Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@03:18:18 GMT

زمین‌گیر شدن جنگنده‌های «اف-۳۵» رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۹۳۶۰

زمین‌گیر شدن جنگنده‌های «اف-۳۵» رژیم صهیونیستی

به گزارش صداوسیما‎؛ خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به‌دلیل نقض فنی در سیستم «ایجکت» صندلی خلبان در جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی، تمام آن‌ها را فعلا از برنامه پرواز کنار گذاشته است.

به دنبال نگرانی ارتش آمریکا درمورد نقص در سیستم‌های پرتاب صندلی خلبان (ایجکت) در جنگنده‌های اف-۳۵، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز به‌طور موقت فعالیت این هواپیما‌های نظامی را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیروی هوایی اسرائیل بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای توییتری اعلام کرد جنگنده‌های مذکور تحت بررسی‌های قرار خواهند گرفت که چند روز طول می‌کشد و هرگونه عملیات انفرادی با اف-۳۵، از طریق مجوز ویژه فرمانده نیروی هوایی انجام خواهد شد.

این اقدام رژیم تل‌آویو در پی اطلاعیه ارتش آمریکا در روز جمعه مبنی بر نقص احتمالی کارتریج‌های انفجاری در سیستم‌های ایجکت در سه مدل هواپیمای نظامی ایالات متحده از جمله جنگنده اف-۳۵ انجام گرفت، که باعث توقف موقت برخی از عملیات‌های آمریکا نیز شد.

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ناتوانی جنگنده اف ۳۵ این رژیم در مقابله با پهپاد‌های حزب الله اذعان کرده بودند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های اف ۳۵، در رهگیری پهپاد‌ها در میدان کاریش ناکام مانده‌اند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات پهپاد‌های مقاومت در میدان کاریش، بحث و جدل زیادی در محافل داخلی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

المیادین هم روز به نقل ار رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ نتوانسته‌اند پهپاد‌های حزب الله لبنان را سرنگون کنند و از این رو برای مقابله با آنها، جنگنده‌های اف ۱۶ فراخوانده شدند.

پیشتر نیز رسانه‌های اسرائیلی نوشتند: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای سرنگونی پهپاد‌های حزب الله برفراز سکوی میدان گازی «کاریش» با مشکل مواجه شد و یکی از موشک‌ها هدف خود را از دست داد.

طبق اطلاعات رسمی که تا تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شده، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ۳۰ فروند جنگنده اف-۳۵ در اختیار دارد و قرار است این تعداد تا سال ۲۰۲۴ به ۵۰ فروند برسد.

«آرین لاکهارت» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز خبر داد که ۳۰۰ فروند هواپیمای نظامی این کشور شامل حدود ۴۰ درصد از ناوگان «تی-۳۸»، ۱۵ درصد از ناوگان «تی-۶» و همچنین تعداد نامشخصی از اف-۳۵‌ها می‌شود، زمین‌گیر شدند.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پهپاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کشورشان در حال انتقال پهپادهای مسلح و جنگنده ها به قطر است.

این رسانه فاش کرد: امارات به جنگنده ها و پهپادی آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی این کشور اجازه بمباران یمن و عراق را نداده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات در فوریه گذشته به اطلاع آمریکا رسانده است که به جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی که در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی هستند اجازه حملاتی در یمن و عراق را نخواهد داد و همین موضوع سبب شده است که مقامات آمریکایی اقدام به ارسال هواپیماهای بیشتری به پایگاه هوایی العدید در قطر کنند.

به گزارش این رسانه، امارات نگران حملات انتقام جویانه از یمن و عراق به سبب کمک به ارتش آمریکاست.

یک مقام اماراتی به وال استریت ژورنال بیان کرد که این محدودیت های اعمال شده جنگی در راستای اصل دفاع از خود است.

مقام مذکور همچنین علت این اقدام را عجله نداشتن آمریکا برای اقدامات حمایتی از امارات پس از حملات سال ۲۰۲۲ دانست.

این رسانه همچنین به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا و قطر طی روزهای اخیر درباره انتقال جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی و پهپادها به پایگاه هوایی العدید توافق کرده اند.

همچنین منابع آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون به دنبال انجام حملاتی به اهدافی در خاورمیانه از طریق جیبوتی در شرق آفریقاست.

کد خبر 6095581

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)