این ایالت، تعیین تعداد مفقود شدگان امکان پذیر نیست.

تصاویر منتشر شده از شهر باک هورن نشان می دهند که یک مدرسه تقریبا زیر آب رفته و مقامات هشدار می دهند این سیل می‌تواند بازگشت کودکان به مدارس را پس از پایان تعطیلات تابستانی  تحت تاثیر قرار دهد.

 فاکس نیوز پیش از این گزارش داد، بیش از ۲۰۰ نفر در کنتاکی به اردوگاه ها منتقل شده اند و ۲۳ هزار نفر دیگر همچنان به برق دسترسی ندارند.

همچنین ۲۳ هزار و ۱۸۵ خانوار به دلیل سیل و رانش گل که به خانه ها و خودروها صدمه زده است، با قطعی برق مواجه هستند.

سرویس ملی هواشناسی در جکسون در توییتی اعلام کرد که این منطقه از جمعه شب تا شنبه شاهد "کاهش قابل توجه" بارندگی  خواهد بود اما از روز یکشنبه تا سه شنبه بارندگی و طوفان بار دیگر در کنتاکی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست از تارنمای نشریه نیویورک پست، بر اساس تصاویر و فیلم های منتشرشده، مغازه ها، خانه ها و جاده های بسیاری در بخش شرقی ایالت کنتاکی و همچنین در غرب و جنوب ویرجینیای غربی به دلیل طوفان شدید دچار سیل زدگی شدند. گروه های نجات از بالگرد و قایق برای کمک به افرادی که در دام خشم مادر طبیعت گرفتار شده بودند استفاده کردند.

طی چند روز اخیر، بارندگی مداوم، تلاش‌های امدادی را که پس از طوفان‌های مرگبار باعث جاری شدن سیل و رانش گل در سراسر منطقه کوهستانی کنتاکی شده، با مشکل مواجه کرده است.

جری استیسی، مدیر مدیریت اضطراری شهر پری کنتاکی، سیل اخیر را یک "رویداد فاجعه بار" خواند.

استیسی گفت: «ما در حال حاضر در حالت نجات آسیب دیدگان هستیم. سیل شدید و رانش گل همه جا را فرا گرفته است.»

ماموران شهر کانتی پری به تلویزیون WKYT-TV گفتند که سیل جاده‌ها و پل‌ها را شسته و خانه‌ها را از پایه خراب کرده است. یکی از مسئولان این شهرستان از مردم خواست تا «برای کاهش باران دعا کنند».

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایالت کنتاکی ، ایالات متحده آمریکا ، سیل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایالت کنتاکی ایالات متحده آمریکا سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آژیر خطردر شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که آژیر خطر در کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که شمار شهدای کشتار میس الجبل به چهار نفر افزایش پیدا کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که شمار شهدا سه و زخمی شدگان پنج نفر است.

پس از این حمله رسانه های رژیم صهیونیستی از آماده باش شدید در شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش کوبنده حزب الله خبر دادند.

کد خبر 6097206

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر