Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه لتونی ضمن متهم کردن روسیه به بمباران یکی از زندان‌ها در جمهوری خلق دونتسک، از اتحادیه اروپا خواست تا اعطای ویزای توریستی به همه اتباع روس را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، لتونی اخیرا یک سری اقدامات سختگیرانه علیه مسکو پیشنهاد داده است از جمله وادار کردن مردم عادی روسیه به محکوم کردن دولت خود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادگارز رینکویچ، وزیر امور خارجه لتونی در توییتی با اشاره به بمباران مرگبار یکی از زندان‌ها در جمهوری خلق دونتسک در روز جمعه، روسیه را به "کشتار وحشیانه اسرای اوکراینی" متهم کرد.

در این زندان اعضای گردان آزوف اوکراین که در ماه مه در شهر ماریوپل مقابل نیروهای روسیه و دونباس تسلیم شده بودند، نگهداری می‌شدند. 50 تن از این اسرا در این حمله هوایی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده این حمله هوایی توسط ارتش اوکراین و با استفاده از راکت‌اندازهای HIMARS ساخت آمریکا انجام شد. مقامات جمهوری خودخوانده خلق دونتسک که طرفدار روسیه هستند، اوکراین را به بمباران این زندان برای جلوگیری از اعتراف زندانیان آزوف درباره "جنایات جنگی" ادعاشده گردانشان متهم کرده‌اند.

آمریکا و سازمان ملل با اشاره به کمبود اطلاعات در حال حاضر از مقصر دانستن هر یک از طرفین درگیر امتناع کرده‌اند.

با این حال، رینکویچ از اتحادیه اروپا خواست تا روسیه را به عنوان "حامی دولتی تروریسم" معرفی کند؛ اقدامی که فعلا معلوم نیست این بلوک آن را انجام خواهد داد یا خیر.

در واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا به صراحت از زدن چنین برچسبی به روسیه امتناع کرده است زیرا این کار با معافیت‌های تحریمی تداخل دارد.

رینکویچ همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا ممنوعیت صدور ویزا برای همه اتباع روس را اعمال کند. لتونی نیز در حال حاضر همانند تعدادی از کشورهای شرق اروپا از جمله لهستان چنین ممنوعیتی را اعمال کرده است. با این حال، قوانین آزادی تحرک بدان معناست که وقتی روس‌ها ویزای شینگن دریافت کرده و وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن می‌شوند، می‌توانند وارد 25 کشور دیگر در این منطقه سفری بدون مرز شوند.  

بعلاوه، در حالی که کشورها می‌توانند صدور اکثر انواع ویزا را محدود کنند، قوانین اتحادیه اروپا به این معنی است که ویزا باید همیشه برای دسته‌های خاصی از افراد مانند اعضای خانواده یا روزنامه نگاران صادر شود.

با این حال، لتونی در حال حاضر راه‌های دیگری برای محدود کردن ورود افراد از روسیه پیدا کرده است. سرویس امنیت کشور لتونی روز جمعه اعلام کرد که خارجی‌هایی که از روسیه یا بلاروس وارد این کشور شوند با بررسی‌ها و اقدامات نظارتی دقیق‌تری در گذرگاه‌های مرزی مواجه خواهند شد تا مشخص شود که آیا آنها از حمله نظامی روسیه به اوکراین حمایت می‌کنند یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لتونی حمله روسيه به اوكراين اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم