Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@19:01:07 GMT

استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب در صنعت  زنجان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۹۳۷۰

استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب در صنعت  زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  محسن افشارچی،، در همایش اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان زنجان   با بیان اینکه وضعیت درآمد استان نسبت به مصارف بالاتر است اظهار کرد: استان زنجان در سال گذشته ۴ هزارو ۲۰۰  میلیارد تومان مالیات داشته که درآمد محسوب می‌شود که بخش عمده آن از صنایع دریافت شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: طی سال گذشته شهرداری های استان ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند که این رقم درسه  ماه گذشته   ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه وضعیت منابع دریافتی دهیاری‌های استان نیز امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، اضافه کرد: طی ۳.۵ ماه امسال برای دهیاری ‎های استان زنجان حدود ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده است . 
این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته درمجموع از محل مالیات بر ارزش افزوده حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان کمک شد، تاکید کرد: با پیگیری انجام گرفته این میزان تا ۱۵ تیر امسال به ۵۲۵ میلیارد تومان رسیده که ۵۰ درصد از کل اعتبارات عمرانی استان بیشتر است.

افشارچی با بیان اینکه صنایع استان در حوزه مالیات عملکرد قابل قبولی داشته و دارند، ادامه داد:  در بخش گران‌ترین استان کشور در ردیف بیست و چهارم قرار داریم، در تورم ماهانه استان بیست و نهم هستیم که مدیون همراهی اصناف و بازارهای موازی و تصمیم‌گیران و دست‌اندرکاران هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان در نرخ بیکاری کمترین بیکاری را ازآن خود کرده است، عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان ۴۷.۸ درصد ۶ دهم درصد درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

توجه به منطقه غرب زنجان

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم با ارائه گزارشی از وضعیت تولید استان و گره‌های باز شده واحدهای تولیدی اظهار کرد: آمار واحدهای راکد استان احصا و برای بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید در کارگروه رفع موانع تولید به صورت تخصصی مشکلات آن‌ها بررسی و راهکارهای لازم نیز ارائه شده است. 

  فغفوری، اضافه کرد: بیش از ۴۴ واحد تعطیل و راکد در مدت کوتاه به چرخه تولید برگشته‌اند، وی نگاه زیست محیطی در فرآیند تولید را از اولویت‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه متبوع دانست و افزود:  با آماده کردن زمین برای واگذاری در غرب زنحان و  شهرک صنعتی شهید شهریاری به مساحت ۴۰۰ هکتار با همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، را در دستور کار داریم. 

فغفوری یاد آور شد: عملیات اجرایی ۵ پروژه بزرگ با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان آغاز شده است و قطعا تا اواسط سال آتی بخش عمده‌ای از این واحدها راه‌اندازی می‌شوند که البته جزو واحدهای بزرگ کشور با سرمایه‌گذاری‌های بالا محسوب می‌شوند.

رئیس صمت  ادامه داد: استفاده از آب خروجی تصفیه‌خانه شهری که جزو دغدغه‌های چند ساله مردم استان زنجان بود، برای اولین بار در هفته دولت آغاز بهره‌برداری از خط انتقال شهر زنجان برای تامین آب موردنیاز صنعت استان زنجان را خواهیم داشت 

این مسئول یادآورشد: با اتصال شهرک صنعتی اشراق به خط ریلی، جهش و انقلابی در امور حمل و نقل شرکتها رخ خواهد داد.

به گفته این مسئول، بعد از اتصال این شهرک به خط ریلی، سازمان عامل منطقه اقتصادی اگر بتواند ۳.۵ تا ۴ کیلومتر منطقه ویژه اقتصادی را  در سال آتی به راه آهن متصل کند، منطقه ویژه اقتصادی زنجان جزو انگشت‌شمار مناطق ویژه‌ای است که هم خط ریلی از داخل آن عبور می‌کند و هم هواپیما و فرودگاه دارد.

فغفوری با بیان اینکه این ۲ عامل مهم مزیتی در رونق  اقتصادی استان است، عنوان کرد: با تحقق این طرح در شمال غرب زنجان که منطقه محروم و غیربرخورداری محسوب می شود، نیز اتفاق‌های اقتصادی خوبی رخ می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یکی از کارهایی که در این خصوص باید سریعتر عملیاتی شود اتصال شهرک صنعتی استان به راه آهن سراسری است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان صنعت زنجان تصفیه آب میلیارد تومان استان زنجان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر