Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح طرح مردمی سازی اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های معطل دولتی در بخش‌های مختلف، مردمی‌سازی می‌شود، گفت: ۳۶۶ سالن و مکان ورزشی متعلق به اداره‌های دولتی استان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این، یعنی دولت مردمی از هر ظرفیتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد استفاده می‌کند تا در استان هرمزگان اتفاقات جدید و قابل توجهی رقم بخورد تا مردم با انگیزه‌ای به مراتب بیشتر در راستای تحقق اهداف نظام در گام دوم انقلاب همکاری کنند که یکی از این ظرفیت‌ها همین سالن‌های ورزشی بود که بار مالی چشمگیری را از دوش جوانان ورزشکار و جویای نام این دیار برخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه در طرح مردمی سازی اماکن ورزشی وجود دارد، قاطعیت مجموعه استانداری در این موضوع است به گونه ای که مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این باره تاکید کرد که هر اداره و دستگاه دولتی برای اجرای موفق این طرح همکاری لازم را نداشته باشد، باید منتظر برخورد متناسب باشد و این یعنی الزام و البته همراهی و همدلی مدیران برای خدمتگذاری به مردمِ دریا دل هرمزگان و در آینده، تاریخ گواهی خواهد داد که چه تعداد از جوانان مستعد ساحل‌نشینِ ما پس از طی مراحل مختلف و شکوفایی و افتخارآفرینی در عرصه‌های مهم ملی و بین‌المللی، نقطه عطف انگیزه و تلاش خود را همین طرح مردمی سازی اماکن ورزشی عنوان خواهند کرد.

این حرکت نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته به این موضوع مهم توجه نشده است و اینک این ظرفیت به حوزه ورزش و جوانان استان هرمزگان افزوده شد تا ضمن اینکه از تراکم و بار ترافیکی در سالن‌های قدیمی و خصوصی کاسته شود، شاهد یک برنامه ریزی مناسب و هدفمند برای تربیت قهرمانان ملی و جهانی باشیم و این چشم‌انداز، دست‌یافتنی است...

در همین راستا معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقشی سازنده و اساسی در همگانی کردن ورزش دارند.

 روزبه زابلی افزود: وقتی می‌توان از همگانی بودن ورزش صحبتی به میان آورد که توانسته باشیم ورزش را در مسیر خانواده‌ها قرار داده باشیم.

وی با بیان اینکه هیات‌های ورزش همگانی در همه شهرستان‌ها باید برای جامعه  هدف خود، یعنی محلات  برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد:  در راستای مردمی‌سازی ورزش که شعار دولت سیزدهم نیز هست، یکی از اولویت‌ها، استفاده بهینه از اماکن ورزشی است و می‌توان با یک برنامه‌ریزی، اماکن ورزشی را به طور رایگان برای انجام فعالیت‌های جسمانی در اختیار مردم قرار داد.

این مسوول ورزشی خاطرنشان کرد: هیات ورزش همگانی در سطح استان می تواند با برنامه ریزی های مناسب و همکاری با بسیج از ظرفیت مساجد در راستای پیشبرد اهداف ورزش همگانی نیز بهره مند شود.
زابلی در رابطه با سخنان استاندار هرمزگان درآیین افتتاح طرح مردمی‌سازی اماکن ورزشی استان گفت: این طرح باعث پیشرفت ورزش همگانی و قهرمانی می شود، دولت سیزدهم یک دولت مردمی است که بنا دارد تا حد ممکن ظرفیت‌های معطل مانده در بخش‌های دولتی و فضاهای ورزشی را در اختیار مردم قرار دهد.
وی با اشاره به تعداد ۴۶۹ مکان ورزشی در شهرهای هرمزگان گفت: از این تعداد فضای ورزشی ۲۹۴ فضای روباز و تعداد ۱۷۵ اماکن سرپوشیده است.

به گفته وی، به علاوه ۱۰ استخر، ۹ خوابگاه و یک زورخانه تعداد ۱۵۵ سالن ورزشی، هفت زمین چمن طبیعی و ۹ زمین چمن مصنوعی محله‌ای و ۱۱۴ زمین خاکی موجود در اختیار اداره کل ورزش استان است.

پرواضح است که استاندار هرمزگان زمینه لازم را با کلید زدن این طرح فراهم کرده و اکنون باید ببینیم هیات‌های ورزشی استان چگونه می‌خواهند از این ظرفیت استفاده کنند، تصور کنید که تنها با یک ایده و تصمیم صحیح در راستای منافع مردم ۳۶۶ سالن ورزشی به سالن‌های ورزشی بعضا فرسوده هرمزگان اضافه شده است و مدیریت این سالن‌ها علاوه بر سالن‌های قبلی موضوعی است که انتظار می‌رود هیات‌های ورزشی مشتاقانه و دلسوزانه نسبت به مدیریت آن اهتمام ورزند.

برچسب‌ها مهدی دوستی هرمزگان بندرعباس دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی دوستی هرمزگان بندرعباس مهدی دوستی هرمزگان بندرعباس دولت سیزدهم استاندار هرمزگان ورزش همگانی سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»

مصطفی نخعی به خبرگزاری صدا و سیما همچنین گفت: در حدود ۴ سال گذشته اتفاق خاصی که کشور در صنعت پتروپالایشگاهی به آن نیاز داشته، رخ نداده؛ در حالیکه «این صنعت می‌تواند ارزآور باشد و کشور را در تولید بنزین و فرآورده‌های مورد نیاز دیگر خودکفا کند.»  «پتروپالایشگاه‌ها» مجموعه‌های پالایشگاهی به‌روز و پیچیده‌تر از صنعت پالایشگاهی هستند که محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی گسترده‌تری با ارزش افزوده بیشتر تولید می‌کنند.  تبدیل نفت خام به فرآورده‌های سوختی مانند بنزین، نفت گاز تنها هدف پتروپالایشگاه‌ها نیست و فرآورده‌هایی مثل خوراک‌های مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی هم در این مجتمع‌ها تولید و عرضه می‌شوند.  پیشتر و در مجلس دهم، نمایندگان پیش نویس قانونی را برای توسعه صنعت پتروپالایشگاهی با استفاده از «سرمایه گذاری مردمی» به تصویب رسانده بودند.  «قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی» که بخشی از آن در مجلس یازدهم هم اصلاح شد، فرصتی را به پتروپالایشگاه‌های تازه تأسیس می‌دهد که بدون هزینه، خوراک اولیه را برای تولید محصولاتشان دریافت کنند و بعد با دولت تسویه کنند.  معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت بهمن پارسال گفته بود که با ساخت طرح‌های پتروپالایشگاهی، ظرفیت پالایشی کشور با افزایش ۳۰ درصدی از ۲.۳ میلیون بشکه به ۳ میلیون بشکه می‌رسد. به گفته هوشنگ فلاحتیان، با قانونی که مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاری مردمی در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز تصویب کرده، حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه ظرفیت پتروپالایشگاهی جدید تعریف شده است.   با این حال سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اینکه «برخی مدیران به سرمایه گذاری دولتی در صنعت پتروپالایشگاهی بیشتر از سرمایه گذاری مردمی اهمیت می‌دهند»، انتقاد کرد و گفت: «باید آینده حوزه انرژی و این صنعت به مردم معرفی شود و ضمانت سودآوری از سوی دولت باید وجود داشته باشد تا مردم برای سرمایه گذاری در صنعت پتروپالایشگاهی مشارکت کنند.»  آقای نخعی همچنین گفت که دولت در حدود ۳ سال گذشته از مجلس برای احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی استان هرمزگان مجوز گرفته، اما این طرح رشد خاصی نداشته است.  او گفت : یکی از علت‌های رشد نکردن طرح احداث پترو پالایشگاه شهید سلیمانی، «بی توجهی به سرمایه گذاری مردمی» است.

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی