Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@05:33:58 GMT

طرز تهیه خورشت غوره مسما لذیذ

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۸۵۷۶

اگر به غذاهای ترش و ملس علاقه‌مند هستید، خورشت غوره مسما با ظاهری شبیه به قورمه‌سبزی می‌تواند برای شما جذاب باشد. ناطقان: خورشت غوره از غذاهای ترش و ملس ایران است. اگرچه به‌صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می‌شود ولی می‌توان آن را با گوشت‌های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. اگر شما گیاهخوار هستید این خورشت را بدون گوشت و به‌صورت کاملا گیاهی هم می‌توانید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد لازم

    گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
    پیاز بزرگ یک عدد
    غوره ۲۵۰ گرم
    نعنا ۱۰۰ گرم
    جعفری ۵۰۰ گرم
    رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
    روغن مایع به اندازه کافی
    نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه

پیاز را به‌صورت نگینی ریز خرد کرده و در قابلمه مناسب با روغن کمی تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی‌که پیاز و زردچوبه یک‌دست شوند ادامه دهید. گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و مخلوط پیاز و گوشت را تفت دهید.

گوشت خورشتی

وقتی گوشت تغییر رنگ داد و سرخ شد، رب گوجه فرنگی را با مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید.

پس از تفت رب، چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد.

نعنا و جعفری را پاک کنید و پس از شست‌‌و‌شو به‌صورت ساطوری ریز خرد کنید.

یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد، نعنا و جعفری را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سرخ شود. نعنا و جعفری تفت داده را به خورشت اضافه کنید.

پس از ۱۵ دقیقه غوره را نیز با مقداری نمک و فلفل به خورشت اضافه کرده و شعله را کم کنید تا خورشت جا بیفتد. پس از اینکه خورشت آماده شد آن را به همراه برنج سرو کنید. این غذا را کنار ترشی بادمجان به روش ساده نوش جان نمایید.
نکات طرز تهیه خورشت غوره

    خورشت غوره معمولا با گوشت خورشتی طبخ می‌شود ولی اگر منع مصرف گوشت قرمز دارید، می‌توانید این خورشت خوشمزه را با مرغ درست کنید.
    برای اینکه خورشت غوره ظاهر اصلی خود را حفظ کند و شبیه خورشت مرغ نشود، گوشت مرغ را به‌صورت قورمه‌ای (مانند خورشت قورمه سبزی) خرد کرده و در خورشت استفاده کنید.

برچسب ها: طرز تهیه ، خورشت ، غوره مسما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه خورشت غوره مسما اضافه کنید تفت دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان