Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی از امهال تسهیلات کشاورزان در بحران سیل اخیر خبر داد و گفت: خسارات ناشی از بحران اخیر در کشور به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی امروز عصر از مناطق سیل زده شهرستان فیروزکوه بازدید کرد و سپس در  نشست فوق العاده تعیین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر در شهرستان دماوند حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امشب در نشست فوق العاده تعیین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر با تاکید بر اینکه کشاورزان قشر ضعیف جامعه هستند اظهار کرد: کشاورزان ما تلاش زیادی دارند اما حوادث غیرمترقبه نیز قابل اجتناب نیست و همیشه بروز این حوادث در انتهای فصل و زمان برداشت محصول بسیار ناگوار است.

وی افزود: در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در کنار کشاورزان کمک‌رسان آنها باشیم گفت: عدد اولیه خسارت را برآورد کردیم و در کل کشور این خسارات به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که حدس میزنیم این عدد افزایش پیدا کند. با توجه به بازدید میدانی مسئولان و به ویژه رئیس جمهور فردا در جلسه هیئت دولت این موضوع بررسی شده و امیدواریم تا بتوانیم مصوباتی خوبی را در این جلسه پیش بریم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دماوند در حوزه باغداری نمایشگاه زیبای ایران است و از نظر تنوع و کیفیت نیز در حدود 9 هزار هکتار باغات مهم و خوب دارد که بروز این بحران جای نگرانی دارد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: کمک رسانی در وضعیت بحرانی به کشاورزان چندین بخش دارد که در ابتدا باید تسهیلات دریافتی کشاورزان امهال تا نگرانی کشاورزان برطرف شود، در ضمن باید تسهیلات ارائه شود تا کشاورزی که دچار خسارت شده بتواند امور خود را بگذراند.

وی ادامه داد: در زمینه باغات در شهرستان دماوند باید طرحی برای نوسازی باغات فرسوده آماده و تسهیلات مربوطه برای تامین زیرساخت‌ها ارائه شود، در ابتدا برای ترغیب کشاورزان تسهیلات ارزان قیمت ارائه شود که در صورت نتیجه مطلوب مورد استقبال سایرین نیز قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: خسارات وارد شده به این منطقه باید با مدیریت صحیح و به سرعت پرداخت شود و همچنین در زمینه برآورد خسارات حوزه شیلات و زنبور عسل و همچنین تلف شدن دام‌ها می بایست هر چه سریع‌تر اقدام شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه باغات بیشترین رسوب را دارند، ادامه داد: باید در کمترین زمان ممکن از باغات رسوب برداری شود تا فرآیند آبرسانی به آنها انجام شود.

وی افزود: اعتبار سه میلیارد تومانی برای بحران دماوند کافی نیست و باید اعتباری ویژه به خصوص در مناطق خسارت دیده تأمین شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دماوند وضعیت ویژه‌ای دارد استقرار سامانه ضد تگرگ در دماوند ضروری است و اعتبار آن تأمین می‌شود.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • اعلام برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در زیرکوه
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی