Web Analytics Made Easy - Statcounter

چای در مقابل قهوه ، کدام یک برای دندان ها مضر تر است؟ چای در مقابل قهوه قهوه چای در مقابل قهوه چای در مقابل قهوه ، کدام یک برای دندان ها مضر تر است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  پس نوشیدن آب را فراموش نکنید و اگر از خشکی دهان رنج میبرید با نوشیدن مقادیر بسیار آب این بیماری را جبران کنید. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای در مقابل قهوه

در مقاله ای به چای سبز پرداختیم و آثار آن بر دندان و همچنین آثار چایی سیاه بر دندان را به طور خلاصه شرح دادیم. چه چای سیاه و چه چای سبز در صورتی که طور زیاد مصرف شوند باعث زرد شدن دندان ها میشوند. بهتر است پس از نوشیدن چای، دندان هایمان را به خوبی با آب بشوییم و یادمان باشد که چای نیز حاوی مقادیری اسید است که باعث آسیب دیدن دندان ها میشود.

قهوه

قهوه نیز به طور مشخصی اسیدی است و باعث پوسیدگی و رنگ گرفتن دندان میشود. اما اگر قرار باشد سلامت دندان ها را در نظر بگیریم قهوه بهتر است یا چای؟

چای در مقابل قهوه

اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه به این مسئله بدهیم باید بگوییم که قهوه آسیب کمتری به دندان وارد میکند. قهوه اسید و جوهر مازو کمتری نسبت به چای دارد پس آسیب کمتری نیز به دندان ها وارد میکند. اما این همه ماجرا نیست، چرا که چای و قهوه اکثرا همراه با خوراکی های دیگری مصرف میشوند. این خوراکی ها اغلب بسیار شیرین هستند و همانطور که میدانید قند از اصلی ترین دلایل پوسیدگی دندان است. به طور کلی یکبار نوشیدن چای یا قهوه در روز آسیب قابل توجهی به دندان ها وارد نمیکند مخصوصا اگر دندان هایمان را بعد از نوشیدن چایی با آب بشوییم. اما اگر نوشیدن چای یا قهوه به یک عادت برایمان تبدیل شده باشد باید سعی کنیم این عادت را با نوشیدن آب جایگزین کنیم.

در این مقاله چای در مقابل قهوه را بررسی کردیم. اما سعی کنید از زندگی و سبک سالم زندگی لذت ببرید. نخوردن راه حل خوبی نیست و بهتر است با شست و شوی دهان آثار منفی این نوشیدنی ها را از بین ببرید. البته به یاد داشته باشید که نوشیدنی هایی مثل مشروبات الکلی و نوشابه ها بسیار بسیار زیان بار تر از آن هستند که بخواهیم در مورد آن ها بحث کنیم. پس بهتر است این نوشیدنی ها را به طور کامل نا دیده بگیریم.

منبع: sheikhsadooghclinic لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر چای اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط چای با دندان هایتان چه می کند؟ ۱۴۰۱/۴/۲۹ ارائه خدمات اجتماعی بر اساس دوز یاد آور از ۱۵ مرداد ۱۴۰۱/۴/۲۹ علایم اصلی کرونا را بشناسید ۱۴۰۱/۴/۲۹ بیماری که با خوردن مرغ سراغ شما می آید ۱۴۰۱/۴/۲۸ چگونه عمری طولانی‌ داشته باشیم؛ نگاهی به نتایج شگفت انگیز ۵ تحقیق ۱۴۰۱/۴/۲۸ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۴/۲۸) ۱۴۰۱/۴/۲۸ آخرین ویدیو ها هر لحظه به حجم آب گرفتگی معابر شیراز افزوده می شود + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۲۳:۵۱ سیل در روستای «غدیرگه» نی ریز استان فارس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۲۲:۳۴ آبگرفتگی زیرگذر در رفسنجان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۲۲:۰۷ روغن ۱۵ درصد ارزان شد ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۲۲:۰۵ چگونه هنگام غرق شدن خودرو، جان خود را نجات دهیم؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۲۱:۵۹ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۰:۱۴ فال روزانه شخصی ۹ مرداد ۰۰:۰۵ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۲۳:۵۷ با همسر شکاکم چطور رفتار کنم؟ ۲۳:۴۲ واقعا پشت هر مرد موفق، یک زن ایستاده است؟ ۲۳:۴۰ یک اشتباه رایج در مورد کاهش وزن ۲۳:۳۶ چگونگی استعلام اصالت مدارک قضایی مشخص شد ۲۳:۳۳ بین زوال عقل و آلزایمر چه تفاوتی وجود دارد؟ ۲۳:۳۰ بایدن کرونا گرفت ۲۳:۲۸ چگونه هاشور و سایه ابرو را پاک کنیم؟ ۲۳:۱۰ میزان گرد و غبار در اهواز به ۶۷ برابر حد مجاز رسید ۲۳:۰۴ افسردگی پس از ازدواج چرا به سراغ عروس ها می آید؟ ۲۲:۵۵ بهترین ماسک چروک دست با اثر باورنکردنی ۲۲:۴۴ چکار کنیم خط چشممون نریزه؟ ۲۲:۲۴ راه حلی برای اینکه در مکان نامناسب نخندیم ۲۲:۱۵ فکر می کنید شما هم «والدین سمی» هستید؟ + روش تشخیص ۲۲:۱۱ اینطوری انگشتر مناسب خودت و انتخاب کن ۲۲:۰۶ درخشش سردار آزمون در اولین بازی فصل ۲۲:۰۵ روغن ۱۵ درصد ارزان شد ۲۱:۵۸ بهترین رنگ ها برای آشپزخانه؛ مد و رنگ سال را فراموش کنید ۲۱:۵۵ فعالیت سامانه مانسون در نیمه جنوبی کشور تا سه روز آینده ۲۱:۵۲ فروش دلاری بلیط هواپیما در پروازهای داخلی! ۲۱:۳۳ قیمت جدید داروها در دسترس مردم قرار گرفت ۲۱:۲۹ آرایش مناسب با رنگ موی مشکی و پرکلاغی + عکس ۲۱:۲۵ سردار حاجی زاده: در حوزه فضایی به سرعت در حال پیشرفت هستیم ۲۱:۲۳ گرد و خاک شدید هوای اهواز را سرخ کرد + فیلم ۲۱:۱۳ تشکر رهبر معظم انقلاب از حضور سریع مسئولان و تلاش گروه های امدادی در مناطق سیل زده ۲۱:۱۱ ماجرای بی احترامی مدیرعامل صرافی بایننس به ایران! ۲۱:۰۸ خشک کردن آلو به روش بازاری + فوت و فن ۲۱:۰۶ صادرات دام زنده آزاد شد / جزییات مصوبات شورای قیمت گذاری ۲۱:۰۳ محور «رفسنجان - کرمان» مسدود است ۲۱:۰۱ عرضه محصولات گروه سایپا بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۲۰:۴۷ لحظه ورود گرد و غبار شدید به اهواز + فیلم ۲۰:۳۵ لباس های آب رفته به درد می خورن؟ ۲۰:۲۵ تولید زعفران ۵۰ درصد کاهش یافت ۲۰:۲۲ رژگونه های طبیعی و ساخت آنها در منزل ۲۰:۱۶ سیلاب های اخیر ۹.۵میلیون مترمکعب به ذخایر آبی استان تهران اضافه کرد ۲۰:۱۰ مردان سمی که برای ازدواج مناسب نیستند را بشناسید ۲۰:۱۰ جبهه اصلاحات؛ احتضار یا کما؟ ۲۰:۰۴ ناترازی بانک ها، بودجه ها و بحران صندوق های بازنشستگی سه ابرچالش ایران ۱۹:۵۸ افتتاح ساختمان جدید شعبه بیمه دی در کرمانشاه ۱۹:۵۶ چه زمان متوجه می شویم فرزندمان به بلوغ رسیده؟ + نکات آموزشی ۱۹:۴۸ محور کرج- چالوس بازگشایی شد ۱۹:۳۱ قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران در مرز ۸۵میلیون تومان! ۱۹:۲۳ روغنی که در زیبایی معجزه می کند را بشناسید ۱۹:۱۹ وام بدون ضامن شامل همه سهامداران عدالت می‌شود / نحوه دریافت وام با توثیق سهام ۱۹:۱۶ خودروهای وارداتی تا شهریور می رسند اما ... ۱۹:۱۰ آخرین قیمت طلا و سکه در بازار ۱۹:۰۹ واکنش جالب رسانه پرتغالی به گلزنی های طارمی + عکس ۱۹:۰۸ پذیرش بیت‌ کوین در مقیاس جهانی چگونه رشد می‌ کند؟ ۱۸:۵۹ جهش هفت میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ / پژو ۲۰۶ دوباره گران شد +جدول قیمت اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چای اخبار سلامت نوشیدن چای ۱۴۰۱ ۴ ۲۸ دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای

 «از درد دندان نجات‌مان می‌دهد، حالا جواز ندارد که ندارد» پیرمرد که پلمب شدن مطب دندان‌پزشک قلابی را می‌دید، با این جمله اعتراضش را نشان داد. مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد برای سومین بار پلمب شد، او هر بار با اجاره مکان جدید دوباره مطب تأسیس می‌کند.
فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به دلیل فراهم نبودن شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و عدم تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری را برای مراجعین ایجاد می‌کند و همین امر هزینه‌های گزافی روی دست مراجعین می‌گذارد. 
نبود نظارت بهداشتی بر این اماکن موجب رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی این مراکز و انتقال بیماری‌های واگیرداری، چون ایدز و هپاتیت می‌شود. 
پیش از این، رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله از شناسایی و پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز پزشکی و دندانپزشکی در راستای پیشگیری از سرایت بیماری‌های عفونی و حفظ سلامت شهروندان این شهرستان خبر داده بود.
 همچنین معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد هم از پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال فعالیت در یکی از روستا‌های بروجرد پلمب و دستگیری فرد متخلف خبر داده بود.
طبق آمار حدود ۳۰۰ مورد از خدمات دندانپزشکی کاملاً تعرفه دارد، این در حالی است که کمتر از ۲۰ مورد آنها تحت پوشش بیمه است، عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، باعث می‌شود پرداخت از جیب بیمار افزایش پیدا کند. 
بسیاری از افراد، چون از نظر مالی از عهده ترمیم دندان خود برنمی‌آیند، عطای داشتن دندان را به لقای آن می‌بخشند و آن را می‌کشند یا زمانی مراجعه می‌کنند که درد، امان‌شان را بریده است.
طبق آمار‌های موجود، هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد؛ بالای ۸۰ درصد افراد ۵ تا ۶ ساله به طور متوسط ۵ دندان شیری پوسیده، یا کشیده‌شده یا پرشده دارند. افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در سن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز بیش از ۵۵ درصد افراد دیگر هیچ دندانی برایشان باقی نمانده است.
نماینده آبادان با گلایه از گرانی هزینه‌های دندانپزشکی می‌گوید که خدمات دندانپزشکی باید با نگاه پیش‌گیرانه در کشور ارائه شود، اما به دلیل گرانی هزینه‌ها و مشکلات تامین تجهیزات لازم و مواد مصرفی، قیمت بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. 
دریافت تعرفه ارزان توسط دندانپزشکان‌قلابی باعث شده افرادی که اغلب اطلاع کافی ندارند برای خدمات دندانپزشکی به دندانپزشکان قلابی و زیر زمینی مراجعه کنند.
البته رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران معتقد است که کاهش تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی می‌تواند خدمات بی کیفیت را به دنبال داشته باشد و دریافت خدمات ارزان قیمت دندانپزشکی به وسیله افراد غیرمجاز منجر به درمان مجدد و افزایش هزینه می‌شود و بهتر است از همان ابتدا به کلینیک‌های دندانپزشکی و مراکز معتبر مراجعه شود.
طبق نظر جامعه دندانپزشکان، راهکار کاهش هزینه دندانپزشکی پیشگیری است، نکته دیگر تمرکز بر بیمه‌های خصوصی است در برخی کشور‌ها بیمه‌ها هزینه‌های درمان دندان را بر عهده گرفته‌اند.
سرمایه گذاری در زمینه آموزش پیشگیری پوسیدگی دندان بهداشت دهان و دندان و از سوی دیگر تشکیل یک صندوق واحد در دولت به منظور خدمات دندانپزشکی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!