Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:45:19 GMT

جای خالی «روز کرمانشاه» در تقویم رسمی کشور

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۹۸۱۱

جای خالی «روز کرمانشاه» در تقویم رسمی کشور

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- مهسا حشمتی: استان کرمانشاه مهد دلیری و شجاعت، عشق، ایثار و ولایتمداری است و در تمامی دوره‌های تاریخی دین خود را به وطن ادا کرده و از ابتدای هشت سال دفاع مقدس سنگر ایران اسلامی بوده و در عملیات مرصاد توطئه و خیال خام منافقین را نقش بر آب کرده است، سینه ستبر ایران اسلامی، دروازه نجف و ایستگاه تازه کردن نفس زائران کربلا و اربعین است، کرمانشاه در حاشیه نقشه ایران اسلامی استوار مانده تا حائلی برای نگاه دشمنان و میعادگاهی برای زائرین سیدالشهدا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام کرمانشاه باید در تاریخ روزگاران تلخ و شیرین ایران ثبت باشد تا همگان بدانند این دیار پهلوان پرور و دشت لاله‌های گلگون کفن تا ابد برای ایران خواهد ماند و ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور یکی از ابتدایی‌ترین خواسته‌های مردم این دیار است که مدت‌ها پیگیر آن بوده‌اند.

ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور خواسته کرمانشاهیان

ابراهیم رحیمی‌زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تاریخ چهارم مردادماه سال ۱۳۹۴ با اشاره به پنجم مردادماه سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه اظهار کرد: پیگیر ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم کشور هستیم و طی این سال‌ها هیچ پیگیری برای ثبت این روز مهم و تاریخی به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم صورت نگرفته است و امیدواریم با پیگیری‌های مستمر بتوانیم روز ملی کرمانشاه را در تقویم به ثبت برسانیم.

وی با یادآوری پیگیری‌های انجام شده برای ثبت این روز، افزود: در صورتی که این پیگیری‌ها به نتیجه برسد باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب شود تا این روز برای سال آینده در تقویم ثبت شود، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تنها نهاد متولی در این زمینه نیست بلکه استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همه نهادهای فرهنگی باید در این زمینه تلاش کنند.

در تاریخ پنج مردادماه سال ۱۳۹۸ نیز استاندار وقت کرمانشاه هوشنگ بازوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص استان کرمانشاه و شجاعت مردم این دیار در هشت سال دفاع مقدس و اشاره به ظرفیت‌های استان از لزوم ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور گفته و در پیامی اظهار کرد: در بیان مقام معظم رهبری کرمانشاه سینه ستبر و چهره‌ی زیبای ایران اسلامی است و مردمانش از دیرباز تاکنون به جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و مهربانی شهره خاص و عام بوده‌اند.

مردمان این سرزمین در طول تاریخ پرافتخار خود در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه‌هایی پرشمار را در پرونده جانفشانی و میهن دوستی خویش ثبت و ضبط نموده‌اند که روز پنجم مردادماه همه ساله یادآور زرّین‌ترین برگ این پرونده‌ی فاخر ولایتمداری و فتوت است، روزی که اهالی این سامان پیشاپیش و دوشادوش دیگر آحاد ملت شریف و غیور ایران، به عینه، چون سینه‌ای ستبر در مقابل تجاوز همه جانبه نظام استکبار جهانی (که پیاده نظام آن را منافقین کوردل تشکیل می‌دادند)، مردانه و تمام قد ایستادند و بر همگان مسجل شد که هر چند کرمانشاه از نظر موقعیت ژئوپلتیک دروازه ورود به ایران محسوب می‌شود، اما این دروازه تا قیام قیامت بر روی متجاوزین بسته خواهد ماند و کرمانشاهیان مرزدارانی رشید و همواره جان برکف اند که تا نثار آخرین قطره خون خویش در راه استقلال و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پای نخواهند نشست.

اینجانب با ادای احترام بی شائبه به یکایک هم استانی‌های ارجمند بویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران عزیز و علی الخصوص شهید سپهبد صیاد شیرازی و نقش آفرینان عملیات خاطره انگیز و غرورآفرین مرصاد از فرد فرد مسئولین و مدیران استان می‌خواهم هم اکنون که با پیگیری‌های صورت گرفته میزبانی استان کرمانشاه در رویداد جهانی کرمانشاه ۲۰۲۰ مسجل شده و مرز خسروی نیز با لطف خداوند و عنایت خاصه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به زوری بازگشایی خواهد شد و با استفاده از تمامی ابزارها و ظرفیت‌های موجود در راستای حرکت مستمر و متوازن استان کرمانشاه بر ریل توسعه همه جانبه و پایدار تا رسیدن کرمانشاه به جایگاه واقعی و تاریخی خویش، نهایت همت و تلاش و اراده خویش را به کار گیرند، از مردم عزیز استان نیز استدعا دارم که با ایفای نقش محوری خود در روند توسعه استان، یار و یاور مسئولین باشند.

امید آنکه بتوانیم با پیگیری جدی و ثبت ۵ مرداد به عنوان روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور، فصل جدیدی را از تکریم نام کرمانشاه آغاز نمائیم.

در مردادماه سال ۱۳۹۹ نیز محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت ثبت روز ملی کرمانشاه اظهار کرد: پیشنهاد ثبت روز ملی کرمانشاه توسط مسئولان استان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده است و برای نهایی‌شدن باید منتظر تصمیم این شورا ماند و اهمیت ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشورمان یک رخداد مبارک برای هر منطقه است که می‌تواند نمادی از رشادت‌های مردم آن منطقه باشد.

تصویب روز مردم مقاوم کرمانشاه در تقویم رسمی کشور مانعی ندارد

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سفر خود به استان کرمانشاه در خردادماه سال جاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه و استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه نگینی از فرهنگ به همراه گویش و آداب و رسوم خاص است که در سال گذشته به عنوان شهر خلاق غذا معرفی شد و این مورد میراث ملموس و ناملموس استان کرمانشاه است و در خصوص درخواست مسئولان کرمانشاه برای تصویب روز پنجم مردادماه به نام روز مقاومت و پایداری مردم کرمانشاه نیز در صورت ارسال درخواست به شورای فرهنگ عمومی کشور این درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصویب آن مانعی ندارد.

علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سفری که دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در خردادماه سال جاری به استان کرمانشاه داشته در شورای مردمی استان، ثبت ملی پنجم مردادماه سالروز عملیات مرصاد به عنوان روز کرمانشاه در تقویم رسمی کشور مطرح شد و فرم درخواست ثبت روز ملی تهیه و به امضای استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، نماینده مجلس و مدیرکل ارشاد رسیده و به تهران ارسال شده و در حال طی روال اداری هست و تقریباً تصویب شده است.

وی افزود: فقط برای تعیین عنوان در شورای فرهنگی کشور و شورای انقلاب فرهنگی، پیشنهاد داده شد که روز ملی کرمانشاه به عنوان روز مردم مقاوم کرمانشاه ثبت شود اما گفته شد به دلیل درخواست بقیه استان‌ها امکان تغییر وجود ندارد و احتمال قوی ثبت پنجم مردادماه به عنوان روز ملی کرمانشاه است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط خبرگزاری مهر، روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور در حال ثبت بوده و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ثبت روز ملی کرمانشاه با عنوان روز مردم مقاوم کرمانشاه را قابل بررسی و بدون مانع خوانده است، امید است این اقدام نتایج مثمر ثمری را برای استان کرمانشاه رقم بزند و مردم کرمانشاه را بیش از پیش به هموطنان معرفی کند.

کد خبر 5551573

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی عملیات مرصاد تقویم استانداری کرمانشاه شورای فرهنگ عمومی سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه همدان خطبه های نماز جمعه سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا شورای فرهنگ عمومی کشور استان کرمانشاه پنجم مردادماه مردادماه سال ایران اسلامی عنوان روز پیگیری ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که فردی با او تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی مدعی شده که فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان وجه نقد شود. شاکی نیز  وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری شده است.

وی با بیان اینکه مجرمان پرسشی بسیار ساده را از مالباخته مطرح کرده بودند، گفت: این افراد با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که برایس پیامک شده است، از پشت تلفن به آنها اعلام کند. همچنین برخی از کدها را نیز در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کرده است. در نهایت شاکی نیز با یک غفلت ساده متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: رسیدگی به موضوع در دستورکار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و در جریان آن چند مورد شکایت مشابه دیگر نیز به این پلیس اعلام شد. مدتی بعد ماموران با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند را در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشیکل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین بررسی ادله دیجیتال و اعترافات متهمان نشان داد که آنان بالغ بر پنج میلیارد ریال به همین شیوه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست کند، قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس ها نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • جای ال‌کاپیتانو خالی؛ سرخیو راموس قهرمانی رئال مادرید را تبریک گفت + عکس
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند