Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از سیلاب ویرانگر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در پلدختر گلزار شهدای شهر معمولان که در حاشیه رودخانه واقع شده، تحت تأثیر قرار گرفت و با تخریب و شسته شدن زیر تپه‌ای که ۳۳ شهید این شهر در آن آرمیده‌اند خالی شده و این قبور مطهر در معرض خطر ریزش قرار گرفته‌اند.

از آن زمان تاکنون این موضوع به دغدغه عمومی، به ویژه مطالبه خانواده شهدا و ایثارگران تبدیل و رسیدگی به آن مطالبه مسئولان و مردم است و این در حالیست که تا کنون علیرغم وعده‌های متولیان همچنان این امر تحقق پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری مهر تا کنون گزارش‌های متعددی در راستای ضرورت احداث دیواره حفاظتی با عنوان «خطر تخریب و ریزش زمین زیر پای گلزار شهدا / قلب دردمند مردم و خانواده‌ها»، «مزار شهدای معمولان در معرض ریزش / وعده ۵ ماهه برای ساخت دیواره حفاظتی»، «اعتبار ۲۰ میلیاردی برای یک گلزار شهدا / خطر ریزش و تخریب رفع می‌شود؟»، «دستور وزیر کشور برای ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان»، «وعده اردیبهشت ماه برای تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای «معمولان» و… منتشر کرده است.

در جریان سفر حجت الاسلام رئیسی و هیئت دولت به لرستان، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان اختصاص پیدا کرد.

اختصاص ۲۰ میلیارد برای پروژه در سفر دولت

در این راستا پیش از این محمود زرین جویی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از اختصاص اعتبارات لازم در این رابطه خبر داد و اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به لرستان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید لرستان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: اولین پروژه کمک به تکمیل مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ردیف اعتباری این پروژه در دو سال گذشته حذف شده بود و اکنون مجدداً برای تکمیل فاز اقامتی و رفاهی آن اعتبار تخصیص یافته است.

زرین جویی عنوان کرد: پروژه‌های بعدی ساماندهی و مرمت قبور مطهر شهدا با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان است.

همه وعده‌ها و دستورات مسئولان برای احداث پروژه!

همچنین «داریوش حسن نژاد» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در فروردین ماه امسال در جریان بازدید از پروژه‌های پلدختر اظهار داشت: طرح ساماندهی و احداث دایک حفاظتی محدوده گلزار شهدا شهرستان معمولان به طول ۱۲۰ متر نیز در اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، این وعده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان رنگ عملیاتی شدن به خود نگرفت.

مهر ماه سال گذشته نیز امرایی معاون فرماندار پلدختر زمان احداث و افتتاح این پروژه را ظرف پنج ماه آینده اعلام کرده بود، تاریخی که باز هم محقق نشد.

همچنین «احمد وحیدی» وزیر کشور نیز در اسفندماه سال گذشته در جریان بازدید از پروژه‌های شهرستان پلدختر بر ضرورت ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان در اسرع وقت تاکید کرد.

وی در بازدید از گلزار شهدای معمولان برای ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان دستور صادر کرد، این در حالیست که تا کنون هیچکدام از این وعده‌ها و دستورات عملی نشده‌اند تا این امر موجب انتقاد خانواده شهدا و همچنین مردم شهر معمولان شود.

عدم احداث دیواره حفاظتی با گذشت ۳ سال بعد از سیلاب

یکی از اعضای خانواده شهدای شهرستان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر با انتقاد از عدم احداث دیواره حفاظتی گلزار شهدای معمولان اظهار داشت: در فروردین ماه ۹۸ که شاهد وقوع سیلاب در این شهرستان بودیم، دیواره‌های گلزار شهدای معمولان در حریم رودخانه تخریب شد.

وی عنوان کرد: متأسفانه با گذشت سه سال هنوز هیچ اقدامی برای احداث این دیواره حفاظتی صورت نگرفته است.

یک شهروند معمولانی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گلزار شهدا و آرامستان شهر معمولان که بزرگترین آرامستان شهر معمولان محسوب می‌شود، در قسمت‌هایی که در مجاور رودخانه قرار دارد، مورد تخریب قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر خدایی ناکرده این دیواره فرو نشست کند، چه کسی در این رابطه جوابگو خواهد بود؟

این شهروند معمولانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تخریب این دیواره هم ریزش مقبره شهدا را تهدید می‌کند و هم قبرهای عمومی نیز در حال تخریب و ریزش هستند بیان داشت: از مسئولان درخواست می‌کنیم که در اسرع وقت فکری برای احداث این دیواره حفاظتی داشته باشند.

احداث پروژه در صورت تخصیص اعتبار

حمید خادم فرماندار شهرستان پلدختر نیز در این رابطه به مهر اظهار داشت: در دو مرحله پیگیر احداث این دیواره حفاظتی شده‌ایم، همچنین جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان، شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد شهید نیز برگزار شده است.

وی بیان داشت: هم پیگیر احداث دیواره حفاظتی شهر معمولان و هم دیواره حفاظتی گلزار شهدا هستیم.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه خوشبختانه قول‌هایی داده شده که اعتباری به اعتبارات موجود این پروژه اضافه شود بیان داشت: در صورت تخصیص، به زودی این پروژه شروع و بخشی از مشکل در این رابطه حل خواهد شد.

خادم با بیان اینکه واقعیت این است که پروژه دیواره حفاظتی گلزار شهدای معمولان، پیشرفت زیاد و آن‌چنانی ندارد گفت: در جلسه با حضور مسئولان یاد شده، مصوباتی برای احداث این پروژه داشتیم.

وی افزود: در صورت تصویب این مصوبات، در اسرع وقت این پروژه عملیاتی خواهد شد.

فرماندار پلدختر تاکید کرد: در صورت تخصیص اعتبار، قطعاً به این موضوع و این مشکل رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 5551729

منبع: مهر

کلیدواژه: گلزار شهدا امام جمعه معمولان سیلاب فرماندار پلدختر شرکت آب منطقه ای لرستان معاونت عمرانی استانداری لرستان سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه همدان خطبه های نماز جمعه سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا احداث دیواره حفاظتی میلیارد تومان شهر معمولان بنیاد شهید برای احداث ۲۰ میلیارد وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟