Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از آغاز اجرا طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرک استان خبر داد و گفت: در اجرا این طرح در ۷۲ بقعه متبرک استان بوشهر ۷۰ روحانی اعزام شده است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه امسال طرح بصیرت عاشورایی در 72 بقعه استان آغاز شده است اظهار داشت: این طرح تا 18 مردادماه ادامه دارد و مراسم سوگواری امام حسین علیه‌السلام و شهدای دشت کربلا در بقاع متبرکه و برنامه‌های عمومی شامل اطعام عزاداران، سخنرانی، برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعزام 70 روحانی و مبلغ برای اجرا طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرک استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای ایام محرم 70 مبلغ شامل 40 روحانی بومی و 30 طلبه اعزامی از قم به بقاع متبرکه و نقاط محروم استان اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف، اجرا نیت واقفان است بیان کرد: در همین راستا برای کمک به هیئت‌های مذهبی، نمایشگاه عرضه مواد غذایی برای ارائه محصولات با کمترین قیمت از ابتدای ماه محرم در بقاع متبرک استان دایر شده است.

حسینی به اجرا طرح قرار دوازدهم اشاره و اظهار کرد: دوازدهم هر ماه به نیت سلامتی امام زمان (عج) بسته‌های غذایی در استان توزیع می‌شود که از ابتدای سال این طرح آغاز شده است.

وی طرح شمیم حسینی را از دیگر طرح‌ها در ماه محرم دانست و بیان کرد: سال گذشته در اجرا طرح شمیم حسینی یک‌ هزار و 500 هیئت مذهبی از محل درآمد موقوفات حضرت سیدالشهدا(ع) کمک شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر با اشاره به اجرای مراسم اربعین حسینی در تمام شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان بوشهر در مرز شلمچه از 16 تا 26 شهریورماه با برپایی موکب اطعام و اسکان زائران حرم حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

حسینی با بیان اینکه در ایام محرم برنامه‌های عمومی شامل اطعام عزاداران، سخنرانی، سوگواری در بقاع متبرک برگزار می‌شود افزود: امسال علاوه بر این ویژه برنامه‌ها و آیین غبارروبی و تعویض پرچم امامزادگان استان، برنامه احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، مراسم تاسوعا و عاشورا، ویژه برنامه بانوان همایش رهروان زینبی نیز اجرا می‌شود.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی با مشارکت 1500 مبلغ در استان گلستانسوگواره بصیرت عاشورایی در جوار 25 بقعه متبرکه استان سمنان برگزار می‌شودطرح بصیرت عاشورایی در استان سمنان اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود اضافه کرد: حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوان نیز در دستور کار امامزادگان استان بوشهر در ماه محرم قرار دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در برگزاری مراسم ایام محرم و صفر را مورد اشاره قرار دارد و تأکید کرد: برای برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم و صفر ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری با دیگر نهادها از جمله هیئت‌های مذهبی در دستور کار قرار دارد

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف اداره کل اوقاف استان بوشهر طرح بصیرت عاشورایی بقاع متبرک متبرک استان برنامه ها ماه محرم اجرا طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است