Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه جهانی سازی پیام عاشورا از بُعد شُعوری و معرفتی رسالت اصلی رسانه ها است،گفت: رسانه ها باید در همه ابعاد در جهت صدور پیام عاشورا به جهانیان و تبیین عمق و محتوای پیام آن به همراه تجزیه و تحلیل علل و پیامدهای آن به مخاطبان در اقصی نقاط جهان تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید دست افشان کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و فعال رسانه ای اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، با بیان اینکه جهانی سازی پیام عاشورا از بُعد شعوری و معرفتی رسالت اصلی رسانه ها در انواع مختلف آن است، گفت: ابزار و رسانه انتقال پیام عظیم عاشورا باید توجه خود را معطوف بُعد شعوری و معرفتی به همراه بعد احساسی این واقعه تاریخی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست افشان با بیان اینکه مخاطب پیام عاشورا محدودیت زمانی و مکانی ندارد، گفت: رسانه به عنوان جریانی سیال و فرا مرزی به خصوص در عصر انفجار اطلاعات با بهره گیری از اشکال نوین وسایل ارتباط جمعی در عمق بخشی به مکتب عاشورا  در صورتی که تنها به نمود احساسی این واقعه عظیم تاریخی بسنده نکند، می تواندکمک شایانی توجهی به جهانی سازی پیام عاشورا کند.  

این کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه شیعیان و دوست داران اهل بیت (ع) نیز پا به پای گسترش ارتباطات در دنیای معاصر، به بهره گیری از ابزارهای اطلاع رسانی، روی آورده و به تشکیل پایگاه های شیعی در شبکه های مختلف اطلاع رسانی دست زده اند، افزود: در رسانه ها اغلب تحرکات در انتقال پیام های متعالی تفکر شیعه در شکل ظاهری آن توسعه یافته، به طوری که اغلب رسانه های تصویری صوتی و مطبوعات مجازی و غیر مجازی برای شناساندن جایگاه، اهداف و عملکرد اهل بیت (ع)به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حماسه عاشورا مجموعه ای از اطلاعات چند رسانه ای مانند: متون، نوحه ها و عزاداری ها، روضه ها، تصویر و قطعه فیلم هایی را به مخاطبان عرضه می کنند که اگرچه برای استفاده دوست داران و ارادت مندان اهل بیت (ع) سودمند است اما کمتر محتوا و حقیقت پیام ائمه و بویژه پیام نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پیام حادثه کربلا را به مخاطبان معرفی می‌کند.

وی افزود: ارادتمندان و علاقمندان مکتب عاشورا در تولیدات رسانه ای و هنری تا چه اندازه ای با محتوای خطبه حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا آشنا شدند، خطبه ای که پیام های بسیار ارزشمندی برای نسل بشر دارد اگر مورد توجه قرار بگیرد.  

این فعال رسانه تاکید کرد: انتظار کارشناسی از رسانه ها در صدور محتوای پیام عاشورا صرفا" تشکیل هیئت‌هاى عزادارى و مجالس سوگوارى، سرودن اشعار و مراثى، گریه کردن و نوحه سرایى، اظهار حزن و اندوه نیست بلکه انتظار از این رسانه ها در هر قالب آن در صدور پیام عاشورا به جهانیان تبیین عمق و محتوای این پیام به همراه تجزیه و تحلیل علل و پیامدهای آن و نیز ارائه راهکارهای مختلف در عرصه های مرتبط با مخاطبان در اقصی نقاط جهان است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» با هدف بررسی بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این‌نشست هادی البرزی دکترای مدیریت رسانه و مدرس دانشگاه، ابوالفضل ولوی پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه و دبیری بردیا عطاران مدیر گروه تصویر ایران اندیشکده جریان حضور دارند.

برنامه مورد اشاره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی خیابان ولیعصر (ع)، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، پلاک ۹ برگزار و به‌طور زنده از نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/communication پخش می‌شود.

کد خبر 6093311 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر