Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر ساله استان کرمانشاه معروف به دروازه نجف و کربلا در آستانه فرارسیدن ماه محرم و شهادت اباعبدالله (ع) و یارانش به همت و همکاری مردم و شهرداری سیاه پوش شده و مقدمات برگزاری مراسمات عزاداری و سیاه پوش کردن شهر و منازل با ارادت و شور در عمل انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با نصب پرچم‌های سیاه در کوچه و خیابان و همچین درب منازل با شعار هر خانه یک حسینیه به نشانه عزا و سوگواری اباعبدالحسین (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی شهر کرمانشاه را در این ایام مزین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم از تاریخ هفت مرادماه به مدت ۱۰ شب در هیئت‌ها و مساجد استان کرمانشاه برپا خواهد شد و در برخی از محلات شهر کرمانشاه نیز شهروندان نذورات و مراسم روضه خوانی‌های خود را در این روزها برپا خواهند کرد.

احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه طی چند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا بعضی از هیئت‌ها تعطیل شده و بعضی دیگر به صورت ناپیوسته مراسمات عزاداری را برگزار می‌کردند اما امسال به دلیل کاهش حجم بیماران کرونایی و شیوع آن قرار بر این است که مراسمات به صورت تکمیلی‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی، عنوان کرد: در این ایام به دلیل تجمع در هیئت‌ها از تمامی بانیان و دست اندر کاران تقاضا داریم که اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تا حد امکان از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد: بر اساس مقدمات انجام شده و جلسات پیاپی که با هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه برگزار شد اقدامات لازم برای برگزاری مراسمات در ماه محرم به همت شهرداری برنامه‌ریزی شد.

احمدی با اشاره به اینکه احیا فرهنگ مذهبی در استان کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا امری ضروری است، ادامه داد: همچنین در جلسات توجیهی که برای مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد به خواند اشعار با محتوا و تا حد امکان استفاده از اشعار با لحجه کردی حزن آمیز تاکید شده که فرهنگ‌های مذهبی این استان به عنوان دروازه‌ای که به سمت کربلا می‌رود بازیابی و حفظ شود.

وی با بیان اینکه در آینده مراسم پیرغلامان را استان کرمانشاه خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: در این مدت به منظور بهبود و مدیریت روند کار با صدا و سیمای استان کرمانشاه تفاهم نامه‌ای امضا شدکه مقرر شده استدیو مناسبی در اختیار مداحان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد تا صدای ماندگار این مداحان ضبط و ثبت شود و به بانگ اطلاعاتی مداحان در این استان داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به توزیع اقلام و نذورات در ایام محرم اشاره کرد و گفت: به همت استاندار مدیر جهاد کشاورزی استان اقلام مورد نیاز برای نذورات ماه محرم تهیه و در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته است.

احمدی تاکید کرد: برای اولین بار در استان کرمانشاه در روز هفتم ماه محرم تمامی هیئت‌های مذهبی در یک جا جمع شده تا شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی به عنوان مرکز حسینیت ایران را داشته باشیم.

کد خبر 5551799

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه محرم 1401 ماه محرم سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه همدان خطبه های نماز جمعه سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا استان کرمانشاه هیئت های مذهبی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یک تمساح با ورود به خیابان شلوغ در فلوریدا آمریکا مایه رعب و وحشت عابران شد که در این میان یک نفر به طور حرفه ای موفق مهار آن شد.

کد خبر 848097 منبع: مهر برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم شکارچی ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • (ویدئو) گردباد عظیم در نبراسکا
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب