Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: حدود ۱۴۰۰بسته غذایی و تقضیه اضطراری میان حادثه دیدگان فیروزکوه توزیع شد.

مهیار مقیمیان مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به حجم سنگین خسارات و سیل در شهرستان فیروزکوه، عمده تمرکز نیروهای امدادرسان بر این شهرستان متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی قبل هم نیز رئیس جمهور در محل حادثه حضور یافت و از نزدیک توصیه‌هایی را بیان و موارد را مورد به مورد بررسی ‌کرد. در حال حاظر نیروهای امدادرسان در محل حادثه حضور دارند و عملیات از همان لحظات ابتدایی در فیروزکوه و پس از بارش باران شدید که در امام زاده داوود اتفاق افتاد آغاز شد، زیرا سیلاب بلافاصله به سمت منطقه فیروزکوه، دماوند و زرین‌دشت حرکت کرد.

وی افزود :عملیات موردی نیز در منطقه پاکدشت انجام شده اما چون سیل به میزان و شدت سیل زرین‌دشت نبود، سریعاً شرایط را کنترل کردیم. به صورت کلی امام‌زاده داوود دچار بحران شدیدتری شده که از همان ساعات ابتدایی، آتش‌نشانی و دستگاه‌های مربوطه وارد عمل شدند و اکنون امدادرسانی و عملیات برای آن منطقه رو به پایان است.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه سیلاب از چند نقطه مختلف وارد فیروز کوه شده و. گستردگی این حادثه در این منطقه بیشتر است، عنوان کرد: سیلاب منجر به آسیب به خودروها، منازل و ریل راه‌آهن که به سمت شمال کشور درجریان است شده است.

مقیمیان در ادامه اضافه کرد: باتوجه به حضور امدادگران، آتش‌نشانان و نیروهای سپاه پاسداران بلافاصله مسیر ریلی، جاده‌ها بازگشایی شد و بیشترین مشکل و دغدغه ما امدادرسانی به خانواده‌هایی بود که زیر آوار بودند که بلافاصله راهداری و شهرداری‌های منطقه با لودرها و گریدر ها مسیر را باز ‌کردند تا امدادگران با سگ‌های مسیریاب افرادی که زیرآوار محبوس بودند را نجات دهند. حتی چند نفر از عزیزان هم به صورت زنده از زیر آوار نجات یافتند.

وی در بخش دیگر از این گفتگو آماری از تجهیزات به کار گرفته شده در بخش امدادرسانی به منطقه زرین‌دشت اشاره کرد و گفت: مناطقی مانند زرین دشت، مزداران، آتشان و خمده بیشترین تأثیر را در این سیل متحمل شده‌اند. مجموع نجاتگران و امدادگران و عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران که دو استان مازندران و سمنان را نیز پشتیبانی کردند بالغ بر ۲۸۰نفر بودند. حدود ۳۰ دستگاه خودروی عملیاتی ازجمله آمبولانس و جت نجات و عواملی از این دست درگیر این عملیات بودند. همچنین حدود ۱۰قلاده سگ در این منطقه عملیات جستجو انجام دادند. از سوی دیگر ۶ سورتی پرواز متعلق به امداد هوایی سازمان امداد و نجات هلال احمر انجام شد و حدود هزار و 400 بسته غذایی و تغذیه اضطراری میان حادثه‌دیدگان توزیع شد. حدود ۹۰ نفر اسکان اضطراری و ۴۰ نفر هم مصدوم سرپایی وجود داشت که امدادرسانی به این عزیزان انجام شده است.

مقیمیان در پایان گفت: برای منطقه امام‌زاده داوود بالغ بر ۶۰۰ نیروی عملیاتی کادر داوطلب از هلال احمر استان تهران، البرز و قزوین در این عملیات کمک کردند و همچنین بالغ بر ۶۵ خودروی عملیاتی در حادثه سیل امامزاده داوود حضور داشتند و کمک‌رسان عملیات بودند. لازم به ذکر است که جستجوی مفقودان در هر دو نقطه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هلال احمر فیروزکوه هلال احمر استان تهران امام زاده داوود زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت

مجید فتاح زاده گفت : شب گذشته برابر با دریافت گزارش حادثه برخورد یک دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۵ جاده پارس آباد_ مشگین شهر(حوالی قشلاق حاج فتحعلی) نجاتگران شهرستان پارس آباد با هماهنگی مرکز کنترل عملیات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از چهار نفر با خودروی آمبولانس امدادی و ست نجات در محل حادثه حاضر شدند.

فتاح زاده اضافه کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر در این حادثه چهار فوتی را رهاسازی کرده و تحویل عوامل ذیربط دادند.

به گفته وی یک مصدوم حادثه نیز توسط عوامل اورژانس حاضر در صحنه انتقال یافت.

سرپرست معاونت امدادونجات استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش های مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است