Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@05:37:11 GMT

زیباترین فرش‌ها در چیدمان منزل

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۸۳۱۳

استفاده از انواع فرش به‌عنوان کفپوش در خانه و محل کار ایرانیان وسیله‌ای ضروری به حساب آمده که کاربردهای فراوانی دارد. ناطقان: فرش‌ها از نظر روش بافت به دو دسته کلی دستباف و ماشینی و از نظر سبک به دو بخش کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع فرش‌ در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انواع فرش‌ در دکوراسیون منزل از نظر شیوه بافت

از گذشته فرش در چیدمان خانه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته و جزیی جدایی‌ناپذیر در دکوراسیون خانه‌های ایرانی محسوب می‌شود.
ویژگی‌های انواع فرش‌ دستبافت

قالی دستباف توسط هنرمندان ایرانی و بدون استفاده از ماشین آلات صنعتی بافته می‌شود. این کار هنر خاص خود را داشته و بر روی تار و پودی که روی دار قالی فلزی یا چوبی کشیده می‌شود، ‌بافته می‌شود. از مزایای فرش دستباف، عدم استفاده از الیاف مصنوعی در بافت است که باعث می‌شود آسیبی به سلامتی افراد وارد نشود. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این وسایل دکور خانه شما را لوکس می‌کند سر بزنید.

انواع فرش‌ در دکوراسیون منزل
طرح‌‌های فرش دستبافت

فرش‌های دستباف کلاسیک در ایران با سه طرح اصلی بافته می‌شود.

    ترنج
    خشتی
    افشان

فرش با طرح ترنج از انواع فرش‌ در دکوراسیون منزل

در این بین طرح ترنج بیشترین طرفداران را داشته و در بیشتر خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. این فرش‌های دستبافت حاشیه‌ای پهن در اطراف و طرح بیضی یا دایره در وسط دارند، از معماری حیاط بناهای دوره اشکانیان الهام گرفته شده است. لچک‌ها باغچه‌های سبزی‌کاری و بیضی وسط نماد حوض حیاط است.
طرح افشان

در طرح افشان، لچک و ترنج حذف شده اما حاشیه کناری حفظ شده و در وسط آن طرح گل، ساقه و برگ مشاهده می‌شود.

انواع فرش‌ در دکوراسیون منزل
طرح خشتی

در طرح خشتی، سطوح داخلی به مستطیل‌های مساوی تقسیم شده، داخل هر مستطیل نقشه‌ای بافته می‌شود و تکراری نبودن طرح داخل خشت‌ها نشانه مرغوبیت نقشه است. دست ‌بافته‌هایی با طرح‌های دیگر چون گبه، فرش‌های ترکمن و گلیم نیز در شهرهای مختلف ایران بافته می‌شود.
الیاف قالی دستباف

فرش‌های دستبافت را بر اساس نوع الیاف استفاده شده در بافت آن‌ها نیز می‌توان دسته‌بندی کرد که انواع متفاوتی چون ابریشم و پشم دارد.

در بافت فرش‌های دستباف ابریشم بیشتر از الیاف ابریشم طبیعی استفاده می‌شود. قالی‌های دستباف ابریشمی کیفیت و قیمت بسیار بالایی دارند.

فرش‌های دستباف پشمی از نظر قیمت نسبت به قالی های ابریشمی ارزان‌تر هستند اما ظرافت و و ریزبافی فرش‌های ابریشم را ندارند. اما به‌دلیل قیمت پایین‌تر و نگهداری آسان‌تر طرفداران خاص خود را دارد.
انواع فرش در سبک‌های دکوراسیون

فرش ایرانی با قدمت چند هزار ساله هنوز هم تازگی و زیبایی خود را دارد و با حفظ شکوه و اصالتش رنگ و لعابی امروزی نیز به خود گرفته و با انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، مطابق با سلیقه‌های امروزی و انواع سبک‌های دکوراسیون از کلاسیک و سنتی تا مدرن بافته می‌شود.
فرش طرح کلاسیک از انواع فرش‌ در دکوراسیون منزل

اگر دکوراسیون شما سبکی کلاسیک و سنتی دارد بهتر است از طرح‌های سنتی فرش ایرانی چون لچک ترنج، خشتی و افشان یا طرح گلیم و گبه استفاده کنید. چراکه این سبک‌ها با شکوه و اصالت خاص خود کاملا متناسب با سبک کلاسیک و سنتی است و جلوه بی‌نظیری در این سبک دکوراسیون ایجاد می‌کند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب ایده‌های ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی + عکس سر بزنید.

فرش طرح کلاسیک
انواع فرش مدرن

با اینکه فرش کلاسیک تنها مناسب دکوراسیون خانه‌هایی با سبک سنتی و کلاسیک نیست و می‌توان با استفاده از آن در انواع دکوراسیون مدرن، تضاد و جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد ‌کرد و سبکی تلفیقی پدید آورد. امروزه مدل‌های مدرن قالی با طرح‌های مینیمال یا هندسی و فانتزی بخصوص در فرش‌های ماشینی بافته می‌شود که بسیار مناسب خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن و امروزی هستند. برچسب ها: زیباترین ، فرش ها ، چیدمان منزل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زیباترین فرش ها چیدمان منزل دکوراسیون منزل فرش های دستباف بافته می شود انواع فرش طرح ها فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: از ظهر امروز خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شد که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودروهای کلاسیک بوده و با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه «خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای» که بیست‌ونهم فروردین تا دوم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شد، به‌طوری که بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه مردم از صدای اگزوز خودروهای کلاسیک و قدیمی که موتور آن‌ها تقویت شده است یا موتورسیکلت‌هایی سی‌سی‌های بالا دارد، لذت می‌بردند و حس مفرح و شادی در آن‌ها به وجود می‌آمد به‌طوری که روشن کردن این خودروها یا موتورسیکلت‌ها تشویق بازدیدکنندگان را به‌همراه داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: از ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ خبری به‌صورت کذب و با غرض‌ورزی در کانال‌های خبری استانی منتشر شده است که در اصل مربوط به یک شوی نمایشگاهی برای تهییج بازدیدکنندگان بوده و همان‌گونه که در فیلم مشخص است، با تشویق آن‌ها روبه‌رو شده است و صدای آژیر نیز مربوط به همین غرفه بوده و سیستم اعلام حریق نمایشگاه عمل نکرده است.

طحانیان تاکید کرد: کانال‌های خبری باید پس از اطمینان از صحت و سقم یک واقعه نسبت به وایرال کردن آن در فضای مجازی اقدام کنند.

وی گفت: چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای بدون کوچک‌ترین حادثه در مدت زمان ۵ روز برگزار شد و استقبال مردم از آن بی‌نظیر بود، به‌طوری که برگزارکنندگان نیز از استقبال بی‌نظیر مردم شگفت‌زده شده بودند و امیدواریم این نمایشگاه را سال آینده پربارتر برگزار کنیم.

کد خبر 748135

دیگر خبرها

  • چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!